Announcement

Collapse
No announcement yet.

animation laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Figuren zelf ontwerpen, dan moet je bij ILDA aansturing zijn. :) En die hebben we voldoende in de shop staan, maar ik denk niet voor het budget dat je zoekt. Die starten vanaf, jawel, 500 euro..
    Hou er rekening mee, om strakke eigen figuren te projecteren heb je echt een goede scanset (spiegeltjes intern + motoren die het echte figuur creëren) nodig die alles precies weergeeft, zeker bij gedetailleerde figuren. Dit wordt vaak toegepast bij lasers met wat sterkere diodes. En die twee maken een laser vooral duur.

Comment

Kijk daar heb ik iets aan als laservreemdeling.

Ilda heb ik veel over gelezen idd en dat in combi met een goede scanset begrijp ik ook wel dat dat een stuk duurder is...

Nou ja.. we gaan gewoon nog eens doorzoeken...toevallig kwam ik vanmiddag een laser tegen (o god welke van de 1000 links was dat nou...)
      waarbij standaard een kerstboom afgewisseld met Merry Christmas en HAPPY NEWYEAR in de figures zat...

pfffff waarom zijn er de laatste jaren ZO ONWIJS veel leuke dingen bijgekomen zeg!?!?!?!
      scanners met LED die geweldig effect geven maar ja..die hebben niks met kerst/nieuwjaar te maken
      lasers die veel te duur zijn voor wat ik zoek.

heyyy volgende vraag.. bestaan er geen tekstlasers?? lasers waar je simpele tekstberichten mee kunt maken??? hmmm nee denk dat die ook met een goeie scanset moeten werken..

Nou ja..ik puzzel nog wel even verder en als ik weer wat wil vragen dan weet ik jullie te vinden.

Comment

Ik weet misschien nog wel een leuk alternatief in de vorm van LED. Je hebt er geen ingewikkelde software voor nodig, je kunt gewoon berichten produceren en je kunt het op het melkglas projecteren:
        American DJ LED Messenger.

Toetsenbordje er in proppen en gaan!

American DJ heeft er ook een informatievideo van op Youtube.

Comment

Die is ook wel erg leuk natuurlijk.. je kunt hem als tekst gebruiken maar ook gewoon als een kleuren lamp....hmmm nee..erg cool dat je mee denkt en onwijs bedankt daarvoor maar nee..daar heb ik al een gekleurde lichtkrant voor.

Comment

Kijk.. eindelijk iets gevonden met wat ik nou ongeveer bedoel!!!
            Aangezien ik geen andere sites hier neer ga zetten moet je zelf maar ff onderstaande in google zoeken.

Mr_Christmas_Musical_Laser_Light_Show_Projector

Natuurlijk is het niet het mooiste door de waarschijnlijk slechte laser en verschrikkelijk saaie rode kleur maar dit had ik dus eerst in gedachten om te maken met een laser...maar nu ik de prijzen weet om dit voor elkaar te krijgen hahahaha dan ga ik zelf wel op het balkon zitten.hahahaha.

Comment

Het zal wel een apart effect opleveren, maar ik vrees dat de lichtopbrengst dermate bedroevend zal zijn dat het niet de aandacht trekt die je wilt hebben. ;)
              Er staat ook niet bij wat voor diode er gebruikt wordt en als ik het zo zie vermoed ik dat er slechts een 5mW diode in zit.

Comment

Morghu weer,

Rick.....jij bent GOED hahahaha ik heb even de specs bekeken van die musical light dingus en idd 5mW.

Laser output 635 nm 5mW.
                Op zich vind ik het scanset er nog niet eens zo slecht uitzien..hij maakt toch behoorlijk strakke lijnen.

Wat ik dan meteen zag is dat er ook een sdcard ingang in het apparaat zit waar je nieuw uitgebrachte figures mee op kunt zetten... dus als dat kan dan zou je met software misschien je eigen figures kunnen maken en die op de sd zetten.
                1 en ander heb ik al een mail over gestuurd naar Mr.Christmas(als ik de naam van de fabrikant niet mag noemen dan aub verwijderen)

Dan heb ik nog 2 vragen en PLEASE hou in gedachte dat ik een dombo ben op laser gebied.

