Announcement

Collapse
No announcement yet.

instellingen led par

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• instellingen led par

Ik heb laatst 4 led parren 56 tweede hands gekocht, alleen zonder beschrijving.
    De gene van wie ik ze kocht zei dat ze hetzelfde waren als de eurolight.
    Nu heb ik de manual van gedownload en de ledpar van mij heeft 8 dipswitches en de eurolight 10.
    Dus heb ik nu een probleem ik kan de led par niet in DMX mode zetten.

Ik heb ook de manual van de showtec gedownload want als ik de achterkant bekijk ziet die er hetzelfde uit.
    Alleen als ik de verschillede modes wil testen met de dipswitch instellingen lijken ze allemaal te werken behalve de dmx instelling.
    Als ik de dipswitch op DMX set dan krijg ik een loop licht.
    Ik heb de ledparren wel op DMX gezien toen ik ze kocht en volgens mij was kanaal 1 toen niet rood maar iets anders alleen zeker weten doe ik het niet.

Is er iemand die me aan een beschrijving van de instellingen kan helpen.
    Als ik op het label kijk is het een led par van Stage Lighting en het model is BF-PAR56R LED

Ik heb al geprobeerd te googlen alleen dan kan ik het niet vinden.
    Hopelijk kan iemand anders me helpen.

Alvast bedankt.

misschien kan je aan de verkoper vragen hoe je ze in DMX modus moet zetten?

Comment

Is dit hem? Even de pdf downloaden, en je bent er!

Comment

Nee helaas is dit er ook een met 10 dipswitches.
        En ik heb het mail adres van de verkoper niet meer.

Comment

hang er 1 gewoon aan een schuiven bakje, zet bijvoorbeeld kanaal 1 open en klooi wat met de dipswitches of mss in jouw geval kanaal2.
          uit je uitleg maak ik op dat de ledpars op kanaal1 een effectenkanaal hebben zoals zovele ledbakjes.

Comment

ik ken denk ik jouw ledpar.
            zelf heb ik een keer ledparren gehuurd waarbij kanaal 1 een soort looplicht is, kanaal2-4 rgb, kanaal 5 dimmer en kanaal 6 snelheid voor dat looplicht.
            Misschien heb je hier iets aan.

Comment

als ik het goed heb kun je met je eerste 8 dipswitches je dmx kanaal instellen.
              Die laatste 2 zijn alleen voor geluidsmodus of intern programma of zoiets.
              Ik zou gewoon de laatste 2 uitzetten.

De instellingen van deze overige 8 dipswitches zijn dan voor je dmx.
              Je kunt deze instellen met het binair stelsel.

Als je in je boekje kijkt van je controller staat hier meestal in voor welk kanaal je welke dipswitch instelling hebt.
              Wat voor een controller heb je dan kan ik misschien verder kijken.

Comment

Anders probeer met deze informatie de par te adresseren op kanaal 1, zoals eerder aangeven. Dit zou dan ficture 1 zijn, er is volgens mij altijd 1 switch die er voor zorgt dat hij DMX gaat. Dit is de laatste dacht ik, tenminste bij mij.

Comment

8 dipswitches. Dat zou betekenen dat hij maar tot startkanaal 255 kan worden ingesteld?

Heb je misschien een foto van de LED-parren? Misschien wordt het dan iets duidelijker.

Comment

Ik heb inmiddels gevonden welke het moet zijn en het werkt naar behoren.
                    Alleen vindt ik het eigenlijk wel raar dat je buiten de rgb kanalen nog twee kanalen nodig heb.
                    als ik een chase oid wil maken ga ik dat niet via de ledpar doen maar die maak je toch zelf op je tafel.

Comment

Klopt, maar er zijn ook toepassingen te bedenken waarbij je juist heel simpel even vlug wat wilt programmeren, bijvoorbeeld bij vaste horeca-installaties. Dan kun je bij één LED-par de voorgeprogrammeerde dingen aanroepen en zet je de rest master/slave. Dan ben je 5 minuten bezig, klaar. ;)

Comment

Working...
                      X