Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DMX Controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke DMX Controller?

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een paar dagen geleden 2 showtec Led par 56 gekocht bij bax. Eentje moest ik er helaas retour doen wegens 6 kapotte led's. Maar nu wil ik dus nog een DMX controller erbij gaan kopen. Mijn budget voor een controller is 110 euro. Ik zal graag willen om een controller te krijgen waarop je alles kan aansturen. Ik dacht zelf al aan de scanmaster 1, maar weten jullie nog goede andere?

Gr. Yorick

Om parren afzonderlijk aan te kunnen sturen en wanneer er verder geen intelligent licht op moet, is het misschien mogelijk om te kijken naar de Showtec LED Operator 4. Hier kun je tot 4 parren afzonderlijk mee aansturen en je hebt dan snel toegang tot verschillende chases en kleureninstellingen.

Een scanmaster kan uiteraard ook, dan heb je ook nog mogelijkheden tot het aansluiten van een paar scanners of DMX-lichteffecten in de toekomst.

Comment

Ik heb Yorick al eerder gesproken over het zelfde onderwerp, hij wou er in de toekomst scanners etc. achter doen. Dat is hij blijkbaar vergeten in de openingspost te zetten.

Comment

In dat geval lijkt me een scanmaster (of vergelijkbare kloon hiervan) de meest handige optie.

Comment

Oke bedankt voor de reacties! Ja, nick, ik heb je al wel vaker gesproken via djhelp en msn, ik wil er later inderdaad scanners op aansluiten en miss mh's? Maar ik wil dan eerst verdergaan met het paneel wat ik dan in het begin koop waar jullie me nu tips over geven, en later iets van de jb dmx controller.:D

Comment

Kun je niet meteen al die JB DMX controller kopen (ik neem aan dat je de SM-1612 scanmaster-kloon bedoelt)?

Daar kun je ook scanners EN ledparren op aansluiten hoor. Het enige probleem is dat je maar 1 chase (programma) tegelijk kan afspelen, dus zul je een chase voor de scanners en ledparren moeten maken. Maar hier is al veel over geschreven op dit forum..

Comment

Als ik jou was, zou ik even door sparen, en meteen een JB Sytems SM-1612 kopen. Dat scheelt je later geld. Als je steeds weer iets nieuws koopt, en weer verkoopt, maak je veel verlies. En dan kan je het beter in 1 keer goed doen.

Edit: Rick was me net voor.

Ik kan wel 2 chases door elkaar laten lopen?? Of ik deed iets verkeerds. Ik zal het wel eens uit proberen, of het lukt.

Comment

Zoveel verschil tussen een scanmaster en een SM-1612 is er nu ook weer niet...

2 chases door elkaar laten lopen op een scanmaster-achtig apparaat kan NIET. En daarnaast heb je maar 6 chases, dat is het grote nadeel aan die controllers.

Comment

Ja die jb bedoel ik, maar ik wil het liefst snel een dmx controller en een simpele is ook fijner voor nu voor mij.

Comment

Dat is wel zo. Ik heb de DMX controller juist gekozen voor de joystick, alleen die werkt niet . Ik heb pas wel 2 chases tegelijk aangehad, maar hoe het kan, weet ik nogsteeds niet. 6 Chases, is niet veel. Maar het is wel handig..

Comment

Tegelijk kan niet, achter elkaar laten afspelen kan wel.

Comment

Ik denk dat de meeste wel een scanmaster kiezen, welke scanmaster moet ik dan nemen? ik zag ook nog de scanmaster 8/2, maar bij de reacties bij bax staat dat de chases maken erg vaag is... dus ik vraag even: welke scanmaster moet ik nemen? Je mag ook nog wel andere aanbevelen ;)

Comment

In principe zijn ze vrij gelijk, eventueel weet ik nog een tweedehands model te staan (Koollight-variant) in het Tweedehands subforum.

Op het forum staat in de Kennisbank van Verlichting & Decoratie nog een Nederlandse handleiding die ik zelf geschreven heb een hele tijd terug, deze geldt voor zo'n beetje alle scanmaster-varianten die er zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            In principe zijn ze vrij gelijk, eventueel weet ik nog een tweedehands model te staan (Koollight-variant) in het Tweedehands subforum.

Op het forum staat in de Kennisbank van Verlichting & Decoratie nog een Nederlandse handleiding die ik zelf geschreven heb een hele tijd terug, deze geldt voor zo'n beetje alle scanmaster-varianten die er zijn.
                            Maar de scanmaster 8/2 die heeft nog 2 jack in of uitgangen achter het paneel, weet jij waar die voor dienen? Op het paneel zelf zitten nog 2 knopjes meer: Fog en strobe. maar hij is ook goedkoper dus ik denk dat de scanmaster 1 meer kwaliteit is. maar waar zijn die 2 jack? plugjes voor?

Comment

De linkse jackplug is voor een analoge stroboscoop, zodat wanneer je de 'strobe'-knop indrukt je een reeks felle flitsen krijgt (ideaal in een climax)
                              De rechter jackplug is voor een rookmachine die deze functie ondersteunt. Hier gaat een mono jackplug kabel in en wanneer je een beetje rook wilt kun je dan een ram op die 'fog'-knop geven. ;)

Comment

Working...
                              X