Stel dat ik het voor elkaar krijg dat ze me een sd card opsturen met de figures erop...zouden die figures dan ook op een andere laser afgespeeld kunnen worden?? ik kan me voorstellen dat op die sd card alleen een bestand staat en dat je die op 1 of andere manier zou moeten overzetten naar een andere multi colour laser die dat bestand kan lezen of kan in-programmeren?? en dat je met software de kleuren kunt aanpassen ofzoiets dergelijks.

en dan de 2e vraag
                Stel nou dat ik besluit om die musical dinges te kopen in de usa,kan er dan niet een sterkere laser in gezet worden??
                Nogmaals ik heb GEEN IDEE of dat mogelijk is hoor.. maar ik zie heel veel zelfbouw lasers op internet dus tja..waarom zou dat niet kunnen denk ik dan.

Nou ik ben benieuwd naar de reacties hahaha.

Heb nu 2 lasers op het oog.
                1 uit de koopjeskelder bij bax(gewoon omdat die erg leuk is en goedkoop)
                en dan die musical light bla bla bla ding mits ik eerst een keer een demo heb kunnen zien ivm de laseroutput.

Comment

Dat Christmas laserdingetje zal waarschijnlijk niet via een ILDA compatible systeem werken (daarvoor is de prijs veel te laag), dus zet ik er een krat bier op dat je die niet kunt uitwisselen met ILDA compatible lasers. ;)

Een sterkere diode kun je in principe wel in dat lasertje zetten, maar dan zul je er ook een goede voeding voor moeten vinden omdat een sterkere laser meer energie vraagt. En ik denk dat de diode op een of andere manier vast zit aan de printplaat, dus zal er veel geduld, een precieze soldeerbout en wat technische kennis bij moeten komen kijken.

Sleutelen aan lasers gaat ook mijn pet wat te boven dus daar ga ik me verder niet aan wagen. ;)

Comment

De software zal inderdaad geen ilda zijn..dat gaat ze never niet lukken voor die prijs hahaha.

en laser vervangen ga ik zelf ook zeker niet proberen hoor.. hahahaha denk dat ik dan 1 keer heel mooi vuurwerk heb als ik hem aanzet maar daarna in het donker zit. hahaha

Ik heb een mail gestuurd naar de maatschappij zelf.volgens diverse berichten online kunnen hun hem zelf aanpassen voor je als je bijvoorbeeld een groene laser wilt hebben ipv een rode.

En zo niet.. ach kan het altijd proberen hoe die is....heb ze in usa al gezien voor nog geen 70 dollar dus pffff dan maar een spijkerbroek minder kopen daaro.hahaha

in combi met de laser uit de koopjes kelder denk ik dat ik dan best iets leuks heb voor kerst en de klapper(koopjeskelder) voor oud en nieuw.

Comment

Originally posted by dutchscorpion View Post
                      Morghu weer,

Stel nou dat ik besluit om die musical dinges te kopen in de usa,kan er dan niet een sterkere laser in gezet worden??
                      Nogmaals ik heb GEEN IDEE of dat mogelijk is hoor.. maar ik zie heel veel zelfbouw lasers op internet dus tja..waarom zou dat niet kunnen denk ik dan.
                      Dan zul je waarschijnlijk een heel deel van de schakeling aan moeten passen. Bovendien, mocht er wat mis gaan (oogschade o.i.d.), dan is het jouw schuld! Als je hier geen verstand van hebt kun je er beter niet aan beginnen..

Comment

en laser vervangen ga ik zelf ook zeker niet proberen hoor.. hahahaha denk dat ik dan 1 keer heel mooi vuurwerk heb als ik hem aanzet maar daarna in het donker zit. hahaha

zoals ik al zei.. ga zeker niet met een laser lopen prutsen.Daar vind ik het risico gewoonweg te groot voor.

