Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX vraagje

Hoi,

Klein vraagje, als ik deze + deze + DMX kabel heb, heb ik dan een werkende set?

Kan dom klinken, gaat mijn eerste set worden

Ja, klopt.

Comment

Dat heb je dan zeker,
      echter is de controller die je kiest in deze set, meer bedoelt om rgb aan te sturen achter plexiglas in een zaaltje bijvoorbeeld.
      Mocht je meerdere parren willen aansluiten, zullen ze allemaal het zelfde gaan reageren...

(Dit controllertje stuurt 3 dmx kanalen aan)..

Comment

Originally posted by kw showtechniek View Post
        Dat heb je dan zeker,
        echter is de controller die je kiest in deze set, meer bedoelt om rgb aan te sturen achter plexiglas in een zaaltje bijvoorbeeld.
        Mocht je meerdere parren willen aansluiten, zullen ze allemaal het zelfde gaan reageren...

(Dit controllertje stuurt 3 dmx kanalen aan)..
        Dus als ik het goed begrijp werkt het wel goed,
        Maar als je meerdere parren hebt en bijvoorbeeld drukt op de knop RED
        Worden ze allemaal rood en zijn niet apart in te stellen?

Comment

Juist. De controller die je gekozen hebt stuurt maar 3 kanaaltjes uit. Wil je alle led-parren appart aansturen, dan moet je (even heel simpel gezegd)per led-par minimaal 3 kanalen hebben. Een en ander afhankelijk van je led-par natuurlijk, vaak hebben deze meer kanalen.

Comment

Ok, bedankt ;)

Comment

Hoeveel Parretjes kun je in totaal aansluiten op dit paneel?

Ik weet het, beetje domme vraag.

Comment

Onbeperkt. Alleen doen ze dan wel allemaal het zelfde. Dus nog steeds rood is rood en groen is groen. Dus niet iets van 1 rood, 1 blauw, 1 groen, en 1 geel. Dat kan dan niet. Als je er meerdere dus zeg maar heleboel dan word je signaal wel langzaam zwakker maar dan zit je al ver boven de 30 a 40 lampen voordat dat problemen gaat geven. Dus voor jou geval geen probleem gewoon lekker aan blijven door prikken.

Comment

Als je meer LED parren wilt aansluiten op die controller gaat dat niet lukken zoals JOHN als zij. Maar je kunt wel de Showtec led operator nemen want die kan 4 LED parren besturen. Wil je er nog meer mee besturen dan kies je de Showtec led commander. En wil je er nog meer dan zou ik voor een DMX programmatje gaan. Dus denk er nog maar even goed over na:wink:

Comment

met de door jou voorgestelde controller kan je ook niet alle functies van je ledpar benutten aangezien deze 6dmx kanalen heeft en je controller maar 3 zodat je de ingebouwde rainbow, strobo enzo niet echt kan gebruiken

Comment

Maar als ik op de controller dan druk op strobe, krijg je wel een strobe effect toch?

Comment

Ja dat klopt maar normaal als je een controller hebt met meer kanalen heb je een appart kanaal (apparte fader) om de snelheid van de strobo in te stellen en nog een appart kanaal om alle 3 de kleuren leds te dimmen. Leuke controller als je gewoon bijv. 4 led parren wilt die alle 4 hetzelfde doen op bijvoorbeeld muziek of je wilt ze allemaal één kleur geven. Wil je ze allemaal appart aansturen dus allemaal een andere kleur en dit zelf kunnen instellen in chases dan moet je toch uitgebreider gaan.
                        bijvoorbeeld zo'n controller:
                        http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Als je dan nog uitbreid met wat scanners of andere dmx aangestuurde apparaten dan kun je deze ook nog aansturen. Dat gaat niet met die andere controller.

Comment

SM-1612 is ook niet helemaal optimaal wanneer je alleen parren wilt gaan aansturen.
                          Dan zou ik liever een conventioneel tafeltje als een Stage Setter nemen, dan kun je ze onafhankelijk besturen, kun je losse, direct aan te roepen flash-scenes maken (bijvoorbeeld strobe, wit of kleuren, die activeren als je de knop ingedrukt houdt) en je kunt tot 10 programma's zelf maken.

En hiernaast is live ingrijpen makkelijker omdat je 24 faders in totaal tot je beschikking hebt.

Comment

oh die is ook wel handig ja:p
                            Zelf gebruik ik de SM-1612 maar gebruik er ook 2 scanners bij.
                            Heb gewoon een paar programma's gemaakt die op de muziek reageren.
                            Als je alleen parren gaat aansturen is dat een goeie controller ja:)

Comment

Je hebt ook gewoon een led operator waar je 4 ledparren afzonderlijk mee kunt aansturen hoor.. Alleen als je later wilt gaan uitbreiden kun je beter kijken naar een andere sturing.

Overigens, led parren op een scanmaster / SM1612 tafeltje. Ik zou niet weten waarom het niet kan, ik vind het zelf erg handig werken. Alleen als je scanners EN led parren gaat aansturen loop je tegen het probleem aan dat je maar 1 chase tegelijk kunt afspelen..
                              Last edited by rick1993; Wednesday-08-12-2010, 15:08.

Comment

Working...
                              X