Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antari Vivid fazer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antari Vivid fazer

Beste bezoeker van een dance-club/dance-event,

Mijn naam is Jasper van Ek en volg op dit moment de opleiding Master Marketing aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Als afsluiting van deze studie staat het schrijven van de afstudeerscriptie centraal. De setting van mijn afstudeerscriptie is tweezijdig. Aan de ene kant een jaarlijks dance-event (b.v. Sensation WHITE/ BLACK, Mystery Land, Innercity en Trance Energy) en aan de andere kant een dance-club (een uitgaansgelegenheid waar mensen op de muziek van een DJ kunnen dansen, die meerdere keren per maand bezocht kan worden). Aan mij de taak om te onderzoeken of er verschillen of overeenkomsten zijn tussen bezoekers van beide settings op diverse loyaliteit aspecten.

Bijgevoegd vind je twee links naar 2 verschillende vragenlijsten. Eén vragenlijst is bestemd voor bezoekers van dance-clubs en de andere is bestemd voor bezoekers van jaarlijkse dance-events. Zou je, indien je wel eens een dance-club en/of dance-event bezoekt, zo vriendelijk willen zijn de voor jou meest toepasselijke vragenlijst in te vullen? Door middel van het aanklikken van onderstaande link, kom je direct bij de vragenlijst (of door de link te knippen en te plakken naar de Address balk). Indien beide vragenlijsten op jou van toepassing zijn, gelieve de vragenlijst bestemd voor bezoekers van dance-events in te vullen. Het invullen van deze vragenlijst kost maximaal 5-10 minuten en je zou mij er erg mee helpen.

Vragenlijst bezoekers dance-clubs: https://www.studentenonderzoek.com/w...hp?formID=1837

Vragenlijst bezoekers dance-events: https://www.studentenonderzoek.com/w...hp?formID=1810

Bedankt voor je tijd en moeite voor het helpen met mijn onderzoek!

Met vriendelijke groet,

Jasper van Ek

P.S. Indien er in jouw vriendenkring ook personen zijn die jaarlijkse dance-events of dance-clubs bezoeken, zou je dan aan hem/haar willen vragen of zij ook de enquête in willen vullen?

Uiteraard wordt je privacy gegarandeerd en worden je antwoorden vertrouwelijk behandeld.

Antari Vivid fazer

Nu ik vrees dat mijn eigen Velleman 700 watt rookmachientje zijn laatste levensjaar binnenkort achter de rug heeft, ben ik op het gemakje aan het rondkijken voor een vervangend exemplaar.
    Maar aangezien ik voornamelijk klussen doe waar rookpluimen net een beetje té zijn, zou een fazertje een ideale oplossing zijn, voornamelijk omdat ik veel verjaardagen/bruiloften doe, en niet direct jongerenfeesten waar een dikke pluim rook aanwezig dient te zijn.
    DMX aanwezig of niet, heb ik niet echt een voorkeur voor.

Nu kwam ik de Antari Vivid fazer tegen, die als Showtec variant(?) in de webshop staat. Voor mijn toepassingen lijkt mij zo'n apparaat ideaal, aangezien ik meer de nadruk wil leggen op lichtbundels dan een dikke pluim rook.

Uiterlijk, design en cosoorten boeien me eigenlijk niet zo, ben eerder geïnteresseerd in de prijs/kwaliteit verhouding.
    Heeft iemand al ervaring met dit rokertje of zijn er nog leuke alternatieven?

Link naar apparaatje in kwestie.

Comment

De showtec clubfazer zou ook prima zijn voor jou doeleinden. DMX lijkt mij toch wel ideaal en dat heeft deze fazer voor een zeer lage prijs.

Bestaan er ook fazer waarbij je kan regelen dat de ventilator ook uit kan? Zo kan je hem ook inzetten als je een keer wel een jongerenfeest hebt. Lijkt mij ideaal 8)

Comment

Heb de clubfazer even opgezocht bij Highlite, klikkerdeklik.
        Deze fazer zou eventueel ook voldoen, een leuk voordeeltje is dat de hoek van de ventilator veranderd kan worden.

Roderick, misschien dat je met een beetje hobbybob kunstjes een schakelaar bij de ventilator kunt monteren, die je dan aan en uit kunt zetten?

Comment

Vergeet dan niet dat de bladen van je fan in de weg zitten en er dus nogsteeds geen leuke pluim uit komt ;) Het lijkt er misschien wel op, dat is een beetje afhankelijk van het model, maar verwacht niks supers!

