Announcement

Collapse
No announcement yet.

ShowTec Challanger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

100% mee eens ;)
    Maar ik vind die plaat voor er boven op altijd zo super duur. De baseplates ook, dus daarom las ik ze er zelf maar onder. Wat Rick zij over dat 2de hands kopen is een goed idee, maar ik vind helemaal niks (aangezien ik een vierkante wil en die bijna niet worden aangeboden)
    Maar natuurlijk blijf ik doorzoeken.

Comment

Eindelijk heb ik ze. Echter, kan ik de heads niet besturen maar dat ligt aan mij. Ik heb er een ShowTec scancontroller bij gekregen. Alle functies werken maar ik kan de pan en tilt nergens vinden. Als ik de joystick beweeg geeft het beeldschermpje wel de P en de T weer, maar als ik hem beweeg veranderd de snelheid en de soort gobo. Ook kan ik niet vinden hoe je hem op standalone zet.

Kan iemand me helpen of heeft iemand een handleiding van de ShowTec challenger of ShowTec scanmaster?

Comment

Je zult op die sturing eerst de pan en tilt moeten instellen. Die joystick 'denkt' alleen: Oh, als ik naar links/rechts ga moet ik kanaal 3 van waarde veranderen en als ik naar boven/beneden ga kanaal 4.

Je sturing ziet niet wat er achter hangt. ;)
        Scanmaster heb ik ooit een Nederlandse handleiding voor geschreven, te vinden in de Kennisbank van Verlichting & Decoratie.

En over het instellen van de joystick is volgens mij ook nog een artikeltje. ;)

Comment

Tuurlijk ;o
          Hij veranderd idd de gobo en de strobe snelheid. Alleen moet ik de het nu op channel 6 en 7 zetten. Moet ik de channels verplaatsen via mijn moves of moet ik de controller anders instellen? Verder heb ik alles geprobeerd om de scancontroller in te stellen maar zonder resultaat.

Eu, help?

EDIT:
          Oké, ben nu een stuk verder. De handleiding zegt nu:
          1) Select a fixture or a group of fixtures
          LCD scherm geeft weer: C:1 L:1
          Wat betekend die L, en wat moet ik daar intypen?
          Wat moet ik nu, ik weet dat mijn P/T onder channel 6 en 7 zitten.
          Last edited by rintie; Saturday-18-09-2010, 20:46.

Comment

Heb je al eens gekeken naar de kennisbank-artikelen die ik aanhaalde in mijn vorige post?

Comment

Edit:
              Denk dat het gelukt is. Echter beweegt hij ongelofelijk traag. Even uizoeken of ik dit oplossen kan.
              Last edited by rintie; Saturday-18-09-2010, 21:16.

Comment

Ben een tijdje aan het klooien geweest. Ik kan ze nu besturen, alleen de moving heads gaan enorm traag. Ze kunnen zeker 10x zo snel, maar dit is denk ik verkeerd ingesteld. Ook kan ik de standalone mode niet vinden.

Comment

Heb je de door rick al 2 keer aangegeven handleiding al eens bekeken??
                  Misschien staat het daar in.

Comment

Yep, en dit is de 2de keer dat ik zeg dat het er niet in staat :p
                    Maar een vriend van mij stuurt me de handleiding van de challenger, hopelijk staat het daar in ;o

Comment

Whoho..
                      Bij 2 zaten er geen lampjes in. Dacht ik: "Ah koop ik wel wat nieuwe" Heb ik ze besteld bij de plaatselijke onderdelenhuis. Prijs per lampje: 218 euro.
                      Ohoh.

Comment

jep daar schrik je toch even van die lampen zijn ontzettend duur wat doe je nu koop je ze of niet?

Comment

Ben jij even gen**id, wij verkopen HTI-150 lampjes van Osram voor een kleine 100 euro per stuk..

Comment

Ik heb ze ook niet besteld :p
                            In duitsland zijn ze 84 euro (origineel) en in Amerika namaak 34 euro.

Comment

Hou er wel rekening mee dat namaak ook wel eens kan betekenen dat het lichtbeeld, de lichtopbrengst, lichtkleur en levensduur heel anders kunnen uitpakken. Met Osram lampen weet je in ieder geval dat je de komende tijd goed zit.

Comment

Working...
                              X