Announcement

Collapse
No announcement yet.

basis verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• basis verlichting

Beste forumleden,

Ik ga over 2 maanden 8 parren (LED) aanschaffen. Alleen weet ik nog niet echt goed of ik voor LED of gewone parren moet kiezen.

Een aantal dingen waar ik ze voor ga gebruiken:

Bruiloften
    Kinderfeestjes
    Musicals

Ook twijfel ik aan de lichtopbrengst van LED parren. Ook de kleurenmening vindt ik met LED parren niet helemaal zuiver.

Mijn budget is +/- 600 euro dit is niet een al te groot budget. En ik denk dat je van dit budget geen redelijke LED parren kunt kopen.

Qua stroomverbruik maakt het niet zoveel uit of dat ik nou 400 watt verbruik aan 8 LED parren of dat ik 2400 watt verbruik. En natuurlijk is LED beter voor het milieu maar is het ook echt mooier?

Als ik voor LED ga zat ik aan zoon setje te denken.

Ik heb ooit een keer een zoon par gekocht om te kijken of het wat was. En vindt de lichtopbrengst niet echt heel sterk. De kleurenmening valt ook tegen, ik weet niet of dat dit met een diffusion filter veel uit maakt?

Al kies ik voor Gewone parren dat ik voor zoon setje te denken.

2x Parren

2x T-4 balk

En bijhorende kabels.

De lichtopbrengst van deze parren zal zeker beter zijn denk ik. Kleurenmening heb je hier niet want, je werkt met kleurenfilters.

Tot slot.

Een aantal vragen:

Lichtopbrengst hoe en wat?
    Kleurenmening?
    Moet je de par lampen vaak vervangen?
    Zijn er nog andere dingen die je moet weten?

Alvast bedankt

Youri

Een van de beste LED-sets die perfect overeenkomt met een PAR56 300W systeem blijft de KLS-800. Deze heeft TRI-LEDs, wat inhoudt dat een rode, groene en blauwe diode erg dicht op elkaar zitten op een chip, met een honingraat-lens er voor.
    Werkelijk een ultieme kleurenmenging en een mooie lichtopbrengst, hiernaast véél compacter dan een dubbel uitgevoerd PAR56-systeem, want waar je normaal 2 fourbarren kwijt kunt, kun je minimaal het dubbele aan KLS-setjes kwijt.

Is iets hoger dan je aangegeven budget, maar een rondje nieuwe lampen kopen kost je ook geld en dat hoeft hier niet. Aangezien je toch aan het sparen bent zou ik dan doorsparen voor dit systeem, maar dat is mijn mening.

Een diffusion filter neemt vooral een stukje van de lichtopbrengst weg en maakt de spreiding van het licht iets beter (wash-effect). Het biedt naar mijn ervaring niet zo erg veel voordelen.

Comment

Okee,

En gewone parren is het daar over een paar jaar echt afgelopen mee dat ze verboden worden?

Moet je par lampen vaak vervangen?

Zit zelf gewoon nog een beetje dat ik gewoon nog de oude parren wil.

Kleurenmening lijkt mij altijd nog mooier als LED.

Comment

Verbieden van parlampen is voor nu nog maar broodje-aap geruchten.

Vaak vervangen? Ligt er aan hoe ze vervoerd worden (als ze zijn afgekoeld of nog warm zijn), of je pre-heat gebruikt en welk merk lamp je gebruikt. Een honkietonkiemerk lamp is wat minder roadproof dan GE bijvoorbeeld.

Een parlamp heeft overigens geen kleurenmenging, alleen filters. En ik nodig je uit om het verschil te komen bekijken en een vergelijk te doen met de KLS-800.

Comment

Okee,

Is het ook verstandig om ze in een Flightcase te doen?

Want de flightcase is al duurdder als de apratuur die er in gaat

linkje

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Verbieden van parlampen is voor nu nog maar broodje-aap geruchten.
            Gloeilampenverbod geldt inderdaad niet voor professionele toepassingen, anders waren de par lampen (meer dan 100W) al sinds 1 september 2009 verboden..

Wat natuurlijk niet wegneemt dat led de toekomst is en ook steeds meer gebruikt gaat worden.

Comment

Flightcase voor parren. Verstandig? Ja. Noodzakelijk? Nee. Genoeg mensen die ze los vervoeren zonder problemen.

Comment

Even de voor & nadelen van LED:

+Weinig stroomverbruik
                +Weinig warmte afstoot
                +Lange levensduur

-Slechte kleurenmening
                -Goedkope LED parren vaak snel kapot

En de voor & nadelen van Gewone parren:

+Mooie kleuren
                +Beter inzetbaar voor musicals

-Hoge stroomverbruik
                -Per par maar een kleur te maken (kleurenfilters)
                -Veel warmte

Comment

-Slechte kleurenmening
                  Niet bij TRI-LED systemen. Die hebben een kleurenmenging waar je u tegen zegt als je het vergelijkt met de goedkope LED-parretjes.

Comment

Ja, oke maar ik vindt zelf de kls setjes niet makelijk je kan de parren niet los gebruiken. En alle parren staan op een dmx nummer.

Vindt zelf de platte vorm ook niet echt mooi.

Comment

Er zijn alternatieve losse TRI-LED parren, maar wel in een hoger prijssegment.

Comment

Jaa, dan betaal je 300, 400 euro per par.

Nou is er een winkel in Duitsland die heeft voor 150 euro TRI-LED parren.

Comment

Stuur me even een PM met een linkje naar die webshop als je wilt, misschien kunnen wij die ook wel leveren. ;)

Comment

Hoeveel showtec LED par 56 geven even veel licht als een normale par?

Comment

Vergeet niet dat je bij LED parren ook nog de DMX kabels aan moet schaffen. Maar dit is slechts enkele tientallen euro's.

Comment

Working...
                              X