Announcement

Collapse
No announcement yet.

animation laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• animation laser

Dag mensen.
    Even snel voorstellen.
    Mijn naam is Edwin,34 jaar uit Lelystad.

Vanaf kleine edje ben ik al helemaal gek op verlichting en tijdens het uitgaan stond ik ook meer naar de verlichting te kijken dan naar wat anders..(zou ik daarom zo lang vrijgezel zijn geweest??? hahaha)

Meer goed.. ik heb even een vraagje.
    Via een webshop in de USA kan ik een leuke 3 kleurige laser kopen..1tje die geleverd word met software en een sd-card voor nog geen 600 euro.
    Ik zal geen reclame maken voor die site dus ik zal alleen de naam en info van de laser hier neerzetten:

60mW Green + 200mW Red+ 150mW Purple/Show Special Effects Stage Laser Light Projector With SD-card
    ■Output Power: 200mW, 650nm (Red) & 60mW, 532nm(Green) & 150mW, 405
    ■Various working modes
    ■Includes three working modes as DMX, Sound Active, AUTO Control for different
    ■Functions: DMX512, Sound control, Auto, Master/Slave, more than one hundred of patterns and blended color effect
    ■'Could edit all ILDA format of beam animation and text progam effects,directly play through SD Card
    ■Safety Capacity: Sound active mode with the function of shut-off if there is no music. Master/Slave mode (over ten slave units) and DMX512 mode will shut off laser automatically without trigger signal. It is designed according to the security and good performance, which will be safer to human and environment
    ■Power Supply: 220V/110V, 50-60Hz
    ■Applicable Place: DJs, Bands, Bars, Pubs, Clubs, Roller skating rinks, DTV, Family party, etc.
    ■Size: 380 x 254 x 100 mm /15 x 10 x 3.9in (L x W x H)

Ik zeg er bij dat ik totaaaaal geen verstand van lasers heb en ik wil hem eigenlijk maar 2 a 3 keer per jaar gebruiken.
    Dat is rond de kersttijd en vooral met oud&nieuw,en dan om vuurwerk te projecteren op ons huis,leuk voor ons en leuk voor de buurt dacht ik zo.

Nou vind ik 600 euro voor zoiets zeker niet duur maar voor 2 a 3 keer per jaar ben ik goedkoper uit om er 1 te huren.

Nu heb ik 2 vragen..
    -is het verstandig om een laser vanuit de usa te laten versturen naar Nederland?( weet niet of dat gezond is voor de laser dat gesleep met het apparaat) De webshop verstuurd gratis over de hele wereld dus dat zijn de kosten niet.

- Is er niet iets kleiners wat ik kan gebruiken voor mijn doel(het projecteren van kerst/vuurwerk effecten op het huis dus)
    ik heb 2 jaar geleden een beamer uit de usa gekocht die afbeeldingen op het huis projecteerd maar dat werkte voor geen meter,,het apparaat kan niet aan de overkant van de weg staan ivm stroom/stelen natuurlijk en op baksteen zag je er niks van alleen op een wit ondergrond.

Nou wie weet heeft iemand nog een reactie terug.

gr Edwin

-is het verstandig om een laser vanuit de usa te laten versturen naar Nederland?( weet niet of dat gezond is voor de laser dat gesleep met het apparaat) De webshop verstuurd gratis over de hele wereld dus dat zijn de kosten niet.
    Dan zou ik wel goed afspreken hoe het zit met garantie en retouren. Het pakket moet dan of per schip of per vliegtuig naar hier komen en dat zal vrij hobbelig verlopen.

Hiernaast vermoed ik dat het een budgetvariant van een professionele laser is, waardoor de kwaliteit van de projecties wellicht wat lager ligt. (Zeker omdat er een paarse diode in zit.) De scansnelheid staat er ook niet bij vermeld, wat een beetje jammer is.

Hiernaast valt het me op dat ze dit type laser aanraden voor zo'n beetje alle soorten toepassingen en zelfs familiefeestjes! Een laser met deze vermogens is al snel een gevaarlijk apparaat en wanneer je deze zo klakkeloos in je publiek projecteert wordt de kans op permanente oogbeschadiging groot.

