Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kapotte stroboscoop. Tijd voor een nieuwe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kapotte stroboscoop. Tijd voor een nieuwe?

Hallo iedereen,

Ik heb al even een poosje niets meer van me laten horen, maar ben aanstaande dinsdag trots bezitter van 2 Reloop RMP2 MK2 cd spelers, + een IQ2 mixer.

Afijn, ik had al eerder wat geplaatst over mijn kapotte stroboscoop, maar is het verstandig om hem te maken voor de lamp die 20 euro kost?

Lamp is 1000 of 1500 watt, mij echt heel onduidelijk en 241mm lang. 2 touwtjes aan 1 kant, en 1 touwtje aan de andere kant.

Nu heb ik een bod van 30 euro op dat ding. Is het verstandig om deze te verkopen, en dan onderstaande aan te schaffen, mocht ik ooit nog met DMX aan de gang willen? en wat is het verschil tussen onderstaande, welke is beter?

http://www.bax-shop.nl/stroboscopen/...t-details.html zonder de vele opties,

of deze andere?

Deze krachtige stroboscoop produceert felwitte flitsen. Middels DMX heeft u een volledige controle over zowel de flitssnelheid als de intensiteit. Er is namelijk een dimfunctie aanwezig die vloeiend werkt!

De eurolite heeft DMX mogelijkheden, en de American DJ niet. Nu is het niet echt heel noodzakelijk, dus welke van de 2 is beter?

Vincent
    Last edited by Vince; Saturday-15-01-2011, 01:12.

Voor die €2 meer zou ik gewoon de dmx versie nemen; als je een keer meer verlichting hebt en alles op dmx wil zetten, hoef je die niet alsnog te kopen.

Comment

Daar heb je gelijk in ja, alleen hij is vast niet voor niets zo goedkoop?

Qua merk, maakt dat nog uit?

Comment

Stroboscopen zijn in de meeste gevallen gewoon OEM, worden door een of andere fabrikant gemaakt en lijken als druppels water op elkaar. ;)

DMX-functie er op kan ook handig zijn wanneer je hem ooit gaat verkopen. Heeft toch een wat grotere aantrekkingskracht dan een analoog systeempje.

Comment

Ja daar heb je gelijk in, en daarbij voor die 2 euro meer :-)

Doe ik die maar! Heb nu een doorgebrande lamp, een 1000w strobo, vind hem niet echt heel fel. Wat valt te vergelijken met een 1500w strobo? Ik heb eerlijkgezegd geen idee wat nou fel is voor zon stroboscoop :)

Comment

Wat valt te vergelijken met een 1500w strobo?
            Dat zul je toch in levende lijven moeten ondervinden. ;) Vergelijkingsmateriaal, daar valt niet zoveel zinnigs voor te zeggen.

Comment

stel ik hang hem aan het dak van een gymzaal, normale grootte, heb ik dan genoeg licht om heel die zaal op te lichten als ik dat gebruik als dansvloer?

Comment

ik heb nog een Showtec Tunder 2500w liggen, die weg mag. interesse?

Comment

nee sorry ik heb me vorige strobe ook al 2e hands gekocht en deze was kapot dus ik koop liever een nieuwe!

Comment

Originally posted by Vince View Post
                    stel ik hang hem aan het dak van een gymzaal, normale grootte, heb ik dan genoeg licht om heel die zaal op te lichten als ik dat gebruik als dansvloer?
                    Ligt er aan wat je aan andere verlichting hebt aanstaan op dat moment. Is je andere verlichting uit, dan merk je het effect prima. Gebruik je hem tussen het andere licht, dan valt het effect wat minder op. Een stroboscoop is dan ook een effect om even in een climax te gebruiken. ;)

Comment

die ik hem doet het voor 100% en is maar een paar keer gebruikt(3-4x)

+ hij is 1000w sterker dan dat je nu op het oog hebt, +hij is goedkoper als een nieuwe, denk ik

Comment

Als de topicstarter graag een nieuwe wil kopen om de redenen die hij al aangaf, is het niet nodig hem te stalken met je tweedehands apparatuur. Je kunt het eenmaal aanbieden, maar als de interesse er niet is kun je dat niet opdringen.

Comment

nee, snap ik. Maar vince gaat er vanuit dat tweedehands altijd kapot is(merk ik uit zijn opmerking op) + ik had mijn 2de reactie geplaatst omdat mijn oplossing goedkoper voor hem is, denk ik.

Comment

Klopt, 2e hands is niet altijd kapot, maar ik zal hem maar met naam en toenaam noemen, DJ El Ninő heeft mij al eens opgelicht om het maar even netjes te zeggen door een kapotte strobo te verkopen, en deze was 2e hands en 'bijna nog nooit gebruikt'. Gewoon een waardeloos ding dus, of hij heeft de boel bij elkaar gelogen. Wil nu gewoon een nieuwe om zeker te zijn van me zaak en niet nog eens het risico lopen om een kapotte te hebben.

Nu weer ontopic, ik tikte in Eurolite 2700 op youtube, en zag daar verbazingwekkende mooie filmpjes van de stroboscoop die ontzettend grote zalen oplicht (toevallig ook een gymzaal) waarbij de gewone lichten ook nog aanstaan. Dus, ik ga voor de Eurolite 2700 omdat ik hem relatief goedkoop vind en wil ik ooit nog eens een lichtmengpaneeltje dan kan ik er zo de stroboscoop op aansluiten!

Denk dat dit een goede keuze is :-)

EDIT: Als je gelezen had welke stroboscopen ik op het oog had, had je kunnen opmerken dat de stroboscoop die ik denk te gaan kopen 95 euro is dus kan je daar zelf aan beoordelen of jou oplossing goedkoper of duurder is! Toch bedankt voor je aanbod.
                            Last edited by Vince; Monday-17-01-2011, 18:37.

Comment

Working...
                            X