Comment

Dan zou je dus eigenlijk een aftakking van de rook moeten maken, ééntje voorzien van ventilator en de andere slechts een pijp met ventilator?
            Wordt een beetje veel gedoe voor een simpele rookdoos, dan kun je er beter twee nemen ;)
            Wellicht wordt het tijd voor een hybride fazerrookmachine? :lol:

Comment

Originally posted by Rick
              Wellicht wordt het tijd voor een hybride fazerrookmachine? :lol:
              Ja met een pneumatisch kleppen systeem ;)

Comment

Ik heb toch nog eens de clubfazer en de Vivid vergeleken. De clubfazer is een stuk kleiner en verbruikt 450 watt. De Vivid daarentegen heeft een opgenomen vermogen van 700 watt, waardoor ik verwacht dat hij een iets sterkere output heeft. Dat hij niet DMX aan te sturen is niet geen ramp, aangezien hij toch altijd op de grond staat. (Of ik er nu een DMX-kabel naartoe leg of die van de afstandsbediening maakt dan ook niet veel meer uit. ;))

Comment

De clubfazer is daarintegen weer makkelijk uit te breiden. Je kan er makkelijk 2 in een truss hangen en doorkoppelen. Overigens bij een fazer maakt wattage toch neit zoveel uit? Gewoon wat langer spuiten... Je wilt toch geen wolken zien.

Comment

Rookmachines (al dan niet fazers) en truss vind ik geen geweldige combinatie. Zo'n rookmachientje kan best wel eens een hete spetter vloeistof naar beneden proesten, welke ik niet graag terugzie in de nek van mijn publiek.
                    Overigens stijgt rook doorgaans op, zodat je een rookmachine net zo goed op de grond kunt houden.
                    Tevens zie ik de meerwaarde van uitbreiding met nog zo'n fazer voor mezelf niet, want ik ga er geen twee neerzetten. Doorgroeien tot een grote(re) show zal niet van toepassing zijn, het zal naar mijn idee niet meer worden dan 2 T4'tjes en wat effecten welke deze fazer van een nevel mag voorzien, doordat ik nogal kamp met vervoers- en opslagproblemen.
                    Een wolk hoef ik ook inderdaad niet te zien, echter zie ik wel graag dat de ruimte iets sneller van een deftige nevel voorzien kan worden, in plaats van, hoe zal ik het noemen, een stofwolkje ;) (waarbij je wel een lichtbundel kunt onderscheiden, maar nog geen gobo-contouren).

Comment

Vanmiddag even gekeken naar het fazertje bij Bax, het apparaatje heeft een mooie constante output en de rook wordt netjes verspreid :D. Die ging dus mooi mee naar huis, inclusief een jerrycan JEM vloeistof ;).
                      Het is best een klein apparaatje eigenlijk, maar hé, size doesn't matter ;)

Comment

Even een kleine update betreffende het kleine fazertje.

Poosje geleden is ie meegeweest naar een zaaltje waar hij zijn best mocht doen voor een T4'tje en een mushroom en dat ging eigenlijk prima. Zeker in combinatie met de JEM vloeistof ontstond er een mooie egale nevel die lang blijft hangen. Ben eigenlijk zeer te spreken over het machientje, voornamelijk voor de prijs en hetgeen dat je er voor terugkrijgt.
                        Nu nog kijken hoe hij presteert op lange termijn, maar vooralsnog vind ik het een goeie vervanger voor de traditionele rookdoos wanneer je liever een nevel wilt creëren dan een enorme pluim rook. Uiteraard moet je niet verwachten dat je er een heel theater mee volkrijgt, maar voor de doorsnee kleine drive-in lijkt het me een prima oplossing. ;)

Comment

Inmiddels zijn we weer een poos verder en moet ik toch zeggen dat het effect van de nevel in plaats van rook zeer mooie effecten oplevert.
                          Hierbij een paar foto'tjes van het effect:
                          Foto1
                          Foto2
                          Foto3
                          Foto4
                          Foto5
                          Foto6

Uiteraard blijft het een budgetapparaatje, maar toch levert deze voor de prijs een nette nevel af. De rook die geproduceerd wordt wordt namelijk eerst nog door de ventilator naar beneden geforceerd en uit elkaar gedreven, waardoor er geen pluim uitkomt, maar meer een wolk. Naarmate deze opstijgt, wordt het pas echt een nevel die een poosje blijft hangen. (Dankzij de JEM vloeistof)

Comment

Al vergeleken met de showtec club fazer?

Dat is namelijk ook een zeer leuk dingetje!(specs en uiterlijk)

Comment

Ik heb hem qua specificaties wel vergeleken, echter was die ook iets duurder en sprak de DMX-functie mij persoonlijk niet zo aan. (Of ik nu een DMX-kabel of een controllerkabeltje er naartoe leg, dat maakt voor mij niet veel uit.) Mede hierdoor was de keuze snel gemaakt.

Comment

Working...
                              X