Hier in de webshop zou je dan vlug uitkomen op een Laserworld ES-300 RGBV laser met Laserworld Show Editor software. Deze zal ook iets realistischer kleuren projecteren dankzij gebruik van een blauwviolette diode en geen paarse. Er zit dan wel verschil in prijs, maar je hebt dan ook gelijk een mooi staaltje software waar je zelf eenvoudig projecties in kunt ontwerpen.

Een alternatief voor een bewegende en afwisselende projectie behalve een beamer en laser zou ik niet snel kunnen bedenken. Het enige is nog een gobo-projector, maar die kan slechts één afbeelding roterend laten weergeven. Dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt. ;)
    Last edited by Rick; Tuesday-05-10-2010, 14:58.

Comment

Hey hey,,dank voor je snelle reactie zeg...
      Idd had ik al een vaag vermoeden dat het geen wereld kwaliteit laser zou zijn..Voor die prijs??? nee te mooi om waar te zijn.. prima spul lijkt me voor een hobby als dat van mij maar meer ook niet..
      En daarbij vind ik(zoals ik al zei) 600 euro te veel voor 2 a 3 keer per jaar..

Zeker in de usa houden ze geen rekening met het menselijk oog hahah ze verkopen daar alles wat maar kan en doen het af met een kleine waarschuwing..gelukkig ben ik zelf zo verstandig om dat soort dingen te voorkomen.

Ik heb wel een animation laser gezien die hellaas uit de verkoop is bij bax-shop..voor zover ik kon zien kon je niks zelf programmeren maar zaten er al standaard wat leuke effecten in..dat was ook alleen groen trouwens. kan de link niet meer zo snel vinden.

Die gobo's ken ik inderdaad wel ja(heb zelf in een disco gewerkt dus die dingen zijn bekend bij me haha) maar zoals je al zei is dat niet echt wat ik zoek...ach nou ja.. ik zie wel...dank je in elk geval.
      Last edited by dutchscorpion; Tuesday-05-10-2010, 15:24. Reason: toevoegingen

Comment

Je kunt uiteraard ook een wat goedkopere groene laser op je huis projecteren, dan heb je iets minder het vuurwerk-patroon maar nog wel afwisselende patronen die aandacht trekken.

Die zou je dan via DMX aan kunnen sturen met een eenvoudige sturing of eventueel software als Freestyler DMX-software, dan heb je ook vrij veel programmeervrijheid als het gaat om programma's en geprogrammeerde figuren.

Comment

Als het gaat om die hele grote webshop waarvan de naam begint met een S kan ik je alvast teleurstellen, die verzenden niet buiten de US en Canada. Althans niet met software, naar wat ik gehoord heb.

Comment

hahaha nee die is het niet..begint niet met een s..(zie je prive bericht)

en verder heb ik al besloten om niet die dure laser te kopen..ik denk dat ik voor een hele simpele ga zonder dmx etc...dan haal ik er een sneeuw en rookmachine bij van bax-shop en laat ik de laser gewoon omhoog stralen...geeft ook een leuk effect...alleen ff opletten want Lelystad ligt onder de aanvliegroute van schiphol hahaha.

Comment

Met een showlaser zal het redelijk meevallen, omdat dit geen geconcentreerde straal is (jochies met laserpointers), maar een straal die ongelofelijk snel van positie wisselt (Zeker op grote afstand). Je kan hem ook vanuit huis op straat laten projecteren als je dat zou willen, heb ik ook wel 'ns gedaan. ;)

Comment

Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen wat ik ga doen.
                Wil het niet te duur maken dus zit zelf te twijfelen over een simpele laser met 1 kleur of toch maar een dmx laser.Ik heb geen idee of je met dmx software ook kunt creeren wat ik in gedachten heb of dat je maar bepaalde instellingen kunt veranderen en of ik de laser via de laptop kan aansturen ofzo..daar moet ik me nog even voor inlezen.

