Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plano Led par

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plano Led par

Hello,

Heeft er iemand ervaring met de Plano led par van JB systems?
    Ik zou mijn 8 par56 willen vervangen door ledpars welke ik wil aansturen met Daslight. Zo kan ik heel wat minder stuurapparaten meesleuren.

Vragen...
    - Hoe zit het met de lichtopbrengs in vergelijking met de 300w par 56
    - normaal koop ik geen JB materiaal wegens ervaring als B-merk maar je kan echter niet rond het prijskaartje...
    - alternatieve ledspots?

Alle wijze raad is welkom

Marc

Waar wil je ze voor gaan gebruiken? Als uplight, of per vier als een T4'tje?

De lichtopbrengst van de Plano's is gelijk, dan niet ietsje feller dan die van een Par 56 300W. Het ligt uiteraard een beetje aan de kleurenkeuze, sommige kleuren prikken er net ietsje beter doorheen dan anderen.

Alternatieven zijn een beetje afhankelijk van je doeleinden en je budget. ;)

Comment

Hey Rick,

Bedankt voor je reactie.
      Bedoeling is ze te gebruiken als Dj op diverse feestjes (van fuif tot trouw enz.) in grote en kleine zalen. Momenteel werk ik o.a met een 8 tal par56 die door een Dalton worden gestuurd (ik ben nog van de oude stempel...)
      Deze plano's in combinatie met een Daslight lijken me heel wat sleurwerk te besparen.
      Nu enkel nog de prima lichtorgel kwaliteit van een Dalton uit de Daslight proberen te toveren...

Marc

Comment

Ik ben overigens zelf erg weg van de Eurolite KLS-800 dankzij de erg goede kleurenmenging voor zijn budget. De tri-color LEDs met de honingraatlens zorgen er voor dat je in de spot precies dezelfde kleur ziet die op de vloer geprojecteerd wordt.

Bij normale LED-parren wordt de kleur halfverwege de bundel gemengd en zie je soms de verschillende LEDs zitten in de spot. ;)

Voordeel van de plano's is wel dat je ze los op kunt stellen, wat meer creativiteit toelaat, voordeel van de KLS-systemen is de kleurenmenging. Momenteel staat er ook een KLS-800 systeempje in de showroom volgens mij (zit nu niet op kantoor). :)

Comment

Originally posted by Rick View Post

Voordeel van de plano's is wel dat je ze los op kunt stellen, wat meer creativiteit toelaat, voordeel van de KLS-systemen is de kleurenmenging. Momenteel staat er ook een KLS-800 systeempje in de showroom volgens mij (zit nu niet op kantoor). :)
          De KLS-400 hing 2 weken geleden nog in de trussen, en de KLS-800 niet :a, vond ik best zonde.. Anders kan je ze beter vergelijken...

Comment

Ziet er niet slecht uit en de kleurenmix zal wel beter zijn maar... nadeel is dat ze enkel per set bruikbaar zijn. ik moet met een Tbalk van 6 werken want er moeten nog 2 scans pet Tbalk bijkunnen.
            Kunnen deze spots los gebruikt worden?
            Wat zit er juist in de balk?
            Bestaat er iets soortgelijk maar dan niet in een set van 4?

Marc

Comment

Kunnen deze spots los gebruikt worden?
              Nee, helaas, zie hieronder.
              Wat zit er juist in de balk?
              In de balk zit alle elektronica, vandaar dat de spots niet apart gebruikt kunnen worden.
              Nog niet in een platte behuizing die los te gebruiken zijn.
              Of je zou er zelf mee moeten hobbyen en er per spot een RGB DMX-dimmertje aan moeten hangen. :) Maar dat kost ook weer genoeg geld.

Afhankelijk van het gewicht van je scans zou je ook kunnen kijken of je ze aan de bovenste schroefknoppen van de KLS-800 zou kunnen bevestigen.

Comment

Ik zag trouwens vandaag toevallig dat we ook deze kunnen leveren voor om en nabij de 150 euro per stuk (verkoop).

Hetzelfde concept als de Plano, maar dan wel met een mooie kleurenmenging. :) Heeft dezelfde LED-modules als de KLS-800. Misschien een mooi alternatief?

Comment

heeft U daar een link van met meer info dan enkel de foto? Ziet er zeker goed uit.

Marc

Comment

Sorry,
                    Vergeet mijn vorige vraag, de link reageerde wat traag. Eerst kreeg ik enkel de foto, nadien de rest van de info.
                    Kunnen jullie een prijs geven voor 8 stuks + levertermijn?

Alvast (weeral) bedankt.

Marc

Comment

Originally posted by marc65 View Post

Marc
                      Euh, volgens mij wel, alleen zit het stukje elektronica dan in het paneeltje gebouwd i.p.v. in het balkje.

Gemaakt door JB Systems.. stukje duurder, degelijker en beter toepasbaar.
                      Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

spot/product-details.html

Comment

Ik ga eens navragen wat we kunnen realiseren. :)

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                          De KLS-400 hing 2 weken geleden nog in de trussen, en de KLS-800 niet :a, vond ik best zonde.. Anders kan je ze beter vergelijken...
                          KLS-800 hangt er inmiddels gezellig naast. ;)

@ topicstarter, ik doe zometeen gelijk even een PM met meer informatie!

Comment

Working...
                          X