Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Scanmaster kan ik het beste kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Scanmaster kan ik het beste kopen?

Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen het volgende nieuw:

8 x Led Parren 56.
    2 x JB Systems Dynamo-250 scanner
    Art: W-22089

Ik wil eventueel later nog 2 van die scanners kopen.

Welke scanmaster kan ik het beste kopen? Het is een hobbytje dus ik ben niet zo zeer bekend.

Kan dit op 1 paneel of moet ik 2 kopen? 1 voor parren en 1 voor scans?

Ik wil de scans en parren wel appart instaleren. Stel ik zet de strobo functie aan van de scanners, Dat de parren dan wel uit gaan..

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Mvg,
    Bas
    Last edited by Bassetje; Saturday-25-09-2010, 21:33.

Op de Scanmaster 8/2 kan je 12 fixtures aansluiten met maximaal 16 kanalen per fixture dus hier zou het mee kunnen maar dan zit je uiteindelijk helemaal vol.
    Daarentegen kost hij maar €85,-
    Natuurlijk kan je een versie hoger kopen. Op de rest van dit forum staan nog meer discussies over scanmasters.

Comment

Ik zal zelf voor de scanmaster 1 gaan, want bij de scanmaster 8/2 zijn chases maken erg vaag.

Comment

@Bassetje
        Wat is ongeveer je budget? Ik zou eigenlijk gaan voor de JB systems SM-1612 Deze controller heeft wel wat weg van de Scanmaster's. Deze vind ik alleen wat beter kwaliteit en er zit een joystick op waar je ook je scans mee kan besturen(pan & tilt). Maar ik weet niet of je dat noodzakelijk vind.

@Yobotje Misschien is dat jouw mening maar leg dan ook uit waarom het vaag gaat. Kan ook zo zijn dat jij iets verkeer doet?

Comment

Enkele verschillen:
          -Op de 2MKii kun je 12 chases maken, op de anderen 6.
          -De 2MKii heeft een midi in/out/thru (de andere versies alleen een midi input).
          -De 1 heeft geen audio input, de anderen wel.
          -De 2Mkii en de 3 hebben een joystick, de 2 jog wheels en de 1 niet.
          -De 2 en 3 hebben een 2x16 digit display (kunnen echt woorden op), de anderen hebben een display waarop alleen 4 cijfertjes kunnen staan.
          -Bij nieuwe (grijze) serie kun je met de 16/2 ook kanalen patchen.
          (de SM1612 lijkt erg veel op de scanmaster 3)

De scanmaster 2 is voor zover ik weet niet meer leverbaar..

Wil je meer chases tegelijk afspelen zul je voor een andere tafel moeten gaan of 2 tafels 'koppelen'. (1 voor conventioneel en 1 voor intelligent).
          Ik weet overigens niet of je met de nieuwe (grijze) serie (8/2 en 16/2) wel meer chases tegelijk kunt afspelen..

Koppelen kan alleen in d.m.v. een merger (2 DMX in 1 out).
          De mogelijkheden van een merger:
          -Back up (als de ene tafel uitvalt kan de andere het overnemen).
          -Het doortellen van de kanalen (ene scanmaster kanaal 1-192, andere scanmaster kanaal 193-384).
          -HTP (hoogste waarde van het kanaal telt, zo wordt het dus mogelijk om 2 chases tegelijk af te spelen, weliswaar met 2 scanmasters dan).
          Last edited by rick1993; Sunday-26-09-2010, 13:48.

Comment

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden:

DMX controller voor het aansturen van intelligente DMX verlichting zoals scanners, movingheads, ledverlichting etc. Programmeer uw shows in deze controller en laat ze via de muziek of prog snelheid aflopen.

Die kopen we voor de scanners etc.

En een ander paneel voor de parren, binnenkort worden dit 12 parren.

Dus wij werken met 2 tafels nu :)

Comment

@Dj-walter Deze scanmaster heb ik zelf niet, maar als je kijkt naar de reacties heeft de scanmaster 1 toch wat meer kwaliteit.

Comment

Reacties zeggen niet alles. De Scanmaster 1 is voor het geld een erg mooi product, laten we dat voorop stellen. Maar het gros van de mensen kiest als eerste sturing voor een goedkoop scanmaster-achtig paneel. De Scanmaster 1 is dan een stuk aantrekkelijker dan een 'dure' SM-1612 terwijl de functies redelijk overeenkomen, met hier en daar wat verschillen. Men is dan al snel tevreden over een Scanmaster, maar dat hoeft niet te betekenen dat een SM-1612 dan niet kwalitatief beter is en netter in elkaar zit. Je kunt dus niet volledig afgaan op de reacties.

Comment

Working...
                X