Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dmx Computer lichtsturing voor discotheek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dmx Computer lichtsturing voor discotheek

Hey allemaal

ik mag voor een discotheek hier uit de buurt hun licht show en opstelling onderhanden nemen. ze willen overgaan op pc lichtsturing met touch screen

ik vraag me alleen af wat voor pc software en usb dongel hier voor het best geschikt is

wat gaan ze aansturen:

10x scanners (8x Leo 2x onbekend ik heb nog niet kunnen kijk gezien ze hoog weg hangen)
    4x movinghead (showtec microspot )
    2x jb laser duo colorbeam

ze gaan hoogst waarschijnlijk nog wel movingeheads erbij kopen maar ze willen het eerst werkende hebben gezien ze nu niks kunnen aansturen terwijl het allemaal aangesloten zit maar alles is verkeerd geadresseerd etc (lekker handig)

de parren en led parren blijven ze annoloog aansturen

Wat raden jullie aan??

Download enkele programma's en probeer eens in 3D mode wat voor shows je ermee kunt maken.
    Iedereen heeft zijn eigen keuze qua favoriet. Mijn favoriet zou daslight zijn. Gebruik hem zelf ook voor 't intelligent licht.

Comment

martin lightjockey of grand ma on pc, beide programmas kan je gratis downloaden, enkel de dongles kosten geld

Comment

Budgetje zou ook wel handig zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Budgetje zou ook wel handig zijn.
          ja dat is idd een goede maja daar heb ik het niet over gehad

ik heb alleen gezegt dat ik het lichtplan best onder handen wil nemen dat alles werkt
          toen kwame hun dan wille we effecten over pc late gaan

dus alles is er behalve pc en dmx dongel

maar wat word het meeste gebruikt? en wat is het stabielste ?

Comment

Budget is toch één van de meest cruciale onderdelen als je aan zoiets gaat beginnen...
            Of ga je halfverwege zeggen; oh ik heb nog even 1000 euro nodig, kunnen jullie die even lappen voor een leuke controller en een dongle?

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Budget is toch één van de meest cruciale onderdelen als je aan zoiets gaat beginnen...
              Of ga je halfverwege zeggen; oh ik heb nog even 1000 euro nodig, kunnen jullie die even lappen voor een leuke controller en een dongle?

neee ik maak alleen het plan en wat eventueel extra materiaal kost dat nodig is
              ik zal het zelf ook installeren maar dat allleen als het plan is goed gekeurd

Comment

Dan zou ik eerst aan de mensen vragen wat voor budget ze hebben. Dan weet je zelf, hoeveel je uit kan geven, en eventueel kan vragen voor de installatie.

Ik heb zelf op m'n PC een Dashlight programma staan. Dat vind ik erg fijn werken.

Comment

We hebben gewerkt met dashlight en martin light jockey.
                  Bijde ben ik niet echt fan van. We werken nu met cuelux. Dit programma werkt ook het zelfde als alle grote licht tafels. Nog mooier je kunt er in de toekomst meerdere midi controllers voor kopen. Wij hebben het zelf met een lg touchscreen en een bcf-2000 van behringer. Hier hangen wij geregeld 8 movingheads, 7 scanners, verschillende 4 bar's, lasers, strobo's en andere dmx effecten aan en werkt geweldig. Het werkt stabiel heeft veel mogelijkheden. en is super eenvoudig te programmeren. De dongel is ook 1 van de goedkoperen. Eventueel in de toekomst toch niet uitgebrijd genoeg dan kun je het via visual dmx ook nog gewoon upgrade. Kortom wij zijn er helemaal weg van en nooit echt problemen. Nog een voordeel het is een nederlands bedrijf en zijn zeer goed te berijken en ook hulpvaardig.

Misschien is cuelux dus een product wat iets voor jou situatie is.

Comment

@ronennieshow

bedankt voor je reactie ik heb even gekeken en ziet er veel belovend uit ;)

Comment

Working...
                    X