Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe dmx balken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 nieuwe dmx balken

Hallo,

Ik wil kijken naar 2 nieuwe dmx balken.
    Ook op het oog naar de toekomst maar ook omdat deze wat verouderd is.
    Nu heb ik Botex t4 dmx balken maar het zo het idee dat dit niet naar mijn wensen voldoet.
    Ik heb is zitten kijken naar de Showtec Sliding Show Bar 4 Powercon DMX T4
    Is dit wat, en is dit een stap vooruit ten opzichte van mijn dmx balkjes die ik nu heb?

Waarom ik wil overstappen en welke punten:

- Ik wil 2 dmx barren die je vaak terugziet in "het licht & geluid wereldje"
    - De barren die ik nu heb zijn al wat ouder en 1 heeft volgens mij een kapotte triac.
    - Met 2 nieuwe barren weet ik zeker dat ze goed zijn en heb ik exact 2 dezelfde.

De Showtec Sliding Show Bar 4 Powercon DMX T4 ziet er het best uit, is dit volgens jullie ook de beste keus en een stap vooruit ten opzichte van de botex t4?

Comment

Mail naar bax-shop is eruit, gaat 2 dmx balken bestellen als bax accoord gaat.

Comment

Met wat?

Comment

de prijs

Comment

Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen maar die van showtec kan precies het zelfde als die van botex. Die van showtec zie je ook minder terug in het licht/geluid wereldje. Die van botex kom je overal tegen. Dus een stap vooruit is het eigenlijk niet. Meer een stap terug op de kwaliteit vind ik.

Comment

Feitelijk zijn het dezelfde apparaten, zoals Walter zegt.
              Alleen Botex heeft een iets betere naam, denk aan hun 6 kanaals dimmer (Showtec D-pack Classic is daar een kopie van). Wat zijn dat mooie apparaten, werken altijd! :)

Maar als, zoals je zegt in een ander topic, de conditie van beide balkjes niet meer op-en-top is... De Showtec's doen hun werk ook. ;)

Comment

en de showtec's hebben in plaats van een "vastte" stekker een powercon aansluiting.

Comment

Meer een stap terug op de kwaliteit vind ik.
                  En waar blijkt dat dan uit?

Comment

Het belangrijkste is misschien wel dat je de ophangpunten kunt verschuiven wat in mijn ogen een belangrijk punt is voor drive-in shows. Als je bijvoorbeeld een kleine truss neer moet zetten kun je de buitenste parren tegen elkaar aan schuiven om er een effect in het midden tussen te hangen. Wat ik een nadeel van de meeste t4's vindt zijn de ophangpunten die helemaal aan de punten van de t4 zitten waardoor je parren uitsteken aan de zijkanten en met deze kun je de parren er netjes tussen laten steken.

Ik heb zelf ook 2 van deze balken maar dan van Elation en ben er zeer tevreden mee.

Comment

Volgens mij is het een stap vooruit.
                      En zoveel kwaliteit verschil zit er volgens mij niet veel tussen deze en botex.
                      Maar deze worden niet zoveel gebruikt in het licht en geluid wereldje?
                      (niet dat ik ze volgend jaar meeneem naar een grote klus en ik word uitgelachten daar om maar een voorbeeld te noemen)

Om de volgende punten heb ik ze eigenlijk gekocht:
                      - Powercon (geen vaste stekker meer)
                      - Meer functies (waaronder opwarmen van lampen)
                      - Dat ik ze allebei weer nieuw heb en in 1 keer heb gekocht.
                      - allebei dezelfde statiefadapter (had ik nu niet)

Geld is een half uurtje geleden overgemaakt, hopen dat ze vanavond dit nog kunnen uitleveren.

Comment

Professionele bedrijven gebruiken bijna allemaal andere merken. Waaronder Botex enz, Showtec zie je daar een stuk minder terug. Overigens kan je je lampen opwarmen op alle dimmers. Gewoon je lampen 20% aanzetten.

Maar desondanks veel plezier met je balken!

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                          Gewoon je lampen 20% aanzetten.

Maar desondanks veel plezier met je balken!
                          Dat deed ik eerst ook al, maar jij had ze niet gekocht als ik het begrijp.
                          Alleen om het argument dat botex balken "beter" zijn?

Comment

Ik vind het kwalitatief beter ja. Ik heb ze allebei al een keer mogen gebruiken. En ik krijg het niet goed voor mekaar om lampen recht naar beneden te hangen wat ook in de reviews word gezegd, ja het kan wel maar dan maak je de kabel van je lamp stuk. (dit is bij de showtec)

Comment

Tja, kwestie van andere moeren erop zetten en laat ik die nu net hier hebben liggen.
                              Dat heeft niks met kwaliteit of dergelijke te maken natuurlijk.
                              als dat het enige is.

Comment

Working...
                              X