Wat vind je van het uiterlijk van de antari vivid? Ik vind hem persoonlijk niet zo mooi. De clubfazer ziet er dan weer stukken beter uit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Antari Vivid fazer
Collapse
X
-
Het uiterlijk is eigenlijk wel het laatste waar ik naar heb gekeken. (aangezien dat ding toch alleen in het donker gebruikt wordt, en met de voorkant naar het publiek gericht wordt, waardoor die drakenprint toch niet goed zichtbaar is)
Ik vond de ingebouwde ventilator dan weer wél een pluspunt, doordat de rook naar de grond wordt gedrukt en vanaf daar gespreid wordt, waardoor je een egalere nevel krijgt.
Comment
-
Zit daar een afstandsbediening bij en zo ja, hoe stel jij die in?
Ik heb een Antari Z-300 II fazer maar slaag er maar niet in om hem zo in te stellen dat hij op regelmatige intervallen net voldoende rook genereert om mijn lichteffecten mooi te laten opvallen.
Ofwel komt er geen rook uit, ofwel veel te veel.
Comment
-
Er zit een afstandsbediening bij met een drukknop zoals die bij wel meer rookmachines wordt meegeleverd. Indrukken is roken, als je hem loslaat rookt hij niet meer. aansluiting gaat via Jack en er is een indicatieLED aanwezig die aangeeft of hij al goed genoeg opgewarmd is.
Op het apparaat zelf zit een 'turbo'-knopje. ;) Als je die indrukt staat hij constant te puffen.
Echter, voor dit geld mag je niet verwachten dat er een controller met interval opzit. Het is een erg leuk ding met een nette output in nevelvorm waar ik nog steeds erg tevreden over ben.
Comment
-
Wel, dat is net het probleem met mijn fazer. Bij mij zitten er op de afstandsbediening wel draaiknoppen voor het tijdsinterval en de hoeveelheid rook die eruit moet komen. Maar het lukt mij niet om die goed in te stellen.
In de praktijk komt het er op neer dat ik geregeld op de knop druk die rook spuwt en stopt als je hem loslaat. Maar als ik de fazer enkel zo kan gebruiken had ik evengoed een gewone rookmachien kunnen kopen.
Comment
-
Welke vloeistof moet ik gebruiken voor een fazer? (+antwoord)
Ik wilde hazer vloeistof gaan gebruiken voor de Antari Vivid F1,
maar ik heb aan Rick (Bax-shop medewerker) gevraagd of dat
moest ja of nee. Waarop ik dit antwoord kreeg:
Nee, absoluut geen hazer vloeistof voor een fazer gebruiken!!! Dit gaat het apparaat niet leuk vinden aangezien hij hier niet voor gebouwd is.
Hier moet gewoon normale rook vloeistof in, die door de ventilator en de weerkaatsing van de rookpluim op de grond wordt opgedeeld in meerdere kleine nevel wolkjes. Zelf gebruik ik de JEM intelligent vloeistof waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben. Is lekker zuinig, vormt zich tot een erg nette nevel en heeft vrijwel geen geur.
Verder ben ik erg tevreden over het apparaat. Hij stoot namelijk geen dikke pluimen uit zoals normale rook machines (en die de meeste gasten voor mijn toepassingen ook storend vinden), maar kleine nevel wolkjes die zich uiteindelijk vormen tot een egale nevel op de dansvloer, waardoor het licht erg mooi uitkomt.
Later heb ik nog gevraagd over zijn mening kwa rook vloeistof gebruik,
hij gebruikt van JEM de " Intelligent vloeistof " en daarnaast krijg ik nog een paar foto's voor het effect:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties Rick! (Bax-shop Medewerker);)Last edited by robincaspers; Friday-13-11-2009, 00:31.
Comment
-
Graag gedaan, voorkomen is uiteraard beter dan genezen dus het is goed dat je toch nog even die vraag gesteld hebt. Dit geldt trouwens voor alle fazers op de markt! Een fazer is namelijk niets meer dan een rookmachine die is voorzien van een ventilator (= fan, vandaar fazer).
Een hazer heeft andere vloeistof nodig, speciale hazervloeistof die juist niet is gebaseerd op verdamping op watervloeistof, maar het 'cracken' (breken) van oliemoleculen waardoor je vervolgens kleine deeltjes in de lucht krijgt, net als een rookmachine. Voordeel is echter dat hazervloeistof veel zuiniger is én bij een flinke lichtbundel al mooi zichtbaar wordt als je er weinig van gebruikt. (Je hoeft dus niet de hele zaal blauw te zetten voor je wat bundels ziet, vandaar dat je ze ziet voor theatergebruik.)
Comment
Comment