Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleine rookmachiene

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine rookmachiene

Heej Mensen,

Tijdje geleden alweer. Alles oke hier?

Ik heb een flinke tijd geleden een Elation DMX Operator Pro gekocht + wat verlichting. Ondertussen ben ik toe aan een kleine rookmachine, maar daar heb ik wat vraagjes over.

1. Ik zit op een kleine kamer, gaat dit niet stinken?
    2. Is het vies? Dat zeggen mijn ouders namelijk
    3. Is het niet slecht voor overig apparatuur wat ook in die ruimte staat?
    4. De lichtafel zou samenwerken met de AMJ serie, maar met welke?

Alvast bedank. :)

Ik snap jou bedoeling niet. Je hebt een kleine ruimte waar je alles op hebt hangen? Dus slaapkamer of garage? Wil je de rookmachine alleen in die ruimte gebruiken om het blauw te zetten of voornamelijk als je een drive in show moet verzorgen?

Comment

Hier gaat alles goed, maar met Rick weet je het maar nooit.

1. Ja maar hier kan je natuurlijk wat geurstof aan toevoegen.
      2. Nee, het is niet vies en gewoon veilig
      3. De rook bevat wel een soort damp, die naarslaat op je apparatuur. Maar dit is zo weinig dat je hier geen last van zult hebben.
      4. Dus je wilt een dmx gestuurde, vergeet niet dat je gelijk veel meer betaald. Maar dan zou ik deze nemen.

Comment

Ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn, sorry. Hij wordt gebruikt op een zolder inderdaad, niet blauw. Gewoon een soort van damp ontwikkelen zodat licht beter uitkomt.

2. Vies bedoel ik ermee qua schoonmaken van de kamer
        4. Nee, geen DMX. Citaat van de productpagina : rookmachine trigger button (compatibel met alle American DJ rookmachines)

Comment

1. Ik zit op een kleine kamer, gaat dit niet stinken?
          Het is maar wat je vind stinken, ik vind het niet vies.
          Maar je kunt er uiteraard ook een geurtje aan toevoegen.

2. Is het vies? Dat zeggen mijn ouders namelijk
          De mijne heeft in het verleden wel is wat achtergelaten op mn laminaat in mn kamer.
          (een soort vetlaagje) Hierdoor kon ik bijna nieuw laminaat gaan kopen.
          Echter ligt het er ook aan welke vloeistof je gebruikt.
          (nu moet ik wel zeggen dat ik er toen van die dure JEM vloeistof in had zitten)

Comment

Oh even een leuke toevoeging: mijn rookmachine stond laatst op de nieuwe houten tafel van 1800 euro. Helaas lekte hij wat vloeistof waardoor er nu een vlek van van 3 cm op de tafel zit. Ik moet zeggen dat mijn ouders daar niet echt over te spreken waren.
            Kortom, lekkend vloeistof is dus bijtend.

Comment

heb zo ooit ook eens voor gehad met een defecte hazer, deze sputterde vloeistofaan de rand van een houten ballet/dansvloer, mooi olie plekje te zien nu

Comment

awww wat een schatje.
                Ergens in een hoekje steken en voila.

Is dat te dik? Dan moet je eens kijken naar een klein fazertje. Vivid F-1 is de kleinste die je kunt verkrijgen, produceert een vrij egale nevel.

Comment

Best lief dingetje ja. :)

Maar nog even een vraag, weet een van jullie hoe dat zit met dat samen werken met die Elation tafel?

Comment

Je geeft aan dat je je licht wat meer tot zijn recht wil laten komen, is een hazer of een fazer dan niks voor je?

Comment

Ik heb ook zitten kijken naar een oil cracker, maar toch zit ik weer met dat budget.

Comment

MB-1000, Stallion, Vapor Flow, Fog Storm-1200 & 1700
                        Dat zijn de compatibele rookmachines. Mogelijk zijn er nog meer varianten die wel zullen werken als ze dezelfde polariteit en zelfde spanning hebben, maar dat kun je vooraf nooit zeggen.

Aan de andere kant zou ik zeggen, neem anders een Vivid F-1 fazertje en plak de afstandsbediening gewoon op je lichttafel zelf. ;) Produceert geen dikke pluimen en als je er JEM Intelligent in doet hoef je maar een klein beetje nevel te gebruiken omdat het toch lang blijft hangen. Hiernaast is het apparaatje lekker klein en wordt de nevel vrij goed verspreid door de ingebouwde ventilator.

Comment

inderdaad ik zou voor de vivid of een f 80 z gaan

ik heb zelf 2 f 80 z -en
                          en ik moet zeggen voor zo'n klijn ding geeft het toch wel een dikke rooklaag

maar als je de effecten wil laten uitkomen kan je beter een fazer of hazer kopen

Comment

Dan ga ik daar eens na kijken als ik mijn bestelling ga zetten de volgende keer, maar dat lijstje wat jij aangeeft Rick? Die zijn dus samengaand met die lichtafel?

Tnx iedereen. !

Comment

nou.. ik heb zelf dus ook de antari f-80z met JEM pro haze. En dat is een mooie combinatie nog geen problemen gehad. En je effecten komen beter uit. Geen dikke rookpluimen. Maar ik denk toch dat als mijn jerrycanntje op is dat ik toch rookvloeistof neem, want dat vind ik toch riskant om hazer vloeistof in een rookmachine te doen. of niet??

Comment

Working...
                              X