Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtshow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtshow

Heey forumleden,

Aangezien jullie weten dat ik een feest voor een schoolproject wou doen vraag ik om hulp want, ik heb besloten om dat uit te stellen en nu heb ik bedacht om een grootte lichtshow in Daslight Virtual Controller 2.
    Ik heb daarvoor in mijn plan van aanpak jullie als een soort van hulpbron gekozen.
    Wat voor een licht heb ik nodig in een zaal van 100x60x10.
    Ik maak een live sessie van ong. 15-30 min (house muziek).
    Ideeen wat ik nodig heb:
    Post ze!

Grz.
    WF

Een project als dit begint bij eigen inspanning. We willen je best helpen, maar zijn geen adviesbureau, kom zelf eens met een plan waarvan jij denkt dat het geschikt is, haalbaar is en binnen een vooraf vastgesteld budget past.

We kunnen nu met z'n allen 10 sets gaan samenstellen waar we veel moeite in steken, maar je kunt ook eerst aan ons laten zien waar je zélf aan denkt, waar wij vervolgens commentaar/advies op kunnen geven.

Comment

Oke;-) bedankt voor de tip..
      Ik zat te denken aan een podium in het midden een ronde truss van 5 meter doorsnee. .. daarmeebedoel ik 3 van die trussen en dan 3 aan elke kant een diognaal en daarop de dj set. en daar op 24 mh spots en 24 mh washes.. en dan aan het einde van de zaal 1 laser... (die kan ik maken in daslight)

Comment

Kun je wat duidelijker zijn? Want ik snap niks van 3 truss dingen, dat kan zoveel zijn. Ook heb je natuurlijk heel veel gewone parren nodig.

Comment

Probeer dan eerst eens een ontwerp te maken in Daslight, maak daar een paar screenshotjes van, upload ze (en post dan het liefst linkjes naar de screenshots) en voorzie het van een korte toelichting van het gebruikte materiaal. Ik kan namelijk uit je post niet opmaken wat je nu bedoelt.

Comment

het houd in: een paar ronde trussen van diameter 5m: die zet je op 2 6 en 8 meter.... dan doe je 3 diognale trussen die zet je aan die ronde trussen... en op die trussen kan je veel licht kwijt... maar het gaat mij om welke moving heads

Comment

Zo, wel veel verstand van licht voor iemand van 12 ;)
              Heb je de verlichting al, of moet je die nog aanschaffen.
              Wat is het mogelijke budget, en er zijn nog veel meer dingen niet duidelijk. Een lichtshow maak je niet zo maar 'even'. Bij het aanschaffen van nieuwe systemen moet je altijd weer aan veel dingen denken. Besturing, bevestiging etc.

Comment

Voor het allereerste ontwerp maakt het ook helemaal niet uit welke movingheads je voor het ontwerp van je constructie pakt, je kan dat in je plan altijd nog wijzigen.

Het gaat in je beginfase alleen maar over de opbouw en de verdeling van het licht in de zaal en wat voor constructie je gaat neerzetten om dit te realiseren. Teken dat eerst eens uit.

Vervolgens ga je kijken wat je idee van die trussconstructie maximaal aankan, inclusief veiligheidsmarges. Je wilt namelijk alles netjes en veilig kunnen ophangen en ook het liefst netjes verspreid.

Kijk daarna wat je zoal kan, en mág inhangen. Lukt dat niet met wat je in gedachten had, dan zul je óf de trussconstructie moeten wijzigen, óf je materiaal moeten bijstellen.

Comment

Ik heb even gekeken en het lukt helaas niet...nu word het een gewoon rondje in het midden.... met een paar ronde trussen erin... wat moet ik er aan licht in stoppen.. (ik ben bugetloos)

Comment

en het word gewoon in het 3d... niet in een zaal zoveel geld heb ik ook weer niet:$

Comment

Sorry ik volg het even niet meer :) Word het nu alleen een ontwerp of begrijp ik het nu verkeerd?

Comment

een ontwerp+show in 3d... anders krijg ik het nooit voor elkaar...

Comment

http://www.superdumpert.nl/?di=1512864557444 dit heb ik

Comment

Wordt het ook iets dat nu daadwerkelijk ergens wordt uitgevoerd of is het maar voor de fun?

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                              en het word gewoon in het 3d... niet in een zaal zoveel geld heb ik ook weer niet:$

Originally posted by Rick View Post
                              Wordt het ook iets dat nu daadwerkelijk ergens wordt uitgevoerd of is het maar voor de fun?
                              Zie bovenstaand.

Maar goed, we moeten je dus helpen met het bedenken van een 3D show waar jij vervolgens mee kan oefenen? Lijkt mij dat je zelf je fantasie de vrije loop kan laten....

Comment

Working...
                              X