Announcement

Collapse
No announcement yet.

magic fx power shot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ontwikkeling en design, wat?! Een blokje met een buisje er aan, sorry hoor maar daar komen echt geen designers aan te pas. En zo wel, dan wil ik graag solliciteren. Ik heb geen moeite met het prijsverschil, maar zeg nou zelf... die prijzen van Magic FX zijn echt niet te betalen in verhouding met wat je er daadwerkelijk voor krijgt. Nogmaals, veiligheid staat voorop maar er is bij mij ook een limiet.

Comment

Als iemand tegen jou zegt 'bouw een stoel met 4 poten die comfortabel, lichtgewicht, compact en sterk is, ga jij dan ook direct als een malle aan de slag met een stuk hout, wat spijkers en scharnieren óf ga je dan eerst kijken wat het beste materiaal is om zo'n ding te bouwen, wat het stevigste is qua materiaal en constructie, hoe je het in elkaar gaat zetten, hoe het er uit moet komen te zien en uittesten of het überhaupt wel goed werkt en voldoet aan de wensen van de opdrachtgever?

In het geval van Magic FX wordt er een concept bedacht in de trant van 'we gaan een instapmodel confetti-shooter systeem ontwerpen dat erg compact is, versteld kan worden en met losse patronen gevuld kan worden'. Ik kan me niet voorstellen dat men dan direct op de proppen is gekomen met dit eindresultaat.
      Laat staan dat er bij de allereerste tekentafel-oplevering geen dingen aan het licht kwamen waar men nog eens goed over moest nadenken.

Maar kijk eens om je heen. Sommige voorwerpen in je directe omgeving hebben ongelofelijk veel tijd gekost om te perfectioneren, hoe simpel ze ook mogen zijn. En als ze eenmaal bestaan, zijn ze vanzelfsprekend. Een bieropener die naast je ligt is niks meer dan een stuk metaal. En een schaar is ook maar van wat metaal en plastic gemaakt. Maar omdat ze al zo vanzelfsprekend zijn en slechts bestaan uit een minieme selectie materialen en een eenvoudige constructie hebben betekent het niet dat ze zomaar even op een grijze zondagmiddag uit de mouw geschud zijn.

Comment

hoge prijs zal ook komen doordat er weinig aanbod is door concurrenten en om er een exclusiviteit in te houden.

Comment

Misschien een redelijke kick, maar ik wilde het toch even melden.

Gisteren zijn we met een groepje naar het bedrijfspand van MagicFX geweest voor een producttraining. We hebben dus ook gezien hoe de producten worden gemaakt. Alle producten worden gemaakt met Europese materialen en worden ook daar in elkaar gezet. 5 man zit continu te schroeven en te solderen, handwerk dus! Van de Power Shotjes tot de Stadium Shots en Stage Flames.

Ook hebben we de vraag gesteld, hoeveel er van de producten nu terugkomen binnen de garantie. Nagenoeg niets. De Stage Flames en andere vuurprojectoren komen vaak jaarlijks terug voor onderhoud (schoonmaken leidingsystemen etc.), maar dan heb je het ook wel gehad.

Wel laten ze de confetti in China maken. Ze hebben echter daar zelf een fabriek opgekocht om het daar te laten maken en beheren het ook. De confetti wordt daar al af fabriek brandveilig en kleurvast gemaakt en gaat per container naar MagicFX toe.

Het ontwerp, design en het hele productieproces van de producten hebben ze dus zelf in de hand. Als jij dus met een goed idee naar ze toe gaat, is er best kans dat ze er een product voor bouwen.

Ook hebben we gehoord dat ze al in 74 landen materiaal leveren, en niet zomaar alleen voor de kleinere toepassingen in kleine discotheken. Misschien herinnert iemand zich nog Sensation 2010 met de regen van CO2? Dat zijn 72 CO2 jets van MagicFX.

Comment

Zozo, dat is best interessant!
            Ik wist zelfs niet dat de producten van Magic FX met de hand worden gemaakt. Natuurlijk is het ook niet gek dat er weinig producten terug komen omdat ze kapot zijn. Magic FX levert topkwaliteit voor specialeffects! En vooral die Co2 jets vind ik cool.
            Leuk dat je er bent geweest Rick.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Misschien een redelijke kick, maar ik wilde het toch even melden.

Gisteren zijn we met een groepje naar het bedrijfspand van MagicFX geweest voor een producttraining. We hebben dus ook gezien hoe de producten worden gemaakt. .
              Rick, ik weet wel waarom het met de hand word gemaakt.
              niet omdat het dan preciezer is maar omdat het aanschaffen van machines te duur is.
              Want; Magic FX verkoopt zo weinig dat het arbeidsloon gewoon goedkoper is dan het product te laten automatiseren.