Bax ITA01 SD031 130mw RGY DMX laser vind ik wel een hele mooie laser voor een leuke prijs.

kan dan misschien wel niet de animations krijgen die ik eerst wilde hebben maar ach..je kunt niet alles hebben.

Zit er nu aan te denken om de laser binnen in de vensterbank te zetten en dan door het raam naar buiten te laten schijnen(staat ie ook droog)..recht voor ons raam staat een lantaarnpaal aan de overkant van de weg en misschien kan ik daar wel een spiegel op zetten die 1 breede gekleurde straal in 1000den gekleurde straaltjes terugkaatst naar boven en naar het huis zelf.
                Onze woonkamer is op de 1e verdieping dus de paar autos die langsrijden hebben geen last van de stralen want die gaat over hun heen.
                Met een rookmachine OP het balkon stijgt de rook mooi op naar boven en kun je de stralen heel mooi zien.
                Oftewel..ik ga me nog even verder inlezen in de mogelijkheden en problemen.

Tips zijn natuurlijk van harte welkom.
                Last edited by dutchscorpion; Tuesday-05-10-2010, 22:34.

Comment

Met DMX trigger je voornamelijk de interne figuren en kan je hier meestal de snelheid van het figuur mee aanpassen. Bijvoorbeeld selecteren van een horizontale lijn die omhoog en omlaag beweegt waarbij je nog kunt instellen hoe snel hij omhoog en omlaag beweegt.

Je bent anders altijd welkom in de showroom, we hebben altijd een paar lasers liggen die je kunt komen bekijken.

Let wel op voor de bovenburen wanneer je een rookmachine neer gaat zetten, als je in een flat woont. ;)

En ook uitkijken voor huizen op de begane grond, het is niet fijn als er constant een laser in je woonkamer schijnt.

Comment

Morghu,

Het voordeel wat we hier hebben is dat alle huizen in de straat splitlevel huizen zijn..dus op begaande grond de slaapkamers en keukens en op de 1e etage de woonkamers en op de 2e etage nog meer slaapkamers dus bovenburen hebben we geen last van en niemand op straat niveau.

De overkant van de straat staan geen huizen dus daar kan niemand last van hebben.

Ik ga nog even inlezen in de laserbundels van de lasers..Als ik met een spiegel ga werken dan is het wel makkelijk als de laserbundel natuurlijk ook op de spiegel gericht kan worden hahahaha.

Of te wel...veel naar youtube kijken en als ik een keer tijd heb naar jullie showroom gaan.

Comment

Nog even over de Amerikaanse laser. De stroom is ook anders als hier in Nederland Amerika heeft namelijk 100-127 volt systeem met 60 hz en Nederland 220-240 met 50 hz.
                      Maar tegenwoordig heeft Amerika ook 230 volt 2x 215 volt krijgen ze dan binnen.
                      Je moet dus oppassen met hoeveel stroom zo'n laser nodig heeft. Het aantal hz is ook verschillend dit is niet meteen erg maar als het al een beetje een budget laser is kan de levensduur verschillend zijn.

Comment

Stroom voorziening is geen probleem hier.

We hebben 3 grote omvormers staan voor in totaal 3000 watt.

Ja we kopen veel usa dingen hahaha zeker met kerst.
                        Voltage,hrz,watt alles word omgezet naar usa standaard.
                        Daarbij heb ik al contact gehad met die shop in usa en tijdens bestellen moet je ook opgeven welke stekker je wilt hebben (eu,usa,engels etc) en hun geven dan advies over de stroomvoorziening.

Ik denk ook niet dat ik een usa laser ga bestellen hoor..ik vind het een te groot risico om die toch wel gevoelige apparatuur te laten versturen zover.

Waarschijnlijk ga ik wel 1 of meerder spiegels bij hun bestellen.De juiste spiegel ben ik hier nog nergens tegen gekomen.
                        Een spiegel die de laserbundel dus opbreekt in 1000den draaiende gekleurde stralen.

Ik kom ook ineens allemaal LED lampen tegen die volgens mij toch ook wel een mooi effect geven dus ook daar moet ik nog even inlezen.
                        Even weten wat nou mooier effect geeft en wat beter is.

