Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleure laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleure laser

Hallo,

Ik ben nieuw hier en zou me even voorstellen.
    Ik ben Bart en ben 13 jaar oud mijn hobby's zijn duiken tennis en natuurlijk licht en geluid (liever licht:D)
    Ik ben vooral geďnteresseerd in lasers. Na 2 muziek gestuurde laserworld el-60g en 120r lasers te hebben gehad wil ik nu een RGY, RGB, RGBV of een RGV laser kopen dmx gestuurd. mijn budget ligt rond de 200 euro. Voor een RGB laser rond de 200 euro zit er niet echt in. Maar misschien weten jullie iets. Het is meer om te experimenteren maar ook om kleine shows te geven.

alvast bedankt

De andere opties voor je budget zitten er ook niet in vrees ik. De goedkoopste laser waar je goed kleuren mee kunt mengen is momenteel de Laserworld ES-300. Dan zul je dus moeten doorsparen, of genoeg moeten nemen met minder (zoals een DMX-gestuurde groene laser).

Comment

Als je geďntreseerd bent in lasers is het misschien ook wel een idee om door te sparen voor een laser met ILDA? Bijv. zoiets. Dan kun je veel meer uit je lasers halen, ILDA software kost overigens ook wat, maar evt. kun je het eerst nog gewoon met DMX aansturen.

Overigens, je zult waarschijnlijk toch je wensen iets moeten bijstellen. Of een laser die maar 1 (of 2) kleuren kan of je budget iets (iets veel) naar boven opschroeven.

Comment

Oke, en wat vind je van de Laserworld el-200RGY laser. hij kost 189,-
        wel DMX. Ik wil nog niet echt beginnen met een ILDA laser omdat:
        1. de ILDA laser is best duur
        2. de software is ook erg aan de prijs
        Dus wat vinden jullie van de EL-200RGY

Comment

Heeft zo te zien wel mooie vloeiende bewegingen aan boord mits je hem goed aanstuurt, ik zou hem zeker eens gaan bekijken als je overweegt om hem aan te schaffen.

Comment

hier is een filmpje van de EL-200RGY
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Wat je net gestuurt hebt is een Red-Green-Yellow van 200watt. Dat is dus niet erg sterk. Vergeet niet het verschil tussen een 'laser' en een 'lasershow laser'. Voor complete lasershows zijn 'lasers' niet genoeg. Aangezien dat je 13 bent is het ook niet zo'n goed idee om gelijk een RGBV laser van 900 euro met ILDA te kopen.

Heb je zelf al een DMX connector, aangezien deze ook al snel 120 euro zijn?

Comment

200watt.
                Dat zou pas echt sterk zijn. Lasers worden uitgedrukt in mW, oftewel miliWatt. (1000mW = 1W)

Dat is dus niet erg sterk.
                Voor het geld dat zo'n lasertje kost is dat vrij aardig.

Vergeet niet het verschil tussen een 'laser' en een 'lasershow laser'. Voor complete lasershows zijn 'lasers' niet genoeg.
                Deze zin begrijp ik niet helemaal?

Heb je zelf al een DMX connector
                Een DMX-connector is niks meer dan een aansluiting. Wat jij denk ik bedoelt is een DMX controller of sturing. Overigens hebben we nu ook een eigen merk 'scanmaster' tafel. Is iets anders, maar scheelt je wel centen.

Comment

juist, die DMX controller daar zat ik ook aan te denken.
                  Maar is een programmatje misschien handiger?
                  kijk ik hoef nog geen komplete lasershows met figuren en weet ik wat.
                  Ik wil gewoon klein beginnen. Later wil ik misschien zo'n Ilda laser of een RGB.
                  Maar ik vind de EL-200RGY wel een leuke 3 kleuren laser.(1 groene laser en 1 rode laser)

Comment

Wanneer je nu klein wilt beginnen kun je eens kijken naar een leuke DMX-controller, bijvoorbeeld diegene die ik aanhaalde. Een andere controller die naar mijn idee wel leuk is voor laserprogramma's is de Elation Stage setter.
                    Hiermee kun je 10 vrije chases maken (programma's met opvolgende stappen) en je hebt een rijtje waar je scenes onder kunt zetten (bump buttons genoemd). Wanneer je dan één van die knoppen ingedrukt houdt speelt de scene af, als je hem loslaat gaat hij weer uit.

Comment

En kun je bij julllie dmx controller ook scenes maken want dat lijkt mij wel handig?
                      Maar is een programmatje op de computer handiger dan een dmx controller?

Comment

Bij onze eigen DMX-controller kun je ook een boel scenes maken, wel 240 stuks. Je hebt 30 'banken', dus rijtjes van 8, en per rijtje kun je 8 chases maken.
                        30 banken x 8 scenes = 240 scenes.

Software kán handiger zijn, maar dan moet je je er wel eerst goed in verdiepen voordat je alles goed werkend hebt. Een goedkope oplossing is een DMX-dongle met Freestyler DMX-software. De software is gratis, de dongle moet je dan nog aanschaffen.

Comment

En de eurolite dmx operator. die is goedkoedkoper, heeft ook 240 scenes en 192 dmx kanalen. Past in een flightcase want jullie DMX controlller past volgensmij niet in een flightcase.

Comment

Ik kan hem zo snel niet vinden, heb je misschien een linkje?

Comment

ja, hoor hier is tie ***
                              Last edited by Rick; Tuesday-21-09-2010, 16:52. Reason: link naar externe shop weggehaald

Comment

Working...
                              X