Comment

Hoe weet jij dat nou...

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
                  Hoe weet jij dat nou...
                  Nou automatiseren kost ook geld.
                  Een lijn met robot's, velsmachines, ponsmachines enzovoorts zijn ook niet het goedkoopst. Deze moeten ook weer geprogameerd worden, die mensen moeten ook betaald worden.
                  Dus is eigelijk gewoon een grote rekensom wat de goedkoopste oplossing is.
                  En de produckten van Magic FX maken ze zelf niet, ze kopen gewoon de matrialen in en zetten het dan inelkaar.

Comment

Originally posted by BL Systems View Post
                    niet omdat het dan preciezer is maar omdat het aanschaffen van machines te duur is.
                    Want; Magic FX verkoopt zo weinig dat het arbeidsloon gewoon goedkoper is dan het product te laten automatiseren.
                    Ze verkopen in 74 landen. Jaaaa, dan verkoop je vast weinig.

Klanten bestellen bij hun confetti per duizenden kilo's tegelijk. Ze moeten het dan toch ook ergens in stoppen?

Comment

Originally posted by BL Systems View Post
                      En de produckten van Magic FX maken ze zelf niet, ze kopen gewoon de matrialen in en zetten het dan inelkaar.
                      Het grove werk, dus het laten snijden van stalen platen, het laten maken van gastanks, dat wordt natuurlijk uitbesteed. Zij zeggen gewoon "hoi ik heb 250 vierkante plaatjes nodig van 40x20 cm, en 300 plaatjes van 20x10 met een vouw er in en gaatjes er in".

Maar het assembleren van de printplaten, het bekabelen, het installeren, het in elkaar zetten... dát doen ze allemaal zelf.

Evenals het ontwerpen van alle apparaten. En reken er maar op dat er bij producten als de Stage Flame meer techniek en beveiliging in zit dan jij ooit durft te denken. ;)

Comment

De keuze voor wat zelf geproduceerd wordt, wat er wordt uitbesteed, hoe wordt ingekocht en wat geautomatiseerd wordt is er niet een die zomaar even gemaakt wordt. Zelfs als je een hele grote oplage hebt, kan het in sommige geval goedkoper zijn om handmatig te produceren, bijvoorbeeld vanwege kwaliteit, complexiteit en diversiteit van producten.

Verder lijkt het me ook wel een prettig idee om te weten dat bijvoorbeeld je co2 apparaten en vlammenwerpers niet door een ongemotiveerde chinees in elkaar zijn gezet. Maar het met zorg is gedaan door vakmensen. T zijn toch nogal gevaarlijke apparaten, en de kosten zijn dan helemaal niet van belang als je naar de veiligheid kijkt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          En reken er maar op dat er bij producten als de Stage Flame meer techniek en beveiliging in zit dan jij ooit durft te denken. ;)
                          Ja dat wil ik best geloven !

Comment

Persoonlijk vind ik dit een beetje een vreemd topic...en er zijn twee dingen die me steken...

Een zeer goede vriendin van mij is een Chinees en zij heeft in dergelijke fabrieken gewerkt voor een loontje waar wij nog niet eens voor uit willen komen. Fabrieksmedewerkers daar kennen geen weekenden en geen verplicht vrije feestdagen. Dus negatieve opmerkingen over Chinezen graag voor je houden.

Een ieder hier doet wat hij doet voor publiek en dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Wil je verantwoordelijkheid serieus nemen dan zal je er ervoor moeten zorgen dat je installatie uit kwaliteitsonderdelen bestaat! Kwaliteit kost nou eenmaal geld :p

De vraag aan Rick snap ik ook niet. Iedereen weet tenslotte dat Rick voor Bax-shop werkt en met zo'n vraag breng je mensen in verlegenheid.

Comment

Het forum is openbaar, je mag vragen stellen zoveel je wilt. Verlegenheid ken ik niet zo snel hoor. :mrgreen:

Ik zorg wel dat ik mijn argumenten klaar heb voor een discussie over dit soort onderwerpen. :)

Comment

Dat snap ik ook wel, maar wilde het gewoon even gezegd hebben.

Ik heb trouwens zelf wel 2 zelfbouw roterende 6-voudig DMX gestuurde basisstations. Ik gebruik daarvoor 3 DMX kanalen. 1 kanaal voor rotatie, 1 kanaal voor kanon-keuze en 1 kanaal voor het vuren.

Om achter de stuurspanning te komen heb ik destijds gewoon een basisstation gehuurd. Koste iets van 25 euro huur.

Ik zal wel eens kijken of ik er een goede foto van heb.

Comment

Working...
                                X