Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleure laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sorry, ik dacht dat je naar onze shop ging linken en niet naar een externe webshop, want dat is niet helemaal de bedoeling. ;)

We hebben overigens wel deze sturing, is nog goedkoper dan onze eigen sturing.

Comment

oohh, oke sorry
      oke, en die kan ik eventueel wel goed gebruiken voor de lasers? want die el-200rgy heeft 10 dmx kannalen en die controller die heeft er maar 8 op 1 kanaal dus hoe moet je die andere 2 dmx kanalen dan besturen?

Comment

zou wel voor een leuke controller gaan want je kunt er een halen waar je er 10 in moet programmeren en dan op 10 knoppen kunt drukken voor de show. Dit is even leuk maar daarna ook niet meer echt. Om leuke show's te kunnen geven zou ik dus zo wie zo voor een controller gaan. Sofware matig kan ook maar je moet ook een dongel hebben en op de lokatie met een computer lopen sjouwen en programmeren op de pc moet je ook kunnen. Lijkt met dus makkelijker met een controller. Als je een goeie controller haalt kun je hier ook meteen een tijdje mee vooruit. Het zou zonden zijn als je over een jaar zegt van ik wil meer met de controller kunnen en dat je weer een nieuwe moet kopen.
        overigens kan ik de volgend ook zeker aanraden: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html
        die is gebruiksvriendelijk en heeft veel opties wel wat duurder maar kun je dan ook weer langere tijd mee vooruit.

Comment

ik vind die lichttafel best wel veel op die van bax zelf lijken de http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html volgens mij dezelfde functies

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
            oke, en die kan ik eventueel wel goed gebruiken voor de lasers? want die el-200rgy heeft 10 dmx kannalen en die controller die heeft er maar 8 op 1 kanaal dus hoe moet je die andere 2 dmx kanalen dan besturen?
            De Scanmaster heeft een speciale indeling die uit de volgende elementen bestaat:
            12 fixtures
            16 kanalen (8 voor de A-zijde, 8 voor de B-zijde)
            12x16=192 kanalen

Er zijn 16 kanalen per fixture beschikbaar.

Je stelt je laser in op kanaal 1, dan zit hij automatisch onder Fixture 1, kanaal 1 t/m 12. Je gaf zelf al aan, hoe gebruik ik dan die andere 2 kanalen van de laser?
            Door middel van de 'Page Select' knop ga je naar de volgende 'bladzijde' en zo heb je twee bladzijden van 8 kanalen elk, per fixture.
            Voor die twee extra kanalen moet je dus even de 'Page Select' knop indrukken en dan ga je naar bladzijde B, druk je er nog eens op, dan ga je weer terug naar bladzijde A.

Comment

klopt weet dat is hij ongeveer weet alleen niet aan wat voor een kwaliteit ik moet denken voor de controller vind 99 euro voor een controller met zoveel functies alleen heel weinig.
              Rick weet jij iets over de kwaliteit van die controller? faders en gebruiksvriendelijkheid enzo.
              Want misschien zit daar het verschil in?

Comment

Je moet voornamelijk kijken naar de prijs/kwaliteitverhouding. Je zult in vergelijking met een duurdere variant wel verschilletjes merken in de bouwkwaliteit en stevigheid, maar ze moeten ook ergens op bezuinigen om het zo goedkoop te kunnen maken. ;) Heb je toch liever iets dat net dat beetje steviger is dan kun je beter een duurdere variant nemen, zoals de SM-1612.

Comment

Over die ben ik zeer te spreken dus even een kort voordeel nadeel lijstje.
                  Voordelen:
                  *Makkelijk te programmeren
                  *Overzichtelijke indeling die duidelijk leesbaar is
                  *Makkelijk om hem om op muziek te laten bewegen als je aan het mixen bent maar ook makkelijk weer elk disco licht apart te besturen wanneer je met je lichtshow bezig bent.
                  *Je kunt draadloos gegevens verzenden naar een ander type van de model dus ook handig als je later wilt uitbreiden met meerdere van deze controllers.

Nadelen:
                  *Joystick is vrij gevoelig ook als je hem in zijn gevoelige mode zet.

ik gebruik hem nu zo'n anderhalf jaar. en hij wordt elk optreden vol gebruikt maar nog nooit ergens last van gehad. Bij ons in de jongerensoos hebben ze hem ook staan hier wordt hij geregeld gebruikt en mishandeld door mensen die er geen verstand van hebben en die je er achteruit moet schoppen. Desondanks werkt hij nog steeds prima. Kwalitatief een goeie controller voor het geld dat je er voor betaald

Comment

oke, dus eigenlijk is de sm-1216 iets beter dan die van bax.
                    Maar eigenlijk heb je niets aan een joystick bij het besturen van lasers?
                    Toen wij het licht moesten verzorgen bij een school optreden kwamen er ook constant van die stomme jongetjes. En als je even niet oplet dan drukken ze van alles in om erachter te komen wat dat knop je doet:mad:. En maar blijven drukken. Uiteindelijk hebben wij gewoon iemand van school gehaald om die mafkeesjes uit de weg te ruimen.

Maar nou weer even on-topic
                    Die scenes lijken mij echt super handig. En makkelijk te gebruiken.
                    Maar als je een scene hebt gemaakt kun je die dan ook wissen?:???:

Comment

Je kunt inderdaad de gemaakte chases en scenes verwijderen als je dat wenst. Heb zelf de Koollight variant een tijdje gehad, maar miste echt geen joystick. Gewoon met je faders pan en tilt instellen gaat ook prima voor een tweetal scans, ga je niets aan missen. ;)

Comment

je hebt idd niks aan de joystick bij de lasers. Maar wat ik al zei ik probeer naar de toekomst te kijken stel je wilt je lichtshow uitbreiden met laser scanners of moving head.
                        Dan is deze joystick misschien wel weer handig. Het is maar waar je het voor wilt gaan gebruiken.

Comment

Ja, daar heb je gelijk in.
                          Maar eerst even voor de Laserworld EL-200RGY sparen en meer informatie bekijken.

Comment

strak plan je kunt tenslotte maar één keer het geld uitgeven.

Comment

ja, dat is waar en als je iets doet doe het dan goed.

Comment

dat is ook mijn moto je kunt beter duurdere betere apparatuur kopen en hier 4 jaar plezier van hebben dan apparatuur die niet lekker werkt en gevoelig is.

Comment

Working...
                                X