Announcement

Collapse
No announcement yet.

HELP!!!laptop valt weg bij gebruik rookmachine...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Accu's zitten er nog wel in. Vandaag een nieuwe laptop binnengekregen met accu, moet nog zien hoelang deze het uithoudt. Op een klus kan je dat echter nóóit doen, want wie weet hoelang je staat te draaien. Is dus geen oplossing.

Comment

ligt er ook aan hoe intensief je je pc gebruikt je kunt altijd verschillende modussen kiezen maar meestal is je pc ook minder snel als je wilt dat je accu langer mee gaat.

Comment

Ik denk niet dat wanneer je je laptop intensief voor een klus gebruikt, het wenselijk is om de prestaties te laten verminderen. Die heb je dan juist hard nodig.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Accu's zitten er nog wel in. Vandaag een nieuwe laptop binnengekregen met accu, moet nog zien hoelang deze het uithoudt. Op een klus kan je dat echter nóóit doen, want wie weet hoelang je staat te draaien. Is dus geen oplossing.
          Zou het maken van een 16 uur durende time laps recording minder serieus zijn dan een dj die optreed? Ik begon op 1 accu an na 30 minuten werd de andere er in gezet. Zo kreeg ik een 30 minuten "swap time" om een accu te verwisselen. Die laptop (en dat zal nog wel zo zijn) draaiden gewoon op 1 accu terwijl je die andere aan het verwisselen was. Met 4 accu's kon ik die 16 uur gemakkelijk halen.

Misschien maakt het wat uit dat het toe bepaald geen goedkope Dell was en er originele hele dikke accu's bij zaten. Ik meende dat ze iets van 3 ampere per stuk waren.

Met andere woorden. waarom geen accu's gebruiken, die techniek is niet meer of minder betrouwbaar dan het lichtnet. Je moet alleen voldoende vermogen bij je hebben.

Comment

Je moet alleen voldoende vermogen bij je hebben.
            En voldoende tijd hebben om steeds accu's te wisselen en het geld willen uitgeven voor die accu's.

Maargoed, dat valt verder buiten de strekking van het topic, dus ontopic maar weer.

Comment

al eens gedacht aan een magnetisch veldje die aan de rookmachine hangt? aangezien het alleen gebeurt als je het knopje indrukt.. ik heb hetzelfde probleem.. kortom.. rookmachine op een andere groep parkeren. problem solved.. heb het nu menige malen meegemaakt. extern geluidskaartje van NI en een controller van NI. heeft niets te maken of het legale of illegale software is.

Comment

Er worden in dit topic wel een paar hele rare oorzaken bedacht terwijl het probleem eigenlijk door TS al genoemd is.

De geluidskaart (via USB) heeft geen eigen voeding en je hebt een goedkoop rookdoosje. Dat is je probleem.

Die rookdoos doet de spanning blijkbaar zodanig inzakken dat de spanning op je USB poort daar onder lijdt. Niet gezond voor je laptop, helemaal niet gezond voor je geluidskaart. Die krijgt te weinig spanning en valt gewoon uit. USB uit halen en weer insteken zal voldoende zijn (hoewel Virtual DJ dan ook wel zal crashen).

De rookmachine op een andere groep zal in principe voldoende moeten zijn om dit op te lossen. Een andere groep is iets fundamenteel anders dan een ander stopcontact(!!).

Dit probleem KAN locatie afhankelijk zijn, maar kan ook overal voorkomen. De oorzaak van het probleem ligt ongetwijfeld bij je rookmachine. De piekspanning die voor het aanslaan van de pomp nodig is, is blijkbaar nogal hoog.

Dat betekend overigens niet dat laptops en rookmachines nooit samen gaan. In mijn kleine drive-in setup zit de rookmachine (Antari Z-1000) standaard op de geluidsgroep omdat ik zo binnen 2 groepen kan blijven. Daarbij is nog nooit enige vorm van een probleem ontstaan.

Comment

jullie weten dat jullie een topic uit 2010 omhoog halen?

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
                    jullie weten dat jullie een topic uit 2010 omhoog halen?
                    Nu wel ja... :P

Comment

Working...
                    X