Announcement

Collapse
No announcement yet.

magic fx power shot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• magic fx power shot

hey weet iemand hoeveel volt het PATROON krijgt?

kan je meschien eens effe meten rick?

mvg andreas

Laat me raden, jij wilt zelf iets in elkaar knutselen zodat je het basisstation niet meer nodig hebt?

Die confetti wordt er met een behoorlijke kracht uit gespoten, zonder basisstation moet je echt wel zorgen voor een stevige buis! En dan nog twijfel ik aan de veiligheid van dit..

Comment

als dat zo is kun je beter gewoon betalen dat het veilig en ( denk ) gekeurd is.

Comment

ik doe zelf ook een betje pyrotechieken
        dus ik weet ongeveer wel hoeveel kracht zo'n ding heeft

maar met te zeggen dat je beter kan kopen helpt niet bepaald

en als ze in de shot gewoon een kabeltje van het stopcontact naar de plug hebben is dat SCHANDALIG duur!!

Comment

normaal gezien met een gewone 9volt baterij steek je dit af

Comment

serieus!!
            ok bedankt!!

Comment

Originally posted by malstrommusic View Post
              ik doe zelf ook een betje pyrotechieken
              dus ik weet ongeveer wel hoeveel kracht zo'n ding heeft
              Basisstation zelf heeft geen kracht, die zet alleen 230V om naar de juiste spanning d.m.v. een transformator en genereert vermoedelijk een gecontroleerde kortsluiting in zijn systeem om de vonk te genereren die nodig is om de patronen een vonk te geven.

Verder zit er veel kracht achter de patronen. Hierdoor moet je constructie stevig zijn en voorzien zijn van veiligheidsmaatregelen. De Power Shot heeft onder meer een test LED om de aansluiting te testen.

en als ze in de shot gewoon een kabeltje van het stopcontact naar de plug hebben is dat SCHANDALIG duur!!
              Iedereen die een beetje handig is met metaal kan een dergelijke constructie nabouwen. Geen enkel probleem.
              Je vergeet alleen voor het gemak:
              - het concept moest worden ontworpen. Kost tijd. Tijd is geld.
              - het concept moet worden uitgewerkt in verschillende test-modellen
              - wanneer een model door de test komt, moet het worden onderworpen aan diverse keuringen, tests en worden eventuele problemen geëlimineerd
              - units als deze worden niet in dergelijke grote oplages verkocht als bijvoorbeeld een willekeurige luidspreker. Dit heeft ook invloed op de prijs met het inkopen van grondstoffen, ontwerp van mallen, etc.

mogelijke andere verklaringen voor de prijs van een basisstation:
              - beginnertjes en beunhazen (om het iets oneerbiedig maar wel eerlijk te zeggen) worden ietwat afgeschrikt door de prijs van een enkel basisstation,
              - (een vermoeden) : er wordt een kleine marge bovenop de basisstations gedaan zodat de patronen goedkoop verkocht kunnen worden, is dus aantrekkelijk voor intensief gebruik

Zo zijn er nog wel meer theorieën te bedenken. Zelfbouw raad ik ten zeerste af. De ontwerpers van deze confettishooters hebben vermoedelijk wel meer dan 'een beetje' kennis van pyrotechniek.

normaal gezien met een gewone 9volt baterij steek je dit af
              Dus jij houdt zo'n patroontje wel even in één hand, terwijl je met de andere muggelt om de draadjes tegen het 9v blokje te duwen? Zou ik niet doen.

Hiernaast weet ik dat de outputspanning geen 9V is, heb er zelf al eens een multimeter aan gehangen. Uit veiligheidsoverwegingen ga ik de opgegeven spanning niet posten.

Zelf ben ik van mening, als je met zoiets aan de slag wilt, zorg dan dat je alles in orde hebt. Ga niet zelf lopen klungelen om zelf wat te bouwen, zeker met de aanschafprijs van dit systeem die ik zelf reuze vind meevallen. Kijk maar eens rond voor vergelijkbare systemen, dan ga je echt wel iets meer kwijt zijn.

Wil je toch goedkoop uit zijn? Neem dan de handheld shots met handmatig geactiveerde patronen die je gewoon met twee handen kunt vasthouden. Dan ga je ook geen onnodig gevaar veroorzaken.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Dus jij houdt zo'n patroontje wel even in één hand, terwijl je met de andere muggelt om de draadjes tegen het 9v blokje te duwen? Zou ik niet doen.
                .
                niemand zegt hier dat ik het in men hand ga houden, ik ben ook niet gek.
                wanneer wij deze paztronen gebruiken hebben we een basisstation voor ze af te schieten.
                maar soortgelijke patronen worden ook wel een in een constructie gehangen en handmatig met een 9v batterij afgestoken (hangt wel een kabel aan).

