Announcement

Collapse
No announcement yet.

specificaties ledjes van een showtec witte LED-PAR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• specificaties ledjes van een showtec witte LED-PAR

Hallo,

Ik heb een aantal showtec witte led-par's.
    Nu zijn er hiervan een aantal led's defect.
    Weet al welke het zijn en wil ze dus even vervangen.

Weet iemand de specificaties van de ledjes die hierin zitten?
    Zodat ik ze los kan kopen.

Alvast bedankt.

Om welke par gaat het precies? Heb je misschien een linkje van de shop?

Comment

Hoi Rick,

Ik kan op bax alleen de RGB versie vinden.
      Heb ze namelijk tweedehands gekocht.

Maar dit is hem. Degene die ik gevonden heb:
      **
      Last edited by Rick; Thursday-16-09-2010, 19:37. Reason: edit

Comment

Sorry, moet helaas wel de link weghalen omdat hij linkt naar een concurrerende website. ;)

Maar ik heb de link hier in ieder geval openstaan en het gaat om Highlite artikel 42423.

Ik weet alleen niet in hoeverre Highlite, de distributeur van Showtec in Nederland, coulant is met het aanleveren van spareparts. Je zou ze eventueel een mailtje kunnen sturen, eventueel of ze type van de LEDs hebben, contactgegevens kan je vinden op www.highlite.nl

Comment

Dat snap ik. ;)

Ik heb ze een mailtje gestuurd.
          Even afwachten dan maar.

Ik kan trouwens nergens een lijst vinden met showtec-dealers.
          Weet iemand waar die te vinden is?

Comment

ik heb 2 showtec led par 56 zwart, als ik nou eens een paar leds kapot heb, waar kan ik die dan kopen? heeft iemand een link?

Comment

Daar ben ik dus ook naar op zoek.

Ik heb een mail naar highlite gedaan, de importeur ervan.
              Even afwachten.

Comment

oke, wil je die informatie dan via een mail naar mij sturen?

Gr. Yorick

Comment

Het zou eerder leuk (en leerzaam) zijn om de specificaties van die specifieke LEDs hier te melden.

Comment

Uiteraard hier. Daar is tenslotte een forum voor.

Na een snelle en duidelijk mail van hem blijkt dat je de ledjes niet los kunt kopen. Wel kun je een losse complete print kopen.

artikelnummer: SPVAR3105
                    Dit is dus voor een complete printplaat met 153 witte led's.

Nu even kijken wat die kost.
                    (misschien weet BAX dat ook wel)

Comment

Kan ik morgen wel even voor je navragen, als Highlite er een artikelnummer van heeft is de kans erg groot dat wij hem kunnen leveren. ;)

Comment

nou 153 nieuwe leds... maarja het is tenminste goedkoper lijkt mij als een nieuwe par kopen... maar ze zeggen ook wel dat bij de showtec led pars de ledjes snel kapotgaan... ik heb ze nu 3 weken en ze doen het goed op stand alone! alleen in het begin moest ik 1 par retour doen omdat er toen wel 6 leds kapot waren... :( maar oke ben benieuwd naar de prijzen :p

Comment

Het nadeel van LEDs is dat ze altijd maar met twee hele kleine verbindingen vastgesoldeerd zitten op de printplaat en dat is dan ook gelijk de manier waarop ze vastzitten. Ga je er dus flink mee gooien (of wordt er bij het bezorgen veel mee gegooid) dan is er altijd kans dat er iets losraakt.

Tegenwoordig worden er meestal enkele grote LED-lichtbronnen gebruikt (bijvoorbeeld de 3W LEDs) in plaats van veel kleintjes. Dan heb je ook minder te vervangen indien er iets defect raakt. ;)

Comment

Ik heb inmiddels een antwoord voor je, maar heb helaas slecht nieuws. Voor de prijs van die module kan je beter proberen om tweedehands een modelletje op te snorren of één van de spots als donor te gebruiken, aangezien de prijs van zo'n printplaat uitkomt op 187.50. Dit komt waarschijnlijk omdat het een specifiek onderdeel is voor een artikel dat al een tijdje niet meer gemaakt wordt. We kunnen hem dus wel leveren, mocht je het echt willen.

Comment

Dan kan je beter een nieuwe led par kopen ;)

Comment

Working...
                              X