Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martin Magnum 650 rookmachine Ethernet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin Magnum 650 rookmachine Ethernet?

Hallo,

ik ben gevraagd geweest voor een groot event, spijtig genoeg gaat het om een feestje voor het goede doel. Wat nog spijtiger is, het materiaal komt van de vlaamse overheid die al het nodige materiaal levert aan vzw/scholen en dergelijke die evenementen organiseren. Je hoeft hiervoor niets te betalen, met alle miserie nadien natuurlijk. Zelf neem ik 4 kryptons, 4 SCX900's en nog wat prullen mee. Maar ik heb gemerkt dat hun rookmachien(etje) geen DMX aansluiting heeft, er zit wel een controller bij die op ethernet aansluiting werkt. Nu is mijn vraag, kan ik deze aansluiten met de laptop en deze digitaal besturen? Ik ben nog nooit op ethernet spullen gevallen :) vandaar de vraag.

Software: Daslight 2, eventueel ook magicQ
    Hardware: DVC 2 513. Laptop met ethernet verbinding

Zou het de moeite waard zijn het eens uit te testen of is het gewoon weg onmogelijk?

bedankt!

misschien is dit een interresante link??

Comment

De Magnum serie van Martin heeft inderdaad een UTP stekker voor de afstandsbediening, voor jouw budget en toepassing zou ik lekker de standaard controller gebruiken en geen moeite gaan doen met schakelingen en converters waar je geen verstand van hebt.

De 650 is nou ook niet echt een machine om je nek voor uit te steken.

Comment

voordeel van utp is dat je die makkelijk kan verlengen. Hiervoor had ik een rookmachiene met zon ouderwetse toetsenbord stekker (de voorganger van ps/2) en dat was een stukje moeilijker te verlengen. als ik een langer stuk nodig heb knijp ik nu zelf de kabels op maat;)

Comment

nice :) geen moeite in steken dus voor deze show :P Ondertussen heb ik eens de link bekeken, goed om te weten allemaal!

Wat betreft het verlengen, ik zie niet meteen in welk voordeel je hieraan hebt, gewoon een kabel extra en tussen smijten en das gebakken? :P ok na 100 meter moet ge boosten maar voorlopig zou ik zeker niet denken aan maar ook IETS op ethernet te kopen :) DMX kabelkes worden hier ook zelf 'geknepen' (toffe uitspraak btw)

mercikes voor jullie antwoorden!

Comment

Er zit wel een groot verschil tussen dmx kabels solderen of utp (of telefoon) kabels knijpen met de daarvoor bedoelde tang;):)

Comment

Ff offtopic:

maar voorlopig zou ik zeker niet denken aan maar ook IETS op ethernet te kopen
              Wat dacht je van de digisnakes van bijvoorbeeld RSS?
              Geen gesleep meer met veel te zware multi's. 2 utp'tjes trekken en klaar is Klara! :)

Comment

holla meteen is goed nachecken :) goeie tip! Het was mij nog niet opgevallen dat dit soort adapters bestonden. En het zal idd een hoop gesleur besparen,

Comment

linkje?

Comment

hier is er één van ***
                    Last edited by Rick; Monday-17-01-2011, 10:20. Reason: mmm linkje toch maar weg.

Comment

Misschien is naar concurrenten linken niet zo een goed idee :)

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
                        Wat dacht je van de digisnakes van bijvoorbeeld RSS?
                        Wacht ff! :razz:

Ik had het bij deze offtopic post over audio via ethernet.
                        Heeft dus niets met dmx te maken. Je zei namelijk dat je NIETS zou kopen wat via ethernet gaat.

Comment

Working...
                        X