Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met besturing DMX via laptop/computer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen met besturing DMX via laptop/computer?

heb me een terratec phono preamp studio gekocht

ik kan nu vinyl overzetten naar mp3 echt werelds!!

zijn er nog meer mensen met dit geval of iets anders??

Ik heb gewoon een uitgang van mijn mengpaneel op mijn geluidskaart aangesloten ... dus kan ik ook mp3's maken. (Dat doe ik dan met Sony Sound Forge)

Comment

mijn laptop heeft dat niet dit was een goede oplossing maar idd de duurdere kaarten ondersteunen dit maarja laptop is net weer effe anders

Comment

Sorry, ik wist niet dat het een laptop was. :oops:
        Maar dan is het zeker een goede oplossing !

Comment

er zit hier zo'n simpele sound 97 kaartje in kon wel opnemen maar dat was bagger!

met deze optie is het in iedergeval goed mogelijk alleen kost dit natuurlijk weer wat meer dan bij een "gewone" pc

Comment

Ervaringen met besturing DMX via laptop/computer?

Inmiddels zijn er diverse programma's te verkrijgen (en evt daarbij behorende usb dongles) om je dmx bestuurde lichten en effecten te bedienen via een laptop of computer.
            Hebben mensen hier al ervaringen mee?

Deze usb dongles en programma's zijn nog steeds redelijk aan de prijs. Am. DJ brengt vanaf 19 mei "My DMX" op de Europese markt voor een adviesprijs van € 179 excl. BTW (bron is Am. DJ Europe). In Duitsland staat deze dongle inmiddels reed te koop voor € 99 incl. BTW en excl. verzendkosten (€ 25 naar Nederland) maar is pas leverbaar vanaf 19 mei 2008. De software is inmidels gratis te downloaden op de website van Am. DJ. Hopelijk is dit een goed alternatief voor de duurdere dongles en software die er nu te koop is. Ik ga vanavond de software van My DMX downloaden en daarmee komende dagen aan de slag.

Comment

En freestyler? dat werkt prima en ben je ook voor onder de 100 euro klaar. Zelfe opzet als martin lightjockey

Comment

Daar zal ik vanavond ook eens naar kijken. Bedankt voor de reactie!!!

Comment

jack zou je misschien een link kunnen geven van die am. dj software?
                  zou het wel eens willen proberen :oops:

edit: laat maar heb hem al gevonden :wink:
                  zoekt en ge zult vinden zeggen ze wel us :P

Comment

Ik zelf werk veel met Sunlite en ben hier super tevreden over :D

Echter zijn de USB dongles voor Sunlite prijzig maar daar hebben wij bij Bax wat opgevonden. Op de beurs in Frankfurt zijn wij benadert door een bedrijf die deze dongles produceert en tegen een redelijk lager tarief aanbied.

Lees hier de specs:
                    DmxSoft Freeware Association Level 1

The software included in DmxSoft Freeware Association LEVEL 1 will work with the DXPACK01 hardware interface and also the hardware interface purchased with the DXPACK02. Currently LEVEL 1 includes the following software:

- Sunlite 2002
                    - Easy Stand Alone
                    - Daslight virtual controller 1 (limited to 30 channels)
                    - Lumidesk (limited to 10 channels)
                    - Freestyler
                    - Showcad software (30 days limited)

DmxSoft Freeware Association Level 2

The software included in DmxSoft Freeware Association LEVEL 2 will work only with the DXPACK02 hardware interface. Software that is also included in LEVEL 1 will work with the DXPACK01 hardware interface, all others will not work with the DXPACK01 interface. Currently LEVEL 2 includes the following software:

- Sunlite 2002
                    - Sunlite 2004
                    - Easy Stand Alone
                    - Daslight virtual controller 1 (limited to 30 channels)
                    - Lumidesk (limited to 10 channels)
                    - Freestyler
                    - Showcad software (30 days limited)

De prijs is nog niet bekend van dit product maar ik vertrouw erop dat deze zeker in de smaak zullen vallen ;)

Comment

Daar zal ik vanavond ook eens naar kijken. Bedankt voor de reactie!!!
                      En hoe bevalt het American DJ pakketje? Ik ben hier heel erg benieuwd naar, want als ik ADJ in Frankfurt moest geloven zou het de toekomst worden.

De prijs is nog niet bekend van dit product maar ik vertrouw erop dat deze zeker in de smaak zullen vallen
                      Met een beetje geluk hebben we de eerste dongles volgende week binnen om dan eens te gaan testen. Het voordeel is dat de Sunlite software gratis te downloaden is en de dongle erg goedkoop is. Oftewel de kwaliteit van een "betaald" ontwikkeld softwarepakket waarmee normaliter verdienen door een dongle te verkopen. We houden jullie op de hoogte.

Comment

In welke prijsklasse moet je dan denken voor die dongle?

Comment

Pin me er niet op vast maar hou het even op deze prijzen ;)

Level 1: €149,-
                          Level 2: €289,-

Comment

Heb je dit al eens gezien? Werkt perfect, en een zeeeeer goede Nederlandstalige ondersteuning.

Kompleet pakket met dongle en software voor op laptop of computer voor een mooi prijsje.

Comment

Ziet er leuk uit John doet me een beetje denken aan sweetlight maar dit is voor theater gebruik en zal een drive-in en/of club niks aan hebben.

Lumidesk is ook een mooi en nieuw product. Draait op de engine van Sunlite alleen heb je meer bewegings vrijheid binnen het programma en je kunt het helemaal naar je eigen situatie inprogrammeren en heb je de mogelijkheid om onbeperkt gebruik te maken van 3d view.

Comment

Working...
                              X