Announcement

Collapse
No announcement yet.

HELP!!!laptop valt weg bij gebruik rookmachine...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HELP!!!laptop valt weg bij gebruik rookmachine...

hai allemaal,

ik heb een probleem en tot noch toe heeft niemand mij hierop antwoord kunnen geven.

ik heb een klein rookmachientje bij mij installatie van 700watt, deze is puur voor de lichten meer effect te geven...

echter als ik de rookmachine gebruik en ik heb via de laptop de muziek draaien dan valt soms de laptop in 1x stil en komt er geen geluid meer uit mijn set.

ik heb al het licht en geluid dan al op aparte stopcontacten gezet...

kan het zijn dat de rookmachine teveel piekstroom weghaalt zodat mijn externe geluidskaart stilvalt ofzo?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want kan mijn rookmachine alleen gebruiken als ik cd's draai....

tanx alvast!!

groetjes,

Chris

Vallen ook andere apparaten dan uit die je aansluit? Probeer het eens met een bureaulampje o.i.d., heb je het probleem dan nog?

Comment

even een ding:

2 verschillende stopcontacten in dezelfde ruimte, dan heb je bijna altijd nog steeds dezelfde groep te pakken.
      Eigenlijk moet je jouw set eens aansluiten en dan licht+rookmachine op 1 groep en je geluid op een andere groep.
      Dan kan je zeggen of het aan een piekstroom ligt dit wat niet waarschijnlijk is aangezien je rookmachine continue verwarmt en als je op het knopje duwt alleen het pompje maar gaat draaien.

Comment

dat probleem heb ik ook gehad, als je geluidskaart externe voeding nodig heeft kan je deze best op een andere stroomgroep zetten dan je licht. (een ander stopcontact is niet altijd een andere groep)

Comment

heej guys,

nee het is puur alleen de laptop die dit doet i.s.m. de rookmachien....
          ik zal deze week eens even testen op het hele zooitje eens op 2 aparte groepen te zetten...
          de geluidskaart heeft ook geen aparte voeding dus hier kan het ook niet aan liggen...

het aparte van het verhaal vind ik dat de laptop niet helemaal uitvalt.. hij blijft gewoon staan alleen virtual dj blijft dan vasthangen zeg maar.. als ik hem daarna afsluit en weer aanzet dan doet hij het weer...ik denk zelf dat het aan het extern geluidskaartje ligt..

misschien eens binnekort een andere kopen en die dan eens proberen/...

tog alvast bedankt!!!

chris

Comment

Wat je ook nog kunt proberen is om een powered USB-hub te gebruiken, misschien dat je laptop net iets minder kan omgaan met een klein spanningsdipje en dan ook net niet genoeg spanning op de USB-poort kan houden.

Maar probeer sowieso eerst uit te sluiten waar het nu precies aan ligt, gebeurt het ook als je de originele laptop-uitgang gebruikt en de externe kaart niet aansluit?

En probeer ook eens een haspeltje te leggen van een andere groep naar de plek waar je alles test en sluit daar de laptop eens op aan.

Comment

Illegale versie van virtual DJ? zou er mee te maken kunnen hebben, alleen raar dat het precies op het moment gebeurd als je rook spuit.

Comment

Het is algemeen bekend dat een laptop en een rookmachine nooit op dezelfde groep moet. Daar ligt jou probleem. Check dat maar eens goed.

Comment

denk niet dat het daar aan ligt dit is echt een spanning probleem zou vreemd zijn als het zou liggen aan eventuele illegalen software. Heb je een controller aan je laptop hangen?
                  Zo ja welke?

Comment

het is een legale versie van virtual dj...
                    ik heb er geen andere controller aanhangen. ik gebruik de originele uitgang van de laptop voor 1 deck zeg maar en de externe kaart voor deck 2 zeg maar...

zou een powered usb-hub helpen denk je? want het gebeurt alleen bij deck 2 van de externe geluidskaart, opdeck 1 heb ik nooits problemen...

ik weet t niii meeer!!!!(A)

Comment

Met paniek is nog nooit een probleem opgelost, dus dat lijkt me geen goede optie.

Hou je laptop eens op de accu (dus je lader uit het stopcontact) en probeer het dan nog eens.

Dan weet je gelijk of het probleem bij je laptop of de voeding zit, ik vermoed het laatste.

Comment

denk dat het probleem idd in de voeding zit hetzelfde als zo'n aardlus. De laptop en voeding zijn wat dat betreft gevoelige dingen. Maar Rick als het in de voeding zit heb je wel een probleem want hoe ga je dat oplossen een degelijkere voeding kopen ofzo die niet last heeft van een spanningsdip?

Comment

Is al eerder aangegeven, andere groep gebruiken.

Comment

ja maar dat is niet altijd even handig te regelen

Comment

Nergens om, maar die laptops van tegenwoordig hebben toch accus waar ze met gemak een paar uur vol op kunnen werken? Een Dell die ik 8 jaar geleden had kan het floppy/cdrom/dvd slot gebruiken voor een tweede accu waarme hij dan 8 uur nonstop kon werken. me dunkt dat dit tegenwoordig 10 keer beter is, of heb ik het mis?

Moraal van het verhaal: gebruik de laptop op zijn accus en je bent er van af.

Alhoewel, misschien zitten er tegenwoordig geen accus meer in amdat iedereen de laptop toch met de adaptor gebruikt en de accus binnen een jaar kapot zijn.

Comment

Working...
                              X