Announcement

Collapse
No announcement yet.

Movinghead decoratie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Movinghead decoratie

Hallo jongens,

Ik wist niet echt hoe ik het topic moest noemen, maar ik heb het maar "Movinghead decoratie" genoemd.

Ik ben een beetje aan het kijken naar de toekomst en wat mijn plannen zijn.
    Ik heb nu op het moment één movinghead, maar wil over een tijdje de 2e aanschaffen.

Deze wil ik dan beiden naast mijn meubel op een verticale truss zetten. Of iets anders natuurlijk!

Nou was mijn vraag,

Wat vinden jullie het mooiste? Verticale truss etc.
    Wat zijn de mogelijkheden?

Alvast bedankt.
    Last edited by BCDrivein; Sunday-23-01-2011, 21:27.

Het is uiteraard een optie, maar veel leuker is om zelf met iets creatiefs te komen dat nog niemand heeft. ;)

Mocht dat niets worden, dan kun je uiteraard op 'safe' spelen met twee headjes op een trussje.

Comment

Ik zat zelf te denken aan een vierkante verticale truss aan beide kant.
      Daar om heen een wit doek. Ik probeer dan met iets van LED het te verlichten.

Heeft iemand daar nog tips over?
      Last edited by BCDrivein; Sunday-23-01-2011, 21:52.

Comment

Ja vind ik ook, als je eerst zelf gaat knutselen moet je wel weten waar je mee bezig bent. En een stuk truss met een ledpar en dit erovereen

is het wel een leuk ding. En koop er ook gelijk een floorstand voor of zoiets kijk deze:
        De DT34 serie is een van de meest verkochte truss systemen. De hoge draaglast en de lichtgewicht constructie maken deze serie erg populair. De DT34 BPM baseplate heeft male half connectors voor 50 mm buizen.

Maar welke movinghead heb je eigenlijk??
        Last edited by BDB lasershows; Sunday-23-01-2011, 21:52. Reason: /

Comment

JB Systems Imove 5s

Comment

Wat je ook kan doen... en wat ik dus heb.
            Je neemt een statief zet je movinghead (bij mij scanner) erop.
            Zet een ledpar onder het statief. Koop scrimking of maak er zelf een.
            En ook weer een speciaal effect. Al vind ik dit meer voor bruidlofen.

Als ik jou was zou ik toch gaan voor een stuk truss. Hier zie je een filmpje van dat statief effect:
            Lightshow: Stairville MH-X25 with American DJ MyDMX.Under Scrim-King, American DJ Mega Bar 50 RGB.JBL EON 15 G2Song: Adam Lambert - For Your Entertainment (F...

Comment

Je neemt een statief zet je movinghead (bij mij scanner) erop
              Movinghead op een statief is zo'n beetje het gevaarlijkste wat je kunt doen. Doordat een statief slechts één verticale paal heeft (in plaats van 3 of 4 verbonden verticale delen) én de movinghead kracht uitoefent naar voren, achteren, links en rechts is het een constructie die zo kan gaan zwalken als je headjes een beetje heftig bewegen. Zeker wanneer het zwaartepunt helemaal bovenin ligt omdat je een zware movinghead hebt.

Verder zit je ook met het gewicht en balans van het geheel, een stukje truss heeft een veel stevigere basis dankzij de verbinding van de verticale delen en dat heeft een statiefje niet.

Met dit soort dingen is het niet verstandig om te bezuinigen op het materiaal waar je het op zet. Als je twee mh'jes kunt kopen, kunnen twee nette stukjes truss met een mooie baseplate er ook wel af.

Just my 2 cents.

Comment

oke, daar had ik niet aan gedacht. Natuurlijk beweegt een movinghead meer dan een scanner. sorry...

Comment

Leuk, een moving head op een truss.

Je 'moet' dan eerst de een één 4 punts eurotruss kopen van 172 euro. Vervolgens een baseplate van 105 euro. Dan nog een topplate om je moving head op te zetten van een x bedrag. Vervolgens nog een cover en uplighting. Dan ben totaal al snel 400 euro kwijt, wat ik vrij veel vind.

Ik heb voor 30 euro 2 zeer stabiele statiefen gemaakt voor mijn movingheads. Vervolgens heb ik er een ADJ LED Tube in gedaan en was voor uiteindelijk ongeveer 100 euro kwijt voor wat hout, een doek klitteband, moeren, schroeven en de LED tubes. Ze zijn tevens ook makkelijk in en uit elkaar te halen d.m.v. vlindermoeren.
                  Hoe ik het heb gemaakt, en het resultaat kan ik wel uploaden als je daar behoefte aan hebt. Zorg er wel voor dat het systeem UITERMATE stevig is, zodat je er met je volle gewicht tegen aan kan beuken.

Comment

Ik zit er zelf ook al aan te denken om zelf iets te maken, aangezien mijn vader ook wel erg handig is met zulke dingen maken etc.

Comment

Ja, je hebt groot gelijk. het is veel geld als je het 2x wilt doen maar het ziet er wel mooi uit. Ik heb hetzelfde gedaan als RINTIE. maar dan zonder movinghead. En trouwens ik zou wel die foto willen zien.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
                        Ja, je hebt groot gelijk. het is veel geld als je het 2x wilt doen maar het ziet er wel mooi uit. Ik heb hetzelfde gedaan als RINTIE. maar dan zonder movinghead. En trouwens ik zou wel die foto willen zien.
                        Video komt er aan, alleen is mijn camera een beetje foetsie. Misschien misschien een idee om te gaan zoeken?

Comment

Ik ben even aan het zoeken geweest voor je, en eventueel is dit een idee.

Klik

Dus de movingheads naar beneden hangen, en vanplaats de sunstrips bijvoorbeeld LED tubes.

Comment

Maar dat wordt een heel duur geintje dan kun je beter 2x truss met base platen kopen.

Comment

Je zou ook direct downpipes/extenders/(voer term in) aan je truss kunnen hangen met een mh er aan.

Moet je uiteraard wel minimaal een metertje of 4.5 truss hebben in de breedte, die hoog genoeg kan. ;)

Comment

Working...
                              X