Zelf gaat mijn voorkeur naar laser toe omdat je veel strakkere lijnen krijgt voglens mij.

Comment

Spiegels hebben we ook. Wel opletten dat deze redelijk dicht bij de uitgang van het apparaat moet worden geplaatst voor een optimaal effect (omdat de straal een afstralingshoek heeft van zo'n 30 graden, naarmate de afstand tot de spiegel groter wordt zal niet de hele straal worden meegrpakt).

Deze spiegels worden normaalgesproken gebruikt om laserpunten op te laten terugkaatsen, gebeurt vooral bij ILDA lasers.

Wat eventueel nog een goedkopere optie is om de stralen helemaal uiteen te trekken, is het gebruik van een halve draaiende spiegelbol zoals deze

Comment

Die ene spiegel die je stuurde had ik dan weer wel gezien ( mooie trouwens).. maar dan ben ik voor 1 spiegel compleet door mijn hele budget heen hahaha

Heb ik een spiegel waar ik met een aansteker voor kan gaan zitten hahaha.

Die spiegelbol heb ik ook al over na zitten denken idd..
                            Vroeger(och ik voel me zo oud ineens) had ik mijn hele kamer volhangen met spiegelbollen en lampen en spul.

Ik weet alleen niet hoe ik dat ga oplossen nog..De laser in de vensterbank lijkt me een goed idee maar een spiegelbol aan de lantaarnpaal op 4a5 meter afstand hangen lijkt me nou ook niet echt een oplossing..kan ik er zelf bij blijven zitten de hele avond hahaha.

Ik ga denk ik eerst in usa(nog 8 dagen) maar eens een laserpointer halen(ja die zijn veel sterker dus ik kijk wel uit wat ik doe) om daarmee eens te kijken wat de mogelijkheden zijn in opzichte van spiegels en terugkaatsen van stralen etc.

In elk geval ga ik de laser uit de aanbieding(zie vorige post) wel bestellen direct na mijn vakantie...die vind ik gewoon TE gaaf en goedkoop om te laten liggen.En daarna ga ik wel kijken wat ik er mee kan doen hahahaha.

Comment

ok was ik weer eens.

Na 2 dagen het complete forum door gelezen te hebben(nou ja.. de relevante dingen in elk geval) en 10000 dingen op internet gelezen te hebben vraag ik toch weer om tips/advies

Ik lees veel op internet over animation lasers maar op de webshop van bax kan ik er niet 1 vinden waarbij je zelf figures kunt creeren.
                              Wel de standaard figures aanpassen maar dus niet zelf creeren.
                              Wat ik begrijp uit eerdere reacties kun je met dmx alleen de standaard figures aanpassen en niet zelf creeren.

In het forum komt weinig voor over animation lasers maar dat kan komen omdat ik natuurlijk weer een raar figuur ben die weer iets wil wat schijnbaar niemand anders wil en dus niet in het forum gevraagd word.

Bestaat er een duo/trio kleuren laser met software waarbij je compleet van 0 een figure kunt opbouwen bij wijze van spreken vanaf de tekentafel??
                              En dan nou niet aankomen met laser van meer dan 500 euro want die heb ik ook wel gevonden natuurlijk

Aangezien we een melkglas balkon hebben kan ik daar mooi kerstfigures op projecteren(in spiegelbeeld natuurlijk) en voor oud&nieuw kan ik de laser zijn eigen programma laten spelen en schuin omhoog de wijde wereld insturen(zoals ik zei..geen huizen aan de overkant van de straat)

Ik had nooit moeten gaan stappen vroeger.
                              We gingen altijd naar DIEKA aan de kruusweg in Markelo.
                              Ik weet niet of 1 van jullie daar wel eens geweest is maar mijn god wat een lasershow daar.
                              1 grote muur achter het podium die langzaam de grond in zakt en waarachter een mega donker hol zit..en dan ineens helemaal achterin een MEGA laser aangaat die de mooiste animaties maakt die ik ooit gezien had...maar ja.. daar stond ook meer dan een jaarsalaris aan laser volgens mij.

Comment

Working...
                              X