Announcement

Collapse
No announcement yet.

american dj flash panel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• american dj flash panel

hallo,
    bij het bladeren in de webshop kwam ik dit tegen: het dj flash paneel van american dj,
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

het ziet er op zich wel iets leuk uit om voor een vaste montage in een cafe/club/... te monteren of eventueel achter een dj op een fuif.
    maar toen ik de specificaties van het toestel aan het bekijken was viel ik bijna achterover.
    1 paneel van 25cm op 25cm verbruikt welgeteld 48 dmx kanalen, een simpele rekensom leerde mij om 1 vierkante meter te maken dat je 768 dmx kanalen nodig hebt om het aan te sturen.
    de voorbeeld foto had er 40 ingebruik (1.25m hoog en 2m lang) dit komt neer op 4 dmx lijnen.

de prijs is relatief laag van 1 paneel ( de voorbeeld opstelling van 40 panelen kost je 3100 euro) maar ga daarbij de kosten van de sturingen een verrekenen dan kom je op een mooi bedrag uit.

nu mijn vraag: heeft iemand hier al mee gewerkt en zo ja, hoe heb je deze aangestuurd en wat is jouw mening erover?

Ik moet zeggen dat ik nog geen gebruikerservaring heb met de Flash Panels, maar het concept is briljant.

Je zult echter wel op zoek moeten gaan naar een passende software-oplossing. Nu weet ik dat deze er nog aankomt bij American DJ, maar hier was een tijdje terug nog helemaal geen informatie over. Het gaat om de CFC controller.

Je zou eigenlijk moeten werken met een softwarematige sturing die meerdere DMX-universes kan uitsturen. Pakketten zoals uitgebreide Daslight varianten hebben hier vaak mogelijkheden voor. Het Gold ZM pakket heeft de mogelijkheid om 3 DMX-universes uit te sturen. Eentje via de 3-polige XLR aansluiting, de andere twee via de 5-polige XLR (waarbij je dus twee universes op één pin hebt, met een gedeelde 'ground'.)

Wanneer ik weer eens tijd kan vrijmaken voor andere zaken zal ik eens kijken hoe het zit met die American DJ eigen sturing. ;) Momenteel is de NAMM belangrijk qua nieuws en productlanceringen en heb ik nog een berg werk liggen.

Comment

dan is het dus wachten op de release hiervan.
      ik zou het ook kunnen sturen met een grand ma maar dan moet ik minstens een fullsize nemen of een light met een nsp eraan om de rest van het licht ook nog te kunnen bedienen

Comment

Ik zag daarnet iets handigs voorbijkomen:
        Elation E-node 8 Artnet. Deze stuurt via Artnet 8 DMX universes uit en kan met verschillende pixelmapping software werken.

Als software zou je Madrix kunnen pakken, kunnen we ook leveren, staat nog niet in de shop. :) Prijs van die software zou uitkomen op iets minder dan 400 euro vermoed ik.

Comment

als dit toestel goed werkt is het een wel zeer goedkope vervanger van die nieuwe nsp van ma-lighting.

iemand al gekocht/mee gewerkt?

Comment

na wat zoeken heeft showtec hetzelfde ook op de markt, het staat nog niet in de webshop maar hier een linkje naar hun website: http://www.highlite.nl/index.php/hig...rollers/node_8

Comment

Wat ik nooit snap, dat ze niet gewoon een bak maken van 3,20 meter breed en 1,60 meter hoog. Verdeeld in vakjes van 10 bij 10 cm en in elk vakje één LED plaats, je hebt dan voor ongeveer 200 euro een DMX bestuurbaar DJ meubel. Dat zou toch geniaal zijn?

Comment

Lijkt me zelfs precies dezelfde, die DMX node. ;)

Het leuke van dit Flash Panel systeem is dat je creatieve ophangmogelijkheden hebt. Je kunt dus hoge-resolutie schermen maken, of juist wat ruimte vrijlaten. Overigens krijgen we over een poosje ook wat gerelateerd spul binnen, maar dat zijn volledig nieuwe producten. :) More to follow.

Comment

Klinkt goed. Maar die leds zitten over het algemeen vrij dicht bij elkaar. Als ze de LEDs wat krachtiger maken, en de afstand verdriedubbelen kan je er gewoon een plexiglas plaat voor monteren. En je hebt een groot pixel bord, nou is de resolutie dan een stuk lager, maar het bord kan dan als DJ meubel gebruikt worden. Je kan dan bv 5x8 LEDS plaatsen in in veel groter paneel.

Comment

En dan gaat er opeens een glas bier over je grote paneel heen. Of je laat er eentje vallen tijdens transport. Stuk. Verdorie. Maaarrrr gelukkig zijn de Flash Panels maar klein en kun je zo een nieuwe halen. En door zijn afmetingen kun je er altijd een paar extra meenemen. ;)

En dankzij zijn afmetingen kun je hem ook inzetten als uplight. Of bevestigen aan je wind-up statieven. Of als trussverlichting. Hetzelfde wat je met een parretje zou doen, maar dan kleiner. Veeel kleiner. :) En alle voordelen van Tri-LED techniek natuurlijk.

Comment

En dan gaat er opeens een glas bier over je grote paneel heen.
                      Lol, zo ken ik er nog wel een paar.

Helaas heeft wel elke LED 3 kanalen nodig, wat ik vrij veel vind als je 4 panelen hebt als vervangers van parren.

Comment

die nieuwe leddoekjes bedoelde rick dus wrs?

Comment

Yep. ;) En daar heb je juist wel die spreiding van de LEDs. En het is opvouwbaar. Aan de andere kant zijn de Flash Panels weer creatief inzetbaar. Kwestie van afwegen dus.

Comment

ik heb een filmpje gevonden met de flash panels

Comment

Originally posted by malstrommusic View Post
                              ik heb een filmpje gevonden met de flash panels

http://www.youtube.com/watch?v=6wSrx...&feature=feedu
                              Bedankt voor de video. Ik had niet verwacht dat die paneeltjes nog zo'n goede kwaliteit konden weergeven.

Comment

Working...
                              X