Announcement

Collapse
No announcement yet.

Daslight DVC 2 PROBLEEM!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daslight DVC 2 PROBLEEM!!!!!

Ik heb morgen een dikke party, heel het systeem is op DMX USB interface, daslight DVC 2 - 513. Er is een groot probleem waar ik nog nooit op gevallen ben in de 4 maand ik de daslight heb.

Het probleem gaat dus als volgt: Na een tijdje slagen ALLE fixeture's aan het flippen. Alle kleuren, alle bewegingen, alle lampen, zowel movinghead als strobe's slaan op hol. Het lijkt mij dat het echt van de USB interface zelf komt,
    alsof hij na een paar minutjes naar stand alone schakeld voor geen enkele reden (althans wat ik er uit besluit). Ik heb geen stand alone progs ingesteld... wat ook nog is bisar is... :) Zou het kunnen dat ik over mijn 100 meter zit en dit daardoor begint te flippen? :) Iemand een idee... redelijk dringend

peeeaccce!

Erm, ik heb geen idee van DMX etc.

Wat ik wel weet is dat windows nog wel eens de nare gewoonte heeft USB apparaten "uit te zetten" wat ook vervelende gevolgen kan hebben. Check bij apparaatbeheer je USB hosts onder Universal Serial Bus controllers (of hoe het ook heet in NL) zet daar het vinkje uit bij het stroom/energie tabblad "windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen".

Of dit het probleem oplost weet ik niet maar het is één idee ;).

Good luck!

Comment

shit :) ik dacht dat het ook dat ging zijn... het stond blijkbaar al uit :(

Comment

Misschien run je teveel scenes tegelijk en bvb 4 scenes waarvan 2 met gobo te maken hebben door elkaar

Comment

nene kan niet :) is maar 1 scene per keer, max 2. Rond de 25 fixeture's.... en het is niet dat die bij een of andere klik raar begint te doen. Ik doe absoluut niets, laat de 1ne scene gwn mooi lopen en jah na een tijdje sprint de dongle percies op automatisch mode...

Comment

bon, op elke forum dat ik en een post gezet :) maar aangezien het te belangrijk is ben ik algauw windows XP aan het downloaden. Hopelijk werkt het tegen dan wel... 1 ding is zeker, ik stuur een fles champagne naar Duitsland (daslight) als die mannen afkomen met een mac versie van Daslight :) Damned!!!

Comment

Hoe bedoel je precies de 100 meter kabel? Is het 100 meter kabel en dan pas een fixture, of?

Comment

nene in totaal, na 100 meter dmx signaal in totaal kan het naar het schijnt beginnen falen, maar ik denk niet dat het er uiteindelijk iets mee te maken heeft aangezien alle lampen beginne flippen, van de pc naar eerste lamp is maar 5 meter :)

Comment

Ik vermoed dat de dongle niet genoeg vermogen heeft om je hele kring te voorzien van het juiste signaal. Misschien moet je toch een booster proberen en een DMX terminator is bij deze afstanden ook erg aan te raden.

JB Systems heeft een Mini DMX splitter in het assortiment, die tevens ook boost.

Comment

merde :) das dik int zak gezet zou ik zegge :P mjah dan moetek mij ne splitter zien te fixen! Dikke merci in elk geval ^^ een van de deze ga ik mij een elation bestelle :)

Comment

blijkbaar ligt het dus aan windows :) met de imac ging het vlotteloos! En met de splitter van mijne maat ging het nog eens extra snel ^^ thanks anyway!

Comment

Het is uiteraard mogelijk dat de iMac net iets meer power op je USB-dongle zet, waardoor je signaal wat sterker is. ;) Toevoeging van een splittertje (mits gevoed) kan ook inderdaad wonderen doen.

Comment

Working...
                        X