Comment

Sorry, ik wil niet bij de hand zijn maar die handheldshots zijn even zwaar. Die schiet je toch met een CO2 cardridge uit je hand? Nou snap ik wel wat Rick bedoeld, veiligheid gaat voor.
                  Al vind ik Magic FX belachelijk duur, maar ze hebben wel de mooiste producten. Als ik naar de algemene Chinese leverancier ga koop je zo'n systeem voor 5 tientjes. Daar zit even veel werk in als eentje van Magic FX, en vind je het dan heel gek dat de oplage klein is. Zelf werk ik in de plasic indusctrie. En wij hebben er meer dan 2000 mallen staan voor producten. Er worden nauwelijks meer basis producten ontworpen.

Moraal van het verhaal: Magix FX is prachtig, maar naar mijn conclusie te duur.

Comment

ok

als iemand zo'n systeem voor een klijne 100 euro heeft gezien dan mag hij /zij me altijd een prive bericht sturen!!

en als rick meschien het voltage wilt door pm-en ben ik ook blij

als ik geen systeem voor een 100 euro vind dan maak ik zelf een systeem

en zo veilig mogelijk!

Comment

Sorry, ik wil niet bij de hand zijn maar die handheldshots zijn even zwaar. Die schiet je toch met een CO2 cardridge uit je hand? Nou snap ik wel wat Rick bedoeld, veiligheid gaat voor.
                      Weet niet of de handhelds met CO2 gevuld zijn, in ieder geval komt er geen elektriciteit aan te pas maar wordt door middel van draaien het gas losgelaten. De Power Shot werkt door middel van een gecontroleerde explosie binnen in de cartridge.

Als ik naar de algemene Chinese leverancier ga koop je zo'n systeem voor 5 tientjes. Daar zit even veel werk in als eentje van Magic FX, en vind je het dan heel gek dat de oplage klein is.
                      Ik hou je niet tegen, maar kijk dan ook niet vreemd op als je basisstationnetjes dan opeens weigeren. door bijvoorbeeld een falend contact. Ook al zit er niet veel materiaal in, het kan altijd fout gaan. En denk dan ook eens aan de kwaliteit van de draaiknoppen om ze te verstellen bijvoorbeeld. Als die niet goed vastzitten zakt je patroon naar beneden en is er kans dat ze opeens recht op je publiek in plaats van er boven gepositoneerd staan.

Tel dan ook nog eens je verzendkosten, invoerrechten en andere meuk er bij en je komt al redelijk dicht in de buurt van een Power Shot qua prijs.
                      Hiernaast zou een Chinees bedrijf het systeem nog bouwen als je maar een tientje per stuk ter beschikking hebt, maar dan krijg je ook precies waar je voor betaalt. Het kwaliteitsverschil ga je sowieso merken.

Ik ga verder niemand tegenhouden om zelf wat te bouwen, maar moedig het ook zeker niet aan. Echter ga ik niet blij zijn wanneer er ongelukken gaan gebeuren omdat de aanschaf van een kant-en-klaar, veilig systeem te veel au doet in de portemonnee.

Comment

De handheld handheld confetti shooters werken ook op CO2. Maargoed, dan weet ik niet precies wat er in de electronische shooters zitten.

Terugkoment op China, ik heb even gekeken. En gevonden voor 70 euro per stuk, inclusief verzendkosten (geen invoerrechten, Chinezen versturen het altijd als Gift.) Qua elektronica zal er niet zo veel weigeren, denk je wel met die 3 kabeltjes die er in zitten. Het enige kwaliteitsverschil dat ik ga vinden in die producten is de afwerking van de buitenkant, met nadruk op verf en afbraming. Maar daar betaal ik graag 200 euro minder voor.

Ik wil hier zeker niet mee zeggen dat Magic FX een merk is dat je niet aan moet schaffen, maar het is gewoon niet reëel wat ze voor hun producten vragen. Als ik die 27,5 miljoen had gewonnen stonden er nu ook wel een paar Power Shots staan, maar helaas. Zelfbouw zou ik ook niet aan beginnen, maar een product van Magic FX schaf ik zeker niet aan.

Comment

hey rintie
                          kan je de link effe geven?

Comment

Had ook even via PM gekunt hé?
                            Maar ik stuur een berichtje.

Comment

maar het is gewoon niet reëel wat ze voor hun producten vragen. Als ik die 27,5 miljoen had gewonnen stonden er nu ook wel een paar Power Shots staan, maar helaas.
                              De tijd die in ontwikkeling, design, veiligheid en uitgebreid testen wordt gestoken door Magic FX hoeven de chinezen niet te betalen, Magic FX wel. Vrij logisch dat er dan prijsverschil ontstaat.

Comment

Working...
                              X