Heb wel een reactie gehad van die maatschappij over de laser...ze kunnen hem ook leveren in een duokleur sterkere output(welke weet ik niet) maar dan moet ie in china op bestelling gemaakt worden en dan heb ik hem over een maand of 5 pas hier en komt er even de helft extra kosten bij...

Wat ze nog wel gingen uitzoeken voor me is of de software gebruikt kan worden in een ander laser type. daar moesten ze zelf ook eerst achteraan.

Comment

Nou was ik weer eens...
                          Beetje offtopic maar misschien wel nuttig??

Vanmiddag even met mijn buurman zitten kletsen over mijn idee met oud&nieuw.
                          Hij vond het een super idee en wou zelfs meebetalen voor een leuke laser(zodat ik een ilda laser kon aanschaven voor ons beide en dus ook zijn bedrijfslogo etc kon creeren)

Hij heeft zelf ook wel eens gekeken om een laser te huren voor zijn (eigen) bedrijfsfeestje maar hij stuite op wat regeltjes.

Zo vertelde hij me dat je hier in Lelystad eerst toestemming moet hebben van de gemeente om buiten een laser te gebruiken.
                          Hiervoor moet je een evenementen vergunning krijgen en ivm laagvliegende vliegtuigen van schiphol ben je verplicht om een lichtplan van je laserstralen te tonen.
                          Of dat puur is omdat hij een bedrijf heeft weet ik niet maar ik heb daar helemaal geen zin in.

Al met al een heel gedoe voor een laser die 2a3 uurtjes per jaar draait lijkt me zo hahaha.

Gelukkig zijn er nog andere leuke dingen te gebruiken:

American DJ Sunray Tri-LED DMX bijvoorbeeld lijkt me ook een mooi effect geven.
                          Met niet teveel wind een beetje rook creeren sunray erbij zetten en huppeee leuk effect.

Alleen nog even een plexiglas box maken zodat de sunray ook bij wat slechter weer buiten onder het afdak kan staan.

in elk geval bedankt voor jullie advies over de lasers.

Edwin

Comment

Ligt er ook aan hoe je je laser plaatst. Als die niet helemaal de lucht in straalt en alleen maar horizontaal vanuit je raam schijnt is er mijns inziens niks aan de hand. Ga je echter alles onder een hoek van 45 graden de lucht in schijnen dan is het inderdaad een ander verhaal, zeker bij een sterke laser.

Een Sunray TRI-LED kan ook een leuk lichteffect zijn, maar met de American DJ LED Messenger heb je wel wat meer variatie en kun je ook teksten projecteren. De Sunray is meer een veredeld LED-spiegelbol-lichteffect dat van kleur kan veranderen en een variabele snelheid heeft.

Comment

over die regels in Lelystad met betrekking op lasers moet ik meer onderzoek naar doen..Ik heb geen zin om problemen te krijgen dus daar moet ik nog achteraan.

pfffff waarom bestaan er zoveel leuke dingen tegenwoordig???
                              Led messenger is ook erg leuk hoor maar hmmm iets wat een "beetje" lichtbundels rond gooit in de lucht vind ik meer feestelijk en oud&nieuw stijl hebben.
                              En daarbij vind ik de LED messenger iets te saai in de bewegingen voor die prijs(niet dat jullie te duur zijn hoor...dat bedoel ik niet)

Direct na mijn vakantie volgende week in de usa geven we ook nog een USA AFTER HALLOWEEN BIRTHDAY party en daarvoor moet ik ook nog iets nieuws verzinnen.. pffff zoals ik zei..veel te veel leuke speeltjes tegenwoordig.

Comment

Als het lichtbundels de rondte in moet stralen en nog een beetje op een laser moet lijken kan ik ook de JB Systems LED Devil aanraden. Op het filmpje lijkt het een erg druk effect, maar via DMX kan je hem ook heel langzaam laten bewegen waardoor de stralen heel langzaam door elkaar krioelen. Een erg bijzonder effect, we hebben hem volgens mij zelfs in de showroom hangen. ;)

Comment

Working...
                                X