Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan iemand mij uitleggen hoe je een accapella precies goed op een beat zet?
    Klinkt meestal wel aardig maar in andere remixen klinkt het beter dus ik zal wel iets fout doen :P

b.v.d.

Comment

het orginele nummer gelijk zetten met de plaat waarop je de vocal wilt hebben. dan weet je ook de snelheid van je alcapella

Comment

ga ik eens proberen :wink:

tnx joey!

Comment

ben ik toch nog nuttig hier :D

Comment

Aanschaf nieuwe verlichting

Beste Mensen,

Sinds kort ben ik met mijn verlichtinginstallatie aan het overstappen naar DMX.
            Op dit moment heb ik 2 martin SCX-500 en 2 botex T-4 barren met par 56 spots.
            Nu wil ik wat DMX verlichting aanschaffen en sta hier voor een keuze:
            Nog 1 SCX-500 of 1 movinghead.
            Hier ben ik op gekomen door de volgende opstelling te bedenken in de truss brug:
            1vanaf buitenkant:SCX-500 - T4 - Movinghead - T4 - SCX-500
            2 " " : SCX-500 - T4 - SCX-500 - T4 - SCX500

Waar zouden jullie voor kiezen?
            En voor watvoor movinghead? ( rond de 400 euro)

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groet Davey

Comment

een movinghead van 400 euro is rommel, dus zou ik nooit doen. Daarnaast als ik je manier van ophanging zie zou ik eerder voor nog een goede scanner of een dmx center effect gaan.

Bijvoorbeeld de martin EFX 600/700 of 800

Comment

Ik raad 3 scanners of 1 extra mh zwaar af. Neem altijd een even aantal in je show. Dus koop dan 2 scx500's bij.

Comment

Oh nu hoor ik eigenlijk al twee verschillende antwoorden.
                  Ik heb bijvoorbeeld de showtec phantom HTI 150 voor 450 euro gezien. Zou dit dan niet veel zijn voor dat geld of wat?
                  En 3 scans lijkt mij eigenijk wel wat.

Comment

3 scans lijkt misschien mooi in de truss te hangen, maar wat doe je met je bundels? 2 links en 1 rechts ziet er niet zo leuk uit vind ik, of je moet ze al chasend programmeren of alle 3 hetzelfde laten doen, en dan maakt 1 scan meer of minder niet zoveel uit. Wat ook al is aangegeven, een centereffect zou leuk staan, en voor 400 euro kan je vast een mooi DMX-effect kunnen vinden van goede kwaliteit.

Comment

zowiezo geen showtec, heeft bijna geen restwaarde en totaal geen bedrijfszekerheid. En tuurlijk zijn er mensen die geluk hebben en al jaren zonder problemen werken met showtec.
                      Maar degene die wel problemen zullen dat niet snel zeggen

Comment

Een movinghead van rond de 400,- is niet per definitie troep. Dat ze minder van kwaliteit zijn dan een martin of robe geef ik toe.

Jb Systems heeft een leuke movinghead binnen dit budget en de behuizing is net als bij de winnerII van metaal en daardoor degelijker dan een kunstof behuizing wat je toch vaak zie in deze prijsklasse. Daarnaast heeft deze movinghead met zijn 250watt ELC een behoorlijk lichtopbrengst in zijn klasse.

Wat je ook zou kunnen doen is een laser erbij hangen als centereffect. Hierdoor word je lichtset al snel wat spectaculairder.

Comment

kom op een mh van jb is toch gewoon troep. Geen bedrijfszekerheid, bijna geen restwaarde en een lichtopbrengst die niet eens in de buurt komt van martin of een soort gelijk merk.

Comment

Maar niet iedereen kan zich een (of twee) movinghead('s) van rond de €1000,- de stuk veroorloven...

EDIT: Het ligt rond de €2000,- de stuk.

Comment

Nope, en daarom wordt er meestal ook uitgeweken naar een leuk setje scanners.

En een headje van JB-systems kan een best goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben, het ligt er maar aan wat je er mee wil. Ga je er mee smijten, dan zal ie inderdaad na een niet al te lange tijd uit elkaar vallen.
                              Ga je er netjes en voorzichtig mee om, dan zal ie vast een poos meegaan.
                              Heb je er zelf veel ervaring mee Jasper?

Comment

gelukkig niet.

Ik zou het niet durven, mijn klanten betalen een hoop geld, dus moet je wel zekerheid en kwaliteit kunnen leveren.

Comment

Working...
                                X