Nee, dat weet ik maar al zou ik gewone parren kopen moet ik toch ook twee powercon-stucon kabels kopen en die zijn samen ook 50 euro dus in kabel scheelt het niet echt veel.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
basis verlichting
Collapse
X
-
Ik snap niet wat jij telkens hebt met dat slechte kleurmengen van leds. Een led is uberhaupt het enige ding wat kleuren kan mengen. Een par kan dat niet, door de lamp te coaten kan je een bepaalde vaste kleur per lamp krijgen. Of door een gekleurd filter te gebruiken. Je hebt filters die kunnen draaien en daarmee de kleur van het licht kunnen veranderen, maar het aantal kleuren op zo'n schijf is vrij beperkt. Maar mengen kan niet. Tenzij jij met de uitdrukking "mengen" bedoelt dat je een groene en een blauwe en noem maar op door elkaar gaat gebruiken. Een led is de enige oplossing voor een lichtbron die redelijk vloeiend van de ene kleur in de andere kan overgaan en daarbij ook nog een vrij groot scala aan kleuren kan laten zien.
Feitelijk zijn nu al leds in alle opzichten superieur aan de oude par lamp. En dat terwijl deze techniek nog maar net aan het ontwikkelen is en dus nog niet volwassen. Ze gaan dus nog beter worden in de toekomst.
En waarom maak jij je zorgen om de lichtopbrengst? Meerdere lampen met minder lichtopbrengt creëren een mooiere sfeer dan enkele joekels die een zuil van licht het publiek in jagen. Het contrast wordt dan ook veel te hoog. Als je gewoon heel veel licht wil hebben dan kan je beter voor je 600 euro een stuk of 8 1000watt halogeen bouwlampen bij de Gamma kopen. Dan zie op een kilometer afstand een mier lopen.
Verder is het stroomverbruik tussen een led en een par gigantisch groot ten voordele van de led. En in een tijd van zogenaamde vrije marktwerking waarbij de energie nog nooit zo duur is geweest en de prijs nog steeds stijgende zijn is stroomverbruik best wel een belangrijk punt. Plus dat je met meer licht op een locatie kan zijn waar niet veel vermogen aan stroom aanwezig is en dus hetzelfde aantal pars niet mogelijk.
Ik zou voor leds gaan.Last edited by JPSholland; Saturday-09-10-2010, 22:00.
Comment
-
Ik denk dat ik als een van de beste over de kls-800 setjes mee kan praten, heb er zelf 2 setjes van staan:)
Mocht je dicht bij 's Hertogenbosch wonen( ik woon in schijndel ) nodig ik je uit eens bij mij thuis langs te komen om eens naar die setjes te komen kijken.
Ik ben er zeer tevreden over. Het kost geld. maar kwaliteit kun je niet van ledparren van 30 euro verwachten, dat begrijp je ook wel.
Kleuren menging is zéér goed. heb ik niks over te zeggen, je hebt ook geen flightcase nodig, want je krijgt er speciale tassen bij :)
mocht je nou een verhuur bedrijf zijn zijn flightcases geen overbodige aankopen, want de tassen is niet om lomp mee te doen.
Ik hoor het graag als je eens langs wilt komen.
Remco
Comment
-
Originally posted by JPSholland View PostIk snap niet wat jij telkens hebt met dat slechte kleurmengen van leds. Een led is uberhaupt het enige ding wat kleuren kan mengen. Een par kan dat niet, door de lamp te coaten kan je een bepaalde vaste kleur per lamp krijgen. Of door een gekleurd filter te gebruiken. Je hebt filters die kunnen draaien en daarmee de kleur van het licht kunnen veranderen, maar het aantal kleuren op zo'n schijf is vrij beperkt. Maar mengen kan niet. Tenzij jij met de uitdrukking "mengen" bedoelt dat je een groene en een blauwe en noem maar op door elkaar gaat gebruiken. Een led is de enige oplossing voor een lichtbron die redelijk vloeiend van de ene kleur in de andere kan overgaan en daarbij ook nog een vrij groot scala aan kleuren kan laten zien.
Feitelijk zijn nu al leds in alle opzichten superieur aan de oude par lamp. En dat terwijl deze techniek nog maar net aan het ontwikkelen is en dus nog niet volwassen. Ze gaan dus nog beter worden in de toekomst.
En waarom maak jij je zorgen om de lichtopbrengst? Meerdere lampen met minder lichtopbrengt creëren een mooiere sfeer dan enkele joekels die een zuil van licht het publiek in jagen. Het contrast wordt dan ook veel te hoog. Als je gewoon heel veel licht wil hebben dan kan je beter voor je 600 euro een stuk of 8 1000watt halogeen bouwlampen bij de Gamma kopen. Dan zie op een kilometer afstand een mier lopen.
Verder is het stroomverbruik tussen een led en een par gigantisch groot ten voordele van de led. En in een tijd van zogenaamde vrije marktwerking waarbij de energie nog nooit zo duur is geweest en de prijs nog steeds stijgende zijn is stroomverbruik best wel een belangrijk punt. Plus dat je met meer licht op een locatie kan zijn waar niet veel vermogen aan stroom aanwezig is en dus hetzelfde aantal pars niet mogelijk.
Ik zou voor leds gaan.
Comment
-
Originally posted by dj-drace View PostIk denk dat ik als een van de beste over de kls-800 setjes mee kan praten, heb er zelf 2 setjes van staan:)
Mocht je dicht bij 's Hertogenbosch wonen( ik woon in schijndel ) nodig ik je uit eens bij mij thuis langs te komen om eens naar die setjes te komen kijken.
Ik ben er zeer tevreden over. Het kost geld. maar kwaliteit kun je niet van ledparren van 30 euro verwachten, dat begrijp je ook wel.
Kleuren menging is zéér goed. heb ik niks over te zeggen, je hebt ook geen flightcase nodig, want je krijgt er speciale tassen bij :)
mocht je nou een verhuur bedrijf zijn zijn flightcases geen overbodige aankopen, want de tassen is niet om lomp mee te doen.
Ik hoor het graag als je eens langs wilt komen.
Remco
Comment
-
Originally posted by zassie View PostNeem dat normale LED parren, en knal er (net als bij traditionele lampen) een kleuren filter voor als je zo bang bent voor de kleuren menging... overdreven, niet nodig.. maar het is een oplossing voor jouw probleem.
Comment
-
Dan is de Lightmaxx beter, maar die is dan ook een stuk duurder.
die zul je dan een beetje moeten vergelijken met producten in dezelfde prijsklasse, zoals deze Showtec LED Par 56 PRO.
Comment
-
En dat dat je bij de Showtec digitaal (met een displaytje en wat drukknopjes) het kanaal kunt instellen en volgensmij (maar pin me er niet op vast) is dit bij de Lightmaxx gewoon met dipswitches.
Overigens, ik ben zelf niet erg gecharmeerd van de Lightmaxx ledparren. De ledjes zitten daar namelijk per kleur op een rondje, als je een kleur (bijv. alleen rood) ziet het er net uit als een soort straalkacheltje (vind ik). Doe mij dan toch maar gewoon het 'krentenbolleneffect' van de Showtecs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
EDIT: oeps, wat ik zei over de Lightmaxx ledparren geldt niet voor de High Power versie.. High Power versie heeft toch wel een displaytje in plaats van dipswitches. Zat bij de normale ledpar 56 van Lightmaxx te kijken..
Die Highpower ledpar van Lightmaxx is trouwens echt niet duur. Vergelijkbare van ADJ kost 143 euro!Last edited by rick1993; Sunday-10-10-2010, 20:12.
Comment
Comment