Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Scanner??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Scanner??

Hey,

Ik ben op zoek geweest op internet naar een nieuwe scanner. Alleen vind ik het wel moeilijk om te kiezen er is tegenwoordig zoveel keuze.
    Dus vraag ik welke scanner ik zou kunnen kiezen?

Mijn budget ligt rond de..... nou de 150,- 200,- maar ik zit te twijfelen ik heb er veel gezien en ben op de volgende uit gekomen:

JB systems dynamo 250 scanner.
    Wanneer de lichtopbrengst van een gewone Dynamo niet toereikend is, kunt u er voor kiezen om de Dynamo-250 aan te schaffen, welke over een 250 watt lamp beschikt.

hij is compact en heeft verschillende gobo's alleen de kleuren zijn niet appart te regelen. maar is dit wel een goede keuze?
    Misschien zijn er ook nog andere scanners in die prijsklasse.
    Het gaat bij mij vooral om de compactheid. het moet ook nog mee, en op statief en als je er een eurolite ts-7b aan laat hangen dan kiepert hij zo om.

Dus is de JB system dynamo 250 scanner een goede keuze?
    Welke scanner is beter maar wel zo compact en in die prijs?

alvast bedankt:-D
    Last edited by BDB lasershows; Sunday-03-10-2010, 13:57.

Opzich een goeie scanner alleen jameer dat er geen apart kleuren wiel inzit wil je dit wel dan zou ik even door sparen voor de The winner

Heb je geen behoeft aan een apart kleuren wiel dan is dit een goeie scanner.

Comment

Voor het budget dat je nu hebt, heb je meer aan de Eurolite TS 7B, ook wel bekend als de oude Aztek DJ Robo.

Deze biedt meer voor je geld, namelijk een apart kleuren- en gobowiel, nette shutter (los!) en tal van kleuren en gobo's.

Comment

Rick heeft gelijk, de Eurolite heeft meer opties, al vind ik hem er niet echt strak uitzien. Ook heb ik een slechte ervaring met Eurolite, maar dat komt zeker omdat het niet bij Bax gekocht was. Dynamo heeft het kleurenwiel en gobowiel in één, en dat is zeker niet ideaal.

Comment

Strak uitzien, ach... hij hangt toch in het donker, is zwart en met de bundel die er uit komt valt dat uiterlijk echt niet meer op. ;) Hiernaast is het dezelfde scan als de Aztek DJ Robo en daar heb ik al dik 5 jaar een setje van, zonder problemen.

Comment

zo slecht ziet hij er niet uit

Comment

Wij hebben hier 2 HQ power space 250 scanners En Bram van het forum heeft er ook 2. Bij bax-shop verkopen ze die niet, maar je kunt altijd een mailtje gooien. Of even kijken op de website van music store -> Het zijn erg mooie scanners voor het bedrag. Wij hebben zelf 2 maatbouw cases gemaakt, om ze makkelijker te vervoeren.

Comment

En ook dat zijn dezelfde.

Comment

oke, dus dat word nog even meten en bekijken. en misschien nog een ander statief kopen (windup)

Comment

Ik zou voor de iets duurdere Martin mania scx 500 gaan.

Comment

Een verschil van 100 euro per scan op een product van 150 euro noem jij 'iets'?

Comment

Het budget was tot 200 euro dus 80 euro is niet zo verschrikelijk veel. Gewoon nog even doorsparen.

Comment

ja, die eurolite ts-7b ziet er wel goed uit de gobo's en kleurenwiel zijn in iedergeval appart en is wel evenduur. ja, zeer moeilijk ik ga nog even door kijken.

Comment

Ik heb die dynamo gehad, maar dan de 150watt versie,
                            De motoren voor het spiegeltje zijn "blok" motoren, de spiegeltjes bewegen dus heel blokkerig, om een voorbeeld te geven, een normale scanner ga in een keer van links naar rechts. deze scan doet dat met steeds hele korte haperingen.

Verder is het kleur-gobowiel ook niet ideaal. dit zijn dan ook meteen de redenen waarom ik deze verkocht heb.

Comment

HQ Power Space 250 is ook een leuke scan.
                              Heb er zelf ook 2 van en ik vind ze echt super!

Kosten iets van 200 euro.

Comment

Working...
                              X