Dat zei ik ook al in de post die ik plaatste. Enige nadeel is dat ze niet meer leverbaar zijn, dus wordt het lastig om ze nog te kunnen vinden.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
specificaties ledjes van een showtec witte LED-PAR
Collapse
X
-
Originally posted by yobotje View Postnou 153 nieuwe leds... maarja het is tenminste goedkoper lijkt mij als een nieuwe par kopen... maar ze zeggen ook wel dat bij de showtec led pars de ledjes snel kapotgaan... ik heb ze nu 3 weken en ze doen het goed op stand alone! alleen in het begin moest ik 1 par retour doen omdat er toen wel 6 leds kapot waren... :( maar oke ben benieuwd naar de prijzen :p
Als er 1 ledje kapot is vallen er namelijk 6 uit.
Ik had 4 par spots waarvan er bij 3 veel kapot waren.
Heb nu van die 3 spots 2 hele spots gemaakt.
Nu heb ik dus 1 spot waar ongeveer 50 ledjes van defect zijn.
En 3 hele spots.
Denk dat ik dus voor die nieuwe led-print plaat ga. Heb ik 4 hele Par spots.
En heb ik gelijk reserve ledjes voor eventuele andere.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostHet nadeel van LEDs is dat ze altijd maar met twee hele kleine verbindingen vastgesoldeerd zitten op de printplaat en dat is dan ook gelijk de manier waarop ze vastzitten. Ga je er dus flink mee gooien (of wordt er bij het bezorgen veel mee gegooid) dan is er altijd kans dat er iets losraakt.
Tegenwoordig worden er meestal enkele grote LED-lichtbronnen gebruikt (bijvoorbeeld de 3W LEDs) in plaats van veel kleintjes. Dan heb je ook minder te vervangen indien er iets defect raakt. ;)
Eerst even doormeten welke er kapot zijn. Dat is met een goeie multimeter ook niet zo moeilijk.
Maar ze gaan idd wel redelijk snel defect.
Comment
-
-
Nouja, het gaat me nog steeds om de algemene blanke kamerverlichting die ik hier nu heb. En de 2 ledparren van een tijdje geleden zijn inderdaad qua witgehalte niet jippie, meer een regenboogeffect. Vandaar mijn vraag naar een budget ledpar, maar ook met korting ben ik dan ongeveer 800 euro kwijt. Dan toch denk ik maar 2 dimmers en wat parren. Alhoewel, het kan aan mij liggen. Of zijn deze dimmers in prijs verhoogd?
Comment
Comment