Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gasontladingslamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gasontladingslamp

Hallo,
    Ik heb nu 2 movingheads, die beide op gasontladingslampen draaien.
    Enkel is bij 1 movinghead de lichtopbrengst veel minder.
    Ik weet verder niet zo veel van gasontladings lampen, en kon hier niet zo veel over op het forum vinden. dus ik zou graag horen hoe dit zou kunnen komen.
    Ik denk dat dit puur ouderdom van de gasontladingslamp zelf is. heb zelf niet veel verstand van die lampen, dus vandaar dat ik het vraag.

Remco

Nieuwe lampen kopen, kan je verder niks aan doen.

Comment

Of wat het ook kan zijn is dat de ene niet schoongemaakt is geweest en de ander wel. Maar zit er geen uren teller en strike teller op je movinghead meestal zit dit wel ergens in een menu weg gewerkt. ff uren tellen is het verschil groot jah dan zul je moeten gaan vervangen. Een strike tel je voor ongeveer 10 uur. Wel 1 tip ga er niet 1 vervangen als ze al wat uren hebben gedraaid maar doe ze meteen allebij. De lamp gaat ongeveer een 2000 uur mee. ( geld voor een 250 watt versie )

Comment

word de tijd van de lamp automatisch op 0 gezet bij een nieuwe lamp? zoja, dan heb ik wel ergens iets zien staan daarover, en zou ik eens moeten kijken. Inderdaad 2 lampen tegelijk vervangen, anders zal dit probleem zich vaker voordoen. Weet iemand welke ( 250 watt ) gasontladings lamp er in de martin mac 250+ ( oude versie ) zit?

Comment

Als ik me niet vergis is dat deze Er zijn wel meerdere mogelijkheden van kleur temperatuur.

Comment

`Kleurtemperatuur, wil dat zeggen dat het licht vanaf de pitjes écht wit is of de soort halogeen kleur? of is dit de sterkte, dus de felheid?

Comment

Kleurtemperatuur is de kleur die de lamp afstraalt en wordt uitgedrukt in Kelvin. Rond de 3000K is een kaars, 4300K is te vergelijken met een halogeenlamp, 6000K is écht wit, 8000K is wit met een licht blauwige gloed (ook wel koud wit genoemd), 10.000K is paarswit-achtig.

Comment

Blauwige gloed, is dat bijv. een wit rondje, waar een blauwe gloed omheen zit?

Comment

Leve de auto-techniek:

Comment

Maar dit wil dus eigenlijk zeggen dat 6000k de beste kleuren geeft? Of heb ik dit mis

Comment

6000K is echt het helderste, witste witte licht dat je kunt hebben en de meeste gasontladingslampen hebben ook deze kleurtemperatuur.

Een halogeenlamp kun je nooit 6000K laten weergeven, zonder enorm in te leveren op de lichtopbrengst (want dan moet je filteren en filteren betekent dat er veel ingaat en weinig uitkomt)

Comment

Working...
                      X