Announcement

Collapse
No announcement yet.

magic fx power shot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Om even een oud topic terug te halen: Is er nog een noemenswaardig verschil tussen de Showtec FX Shot confettishooter:

De FX Shot is een geavanceerde confettishooter die werkt met elektronisch geactiveerde confettibuizen, gevuld met stikstof. Met slechts een 230V signaal wordt confetti sierlijk, maar met flinke kracht weggeschoten.

en het originele Magic FX basisstation:

Maak van een gewoon optreden een echt evenement met deze shooter. De shooter kan grote hoeveelheden confetti of streamers afvuren in alle kleuren en lengtes die u maar kunt wensen. Zorg nu voor de \'Wauw!\'-factor.

De Magic FX heeft uiteraard powercon ipv IEC maar voor mijn toepassing is IEC zoals bij de ShowTec alleen maar handiger, ik ga ze sowieso niet doorlussen en ik gebruik verder nergens powercon dus is alleen maar weer een 'speciaal' snoertje om mee te nemen (en te vergeten).

Eerlijk gezegd vind ik zelfs de ShowTec versie nog aan de prijzige kant voor wat het is maar dat zal vooral met de relatief beperkte oplages van dit soort apparaten te maken hebben. Voor dit soort prijzen zou ik eigenlijk DMX verwachten, vergelijk het eens met de ShowTec Atmos F350 Fazer (met DMX), stelt toch heel wat meer voor zou je zeggen en is toch nog (iets) goedkoper. Maar goed daar worden er, vermoed ik, alleen in Nederland al honderden zo niet duizenden van verkocht per jaar. In ieder geval duidelijk meer dan confettishooters.

Comment

Ik vind de Showtec versie juist gigantisch goedkoop...

Hou er rekening mee dat dit niet zomaar een rookdoosje is, maar een apparaat dat bij gebruik door de verkeerde personen aardig wat schade kan aanrichten. Dit soort materiaal wil je bij wijze van spreken niet voor twee tientjes in je webshop hebben.

Falen van deze units is dan ook uit den boze. Mede de reden dat MagicFX haar producten zelf in elkaar zet in Nederland (handwerk!). Highlite zal ze waarschijnlijk goedkoop uit China halen.

Comment

Als je echt voor safe wilt gaan: Gewoon de magic fx kopen! Als de powercon echt een probleem vormt gewoon een verloopje kopen / maken en eventueel zelf gewoon er in laten zitten. Kan je hem ook niet vergeten!

Comment

Wat is het bezwaar nu exact? De functie van het apparaat is:
          - 1: Confetti 'canon' (patroon) in goeie positie richten en houden
          - 2: 2 Draadjes verbinden zoals een lamp schakelaar (waardoor patroon afgaat).

Enkel punt 1 gaat om veiligheid en hierbij kan het volgende fout gaan:
          - Spontaan zakt de buis in een andere positie: doordat het scharnier niet goed is vast gedraaid(eigenschuld)
          - Als het patroon afgaat vliegt de hele houder weg of zelfs uit elkaar. (schuld van apparaat)

Beide apparaten hebben een identiek patroonhouder systeem: Houdt het patroon vast met een bout(puur zodat het patroon er niet spontaan of door de zwaartekracht uit valt) en nog een bout die het scharnier vormt en een bout die het scharnier vast kan zetten (totaal 2 bouten die potentieel gevaarlijk zijn).

Ik weet niet hoeveel kracht er op deze bouten (en respectievelijk de basestand) komt, maar ik kan me niet voorstellen dat het zoveel is dat het 2 bouten breekt of de hele basestand doormidden laat scheuren en er dan nog genoeg kracht is om dit stuk weg te laten vliegen.

Persoonlijk vind ik IEC echt enorm vervelend en heb ik veel liever powercon(zit tenminste goed vast).

Een prijsverschil van 100 euro(40%) komt simpel weg omdat MagicFX de producten (zoals eerder verteld door Rick) zelf in elkaar zet in Nederland(zegt niet direct iets over de onderdelen en kwaliteit van het apparaat, maar klinkt natuurlijk wel alsof het beter is).

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken om G-haken van showtec t.o.v. dure(mogelijk betere) merken, want als zo'n onderdeel faalt en er komt een movinghead van 20 Kg van 4 meter hoog op iemands hoofd dan is dat potentieel veel gevaarlijker dan een papier schieter van 1,7Kg die (lijkt mij dus zoals gezegd zeer onwaarschijnlijk) uit elkaar knalt. En over deze G-haken, Savety's of andere potentiële gevaren wordt dan alleen meestal niks gezegd.

Comment

Daar hebben we nu safetys voor uitgevonden!

En echt hoor, zo'n g haak krijg je echt niet zo maar kapot. Daar heb je heel veel meer nodig dan 20 kg.

Comment

Volgens mij begrijp je mij niet, of heb ik het niet niet zo duidelijk verteld. Maar ik bedoel dus dat zo'n G-haak potentieel veel gevaarlijker is dan zo'n papier schieter. Enkel en alleen omdat showtec het maakt(of ik heb wat bewijs gemist?) wordt er meteen gezegd: Gevaarlijk! Terwijl bij andere dingen zoals die G-haken(of Safety's) niemand er ook maar iets van zegt.

Comment

Working...
              X