Announcement

Collapse
No announcement yet.

Programeerbare laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Programeerbare laser

Hallo,
    ik ben op zoek naar een laser waarmee het mogelijk is eigen figuren/symbolen te laten projecteren, volgens mij is dit mogelijk met lasers die ILDA support hebben maar dit weet ik niet zeker. Waar zou ik zo'n laser kunnen vinden? Mijn budget is niet al te groot

mvg murdock

Lasers zijn leuk, ILDA is nog leuker.
    Lasers zijn duur, ILDA is nog duurder.

Wat ik probeer te zeggen is dat als jij een laser wilt hebben die bestuurd kan worden met ILDA ben je er veel geld voor kwijt. Vergeet ook niet dat je een aansturing moet kopen.

De Laserworld CS-500RGY is een prima laser voor 515 euro, of hij soepel scant weet Rick vast wel. Ik weet niet wat je er mee wilt, wil je er lasershows mee geven of slechts voor een drive-in.

Voor ILDA besturing heb je een interface en software nodig. Dit word ook een paar honderd euro. Al met al zou ik je tippen om gewoon een DMX laser aan te schaffen.

Wat is je budget, wil je een kleuren laser of wil je een groene laser?

Comment

CS-500RGY heeft dezelfde galvo's als de rest van de CS-serie vermoed ik en dat gaat erg netjes. Aangegeven scansnelheid is de maximum scansnelheid op 6 graden o.i.d., bij mij draait hij via ILDA op 15.000 pps en dat gaat prima en vloeiend.

Vergeet naast ILDA software, je laser en je ILDA kabels ook niet dat je iets veiligs nodig hebt om het aan op te hangen en een noodstop is ook geen overbodige luxe.

Al met al wordt het dus een duur grapje. Is het die moeite waard? Voor mij wel. ;) Maar aangezien je aangeeft dat je budget niet groot is vermoed ik dat je nog een poosje zal moeten sparen.

Comment

Originally posted by rintie View Post
        Lasers zijn leuk, ILDA is nog leuker.
        Lasers zijn duur, ILDA is nog duurder.

Wat ik probeer te zeggen is dat als jij een laser wilt hebben die bestuurd kan worden met ILDA ben je er veel geld voor kwijt. Vergeet ook niet dat je een aansturing moet kopen.

De Laserworld CS-500RGY is een prima laser voor 515 euro, of hij soepel scant weet Rick vast wel. Ik weet niet wat je er mee wilt, wil je er lasershows mee geven of slechts voor een drive-in.

Voor ILDA besturing heb je een interface en software nodig. Dit word ook een paar honderd euro. Al met al zou ik je tippen om gewoon een DMX laser aan te schaffen.

Wat is je budget, wil je een kleuren laser of wil je een groene laser?
        Ik heb hem puur nodig om eigen tekst/figuren te laten projecteren, meer voor een drive-in, voor de kleur is rood of groen al goed. Op dit moment kan ik er zo rond de 300 a 400 euro aan uitgeven.

Comment

Originally posted by Murdock View Post
          Ik heb hem puur nodig om eigen tekst/figuren te laten projecteren, meer voor een drive-in, voor de kleur is rood of groen al goed. Op dit moment kan ik er zo rond de 300 a 400 euro aan uitgeven.
          nog even doorsparen dan!

Comment

Originally posted by Murdock View Post
            Een groene laser heb je voor ongeveer 450 á 500 euro. Maar dan heb je de besturing nog, en dat kost je een enorm bedrag. Je moet de software en de interface aanschaffen, en die kost ook zo een paar honderd euro (als het niet meer is) Voor een drive in om teksten te projecteren kan je misschien beter naar een beamer zoeken, als is dat minder spectaculair natuurlijk.

Comment

Ik heb onlangs 2 ILDA lasers gevonden op eBay voor een lage prijs, zijn deze lasers aan te raden?
              De beschrijving zegt dat ze max. 25 kbss zijn

RGB http://3.ly/AKRb
              RGY http://3.ly/kRbM
              G http://3.ly/uNpR

met deze software http://3.ly/pp7T
              Last edited by Murdock; Sunday-30-01-2011, 16:45.

Comment

alle links zijn weg...

Comment

Nou heb ik iets gezien en dat is hetvolgende: Een laserworld cs-150g met ILDA voor
                  295,-. Bij een andere DJ shop. wil je het weten stuur dan effe een mailtje via mijn account. ( als ik een link zet is hij ook zo weer weg).
                  Maar dan heb je wel een ILDA laser. Maar dan moet je ook nog de hard/soft ware hebben en ook dat is aan de prijs. dus het is wat je wilt.

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                    alle links zijn weg...
                    Huh, 10 minuten geleden werkten ze nog
                    ik zou ze even opnieuw opzoeken

edit: ze werken weer, moet je ze alleen even kopieeren en plakken en de spatie bij .com weghalen

Comment

uuhh,,, die links doen het echt niet er staat dit:
                      This listing has been removed, or this item is not available.

•Please check that you've entered the correct item number
                      •Listings that have ended 90 or more days ago will not be available for viewing.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
                        uuhh,,, die links doen het echt niet er staat dit:
                        This listing has been removed, or this item is not available.

•Please check that you've entered the correct item number
                        •Listings that have ended 90 or more days ago will not be available for viewing.
                        probeer ze nu eens ik heb ze net weer gefixt

Comment

Nu doe hij het helemaal niet meer
                          er staat nu
                          De webpagina kan niet worden weergegeven.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
                            Nu doe hij het helemaal niet meer
                            er staat nu
                            De webpagina kan niet worden weergegeven.

haal de spatie voor .com weg
                            anders kan ik de link hier niet posten

Comment

Wat een gedoe met linkjes... en ik zou bij deze willen vragen om geen links meer te posten naar andere verkooppunten.

Overigens vind ik het erg zonde als je met dit soort materiaal gaat koopjesjagen voor het meest goedkope spul dat op de markt is. Zeker wanneer je veilige lasershows wilt wegzetten zul je toch wat geld moeten uitgeven aan goed materiaal. Denk eens aan het prijs/kwaliteit verhaal. Zeker wanneer je zelf figuren wilt gaan maken zul je een laser moeten hebben die een degelijke scansnelheid heeft.

Opgegeven scansnelheidwaarden bij de meeste lasers zijn het uiterste maximum zonder de galvo's om zeep te helpen. Dat is zelfs op een afstralingshoek van 6 graden. En ja, dat is érg klein. Aangezien je aangeeft figuren te willen projecteren zul je toch een hoge scansnelheid moeten hebben, minimaal 15.000 pps.

Ik zou zeggen, spaar even door voor een wat betere laser zoals een Laserworld CS 250G. Heeft een maximum scansnelheid van 25.000 pps (op kleine afstralingshoek) maar moet met de juiste software prima 15.000 pps kunnen draaien. Heeft vermoedelijk dezelfde galvo's als mijn CS-400RGB en die trekt dat meer dan prima.

Verder, bezuinigen op software en een dongle is ook taboe. Denk daarin niet alleen aan de mogelijkheden die je hebt, maar ook aan veiligheidsinstellingen, vloeiende patronen en stabiliteit.

Bezuinigen op de verkeerde dingen is nooit goed en met lasers is dat idem. Zorg dat je spul in orde is, neem een goede laser, stuur die via ILDA aan, neem goede software en zorg dat je veiligheidsmaatregelen in orde zijn.

Comment

Working...
                              X