Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB-systems Dynamo / Dynamo 250

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB-systems Dynamo / Dynamo 250

Ik heb gezocht, maar kon nergens een plek vinden om het te plaatsen:

Zit er verschil in de armaturen van deze twee scanners? Kortom: Zou je een lamp in een normale Dynamo (100W) kunnen vervangen voor een 250W lamp?

hmm denk het niet, je moet ook oppassen met de koeling een 250W wordt veel warmer.
    De normale dynamo werkt met een 12V lamp en de dynamo250 werkt met een 24v lamp.
    Als je dit wilt laten werken moet je de omvormer al gaan aanpassen en mijn advies is om hier niet mee te gaan klote. De scanners zijn proffesioneel ontwikkeld meestal als je er zelf aan gaat veranderen heb je stukken meer kansen op deffecten op punten waar je niet aan had gedacht.

Comment

Niet. doen.

Zeker wanneer je al overweegt om de lampen zomaar om te wisselen is het niet verstandig.
      Niet alleen de warmte-ontwikkeling is een punt, maar het grootste punt is de voeding/transformator van het geheel die zal gaan koken om het juiste vermogen er uit te krijgen.

Wil je van 100w scans 250w scans maken? Dan kan je ze beter verkopen en er 250w scans voor in de plaats nemen. En zeker voor de prijs waarvoor de chinezen die tegenwoordig maken, is eigen geknutsel allang de moeite niet meer waard. ;)

Comment

Het verschil tussen 12V en 24V had ik nog niet opgemerkt. Maar dan wordt het inderdaad een moeilijk verhaal!

Ik laat dit topic open voor andere mensen met vragen/verhalen over de Dynamo..

Comment

Toch nog even een klein vraagje.

Is het echt een groot verschil tussen de 100W en de 250W (kwa lichtopbrengst).

Ik vind soms mijn eigen 100W wat te kort schieten en kan er nu voor een mooie prijs 2 van 250W krijgen. Is dit de moeite waard?

Comment

Ja, Je heb denk ik minimaal 2x zoveel licht.

Comment

Ik heb ze vandaag opgehaald maar zie eigenlijk weinig verschil met mijn 100W versie.

Nu heb ik op internet gezocht en blijkt dat er zowel in mijn 100W als in mijn 250W een 550lm lamp zit. Zou het uitmaken als ik er een 960lm lamp in zou doen?
              Last edited by dj_rob; Monday-13-06-2011, 22:11.

Comment

Dat lijkt me sterk.. Haal de lamp eens er uit, en kijk eens of er uberhaupt 250w op staat? normaalgesproken zie je wel degelijk verschil.

Comment

En, het kan zijn als je de scans 2ehands hebt gekocht, dat de pit redelijk aan zijn tijd zit. het kan dus zijn dat je er een nieuwe pit in moet zetten. maar ga eerst eens voor mijn eerste optie;)

Comment

Ja er zit een wel 250W lamp in.

Nogmaals:
                    Nu heb ik op internet gezocht en blijkt dat er zowel in mijn 100W als in mijn 250W een 550lm lamp zit. Zou het uitmaken als ik er een 960lm lamp in zou doen?
                    Last edited by dj_rob; Monday-13-06-2011, 22:25.

Comment

De lichtopbrengst zou dan wel beduidend hoger zijn, dus zul je een verschil in lichtopbrengst wel merken.

Let ook goed op de optiek van je systeem. Zijn de lenzen en spiegeltjes schoon?

Comment

Van binnen is alles schoon.

Maar als ik die lamp er dus in gooi heb ik er wél voordeel van dat ik dynamo 250's heb?

Comment

Ja, omdat je dan een hogere lichtopbrengst kunt creëren en optimale efficiëntie uit je lamp haalt.

Comment

Prima
                            Setje reservelampen kan sowieso nooit kwaad..

Comment

we hebben het toch gewoon over halogeenlampjes ..?

Comment

Working...
                              X