Announcement

Collapse
No announcement yet.

ShowTec Challanger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rick1993 View Post
    Het schijnt dat dit niet bij alle Scans/Movingheads kan. Sommige hebben een soort van magneetje bij de nul, dan corrigeert hij hem automatisch weer als je hem handmatig goed hebt gezet.
    Ik heb zo'n magneetje.. Hoe kan ik dit dan wel oplossen?

Comment

Ik ga ze 'morgen' ophalen. Ik hoop dat ze het goed doen, en als ze niet bevallen komen ze weer bij het verkoop topic.

Ik laat jullie morgen weten, tevens heb ik morgen ook een buurtfeest :D

Comment

Succes.

Edit: heb je ze gekocht?

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
          Ik heb zo'n magneetje.. Hoe kan ik dit dan wel oplossen?
          de sensor proper maken, aan duwen.

bij de mac 250 en 300 die wij in het school hadden hebben we deze zelf gerepareerd, het probleem zat hem daarin dat hij zijn nulpunt niet vond en dus bleef resetten tot tegen zijn stop aan (ging hierover de pan beweging)

wat meestal geen slecht plan is wanneer je movingheads/ scanners 2dehands koopt is ze uiteen vijzen (let erop hoe, dat je hem terug ineen krijgt) en helemaal proper maken en eventueel een paar dingen vervangen (riemen van kleur/ goboschijven/ prisma/iris)

Comment

Ik heb ze nog niet. Moet nog even wachten. Weet iemand een goede (goedkoopste) truss van 1,5 meter. De baseplates kunnen we zelf maken.

Comment

duratruss td23 is de goedkoopste

Comment

Verlengstuk van het DuraTruss systeem, maar niet zo geschikt om een headje op te plaatsen. (Of is het daar niet voor?)

Comment

Wel een truss voor een head. Maar die truss ziet er ok uit, maar ze hoeven er hooguit 5 uurtjes per week op te staan. En hoe bevestig ik mijn move er op?

Comment

2 o clamps per head en your good to go!

Comment

Duratruss met een zware movinghead er op, daar is het niet op gebouwd. 5 uur per week of niet maakt dan niet zoveel uit.
                      Een O-clamp gaat niet lukken, die spijlen van Duratruss kan je net sommige G-haken op vast monteren.

Dan kun je beter op Marktplaats rondkijken voor een lang stuk truss die aan één kant beschadigd is (afslijpen en baseplate er onder). Uiteraard dan niet in een lichtbrug opnemen maar alleen voor headjes-op-een-stok-werk gebruiken. ;)

Comment

Met een klein beetje hobbyen is dit stuk truss van 2,5 meter misschien wat voor je? Het is dus niet de prolyte truss maar het andere stuk truss. Het is sterk genoeg om een movinghead te kunnen dragen als je een paar mooie baseplates maakt.

Comment

Rigging is niet om mee te hobbyen.

Comment

Maar om een mh op een stokje echt rigging te noemen, dat niet direct.

Wanneer je een grote en/of zware baseplate maakt zal dat geen problemen geven. Je kan zelf gemodificeerde truss echter niet meer zomaar opnemen in een lichtbrug-constructie of carré.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                              Rigging is niet om mee te hobbyen.
                              Rigging is meer het totaal opbouwen van een heel systeem. Dit gaat gewoon om een verticaal trussje.

Comment

Vaak kan truss verticaal een grotere kracht aan als horizontaal.
                                En natuurlijk moet je uitkijken met rigging, maar 1,5 meter verticaal omhoog en daar een mh op dat kan BIJNA elke truss hebben.
                                Natuurlijk moet je base-plate dan wel een groot genoeg oppervlakte en gewicht hebben. Dit ivm het hooge zwaartepunt.
                                Je base-plate van aluminium maken is bijvoorbeeld niet handig want dit is erg licht, rvs is een stuk zwaarder (en makkelijker te lassen).
                                De plaat die erboven op komt (neem ik aan) kan je wel van aluminium maken en misschien is er wel een bestaande voor??

Comment

Working...
                                X