Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Lichtshow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aankoop Lichtshow

Beste forumgangers,

Ik wil komende maand een complete lichtshow kopen. Ik weet precies al wat ik wil qua verlichting en effects om mee te beginnen:

1 x American DJ Revo 4 LED effect
    1 x American DJ Dekker LED derby
    1 x Showtec Nebula F-350 fazer
    1 x Showtec complete LED par set incl. sturing & bekabeling (zwart)
    1x American DJ Fog Juice Medium II 5.00 liter rookvloeistof
    2 x Procab CAB901 XLR male - XLR female 1.00 meter
    1x DAP D7403 scanmaster flightcase

Maar nu ben ik niet zeker waar ik ze aan moet ophangen. Volgend jaar koop ik me een professionele truss lichtbrug maar eerst even iets anders. Ik heb dit statief gezien en het lijkt me wel wat om mee te beginnen. Ik heb ook gekeken naar een goedkoop truss systeem. Maar ik kan niet kiezen!!!! Help! :). En moet ik nog iets anders aanschaffen om de lichten allemaal aan de truss of lichtstatief te bevestigen of heb ik mn boodschappenlijst compleet? Ook qua kabels en bevestigings materiaal?
    11
    De Showtec Tripod Stand MKII lichtstatief
    27.27%
    3
    De American DJ LTS-50T trussbrug
    36.36%
    4
    Anders (wel even toelichten in je reply)
    36.36%
    4

Oke je hebt zo wie zo langere dmx kabels nodig want anders kun je maar op korte afstand van lampen werken.

Het eerste statief dat je aangaf raad ik af.
    je hebt namelijk 10 lampen dan moet je er zo wie zo 3 van hebben.
    Of 2 en dan op elk statief 5 lampen plaatsen. Dan hangt er toch een flink gewicht aan wat je omhoog moet duwen. Het goedkope truss systeem is wat je zegt dat het is ''goedkoop''. Heel leuk voor de beginner maar de verbindingen kunnen niet veel hebben en het is allemaal vrij instabiel. Ik zou dan meteen door sparen voor een degelijke truss brug.
    http://www.bax-shop.nl/lichtbruggen/...t-details.html'

en voor de bevestiging zou ik gewoon voor g-haken gaan.

Comment

als truss wat rick hieronder zegt

1 van deze als center effect
      Bax komt nu weer met een uniek effect, waarin verschillende kleuren door de zaal heen flitsen, geluidsgestuurd, DMX-bestuurd, master/slave of gewoon automatisch!

4 van deze als effect set
      Deze scanner biedt genoeg opties en functies om de strijd aan te gaan met de diverse budgetscanners die onwijs populair zijn. De DJ Robo en Winner mogen wel oppassen...

en als basis verlichting 2 van deze boven op de truss
      De Mega Bar geeft een mooi lichteffect en kan overlopen in rood, groen of blauw. Met 252 LEDs en een uitgebreide DMX-mogelijkheid is de Mega Bar een ware aanvulling bij uw lichtshow.

en een simpele sturing en wat kabels en rigging en je bent klaar
      mvg

Comment

Een mogelijkheid is om momenteel een American DJ Dura Truss systeem te nemen, als het budget dat toelaat. Die kun je later nog prima inzetten voor kleine setups en als backdrop. Ziet er niet alleen strak uit, maar heeft ook nog relatief compacte wind-up statieven.
        Is uiteraard maar een idee. ;)

Comment

eey rick ik zag hem ook staan maar ik meende dat je deco truss niet voor zulke systemen mocht gebruiken?

Comment

jaja, tuurlijk. Ik zou voor een echte goede trussbrug gaan zoals Jelle al zei.
            Nu zijn die goedkopere bruggetjes ook niet heel slecht maar met flink wat kilos erop gaat hij het niet meer redden. En die set die Malstrommusic al aanbied vind ik zelf wel oke, maar ik zou dan 2 scanners kiezen en deze http://www.bax-shop.nl/led-effecten/...t-details.html
            Natuurlijk kan je ook een moonflower nemen voor iets op de dansvloer.
            De keuze is reuze en ligt aan JOU!!

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
              Oke je hebt zo wie zo langere dmx kabels nodig want anders kun je maar op korte afstand van lampen werken.
              die langere dmx kabel zit al bij de set parren in begrepen (10meter)

dat lijkt mij voldoende.

MVG
              DJ Jordy

Comment

maar ik meende dat je deco truss niet voor zulke systemen mocht gebruiken?
                Het Dura Truss systeem is zelfs veiliger dan de doorsnee goedkope laddertruss lichtbrug.

Een groot deel van de stevigheid van je constructie haal je uit de bevestiging er van. Waar Decotruss vaak aan een simpel plafondbalkje bevestigd wordt, staat het hier op vrij stevige windups.

Het systeem is prima geschikt voor een setje parren, 2 scans en 1 of 2 lichteffecten. En dan zit het systeem nog niet aan zijn max.

Hoofdzaak is uiteraard wel dat je je gezond verstand moet blijven gebruiken qua belastingen.

Comment

Dat klopt maar zo'n laddertruss is inderdaad niet veilig.
                  Heb er één keer mee gewerkt. Maar hij boog al snel door met maar 3 lampen eraan.
                  De verbindingen moest je aandraaien met een imbus sleutel maar met een klein beetje kracht brak de verbinding al door. Maar het systeem dat jij aangaf lijkt me wel een goed beginners setje alhoewel ik dan ook zou door sparen voor de betere kwaliteit.

Comment

Ik zou de REVO niet aanschaffen. Het is een prima product, en de functies zijn geniaal. Maar de toepassing is matig, het is een groot robuust blok en het effect is het geld niet echt waardig. Oké, je kan elke van de 256 LED's apart aansturen, maar dat vind ik als drive in niet nodig. Wel handig om teksten te programmeren, maar dat vind ik ook weer zo specifiek.

De fazer vind ik een goed idee. Prima product, prima prijs. Let er wel op welke vloeistof je gebruikt.

Als ik iets lelijk vind is het de LED derby. Het doet me denken aan die TV's met beeldbuizen uit de jaren 90. Hij oogt voor mij ouderwets, terwijl het effect wel stijl heeft. Maar goed, dat is slechts mijn mening en dat zal per persoon verschillen.

Dat klopt maar zo'n laddertruss is inderdaad niet veilig.
                    Dat zegt hij toch niet? Laddertrussen zijn primá, maar je moet er niet te veel aanhangen. Een Dura Trussbrug is steviger en mooier, daar ben ik het mee eens. Maar daar betaal je wel voor.

Comment

Mwa die 10 meter wat bij de led par set zit is me lang genoeg voor nu :).

@maltstrommusic. Die effecten wat je daar noemt zijn echt persoonlijke voorkeur. Jij vind ze vast wel ok.

Maar ik blijf toch bij mn keuze qua verlichting alhoewel ik nu wel de REVO 4 niet erbij ga doen :(. Omdat ik toch voor de dura truss ga. Die ladderbrugjes..ja daar was ik al bang voor. en die statieven waren ook weer een twijfelgeval. Effe op youtube gekeken naar dura truss systemen en voor nu lijkt dat wel goed!

Dus ik ga nu voor de eerder genoemde verlichting. Zonder de REVO 4. Volgens mij kan ik dan ook 1 extra dmx kabeltje weglaten Met een dura truss brug. Bedankt mensen! Weer wat minder twijfel in de wereld ;)

Comment

Let er wel op dat je goede trusshaken koopt ;'). Bij mij ging het meteen al fout, haha.

Comment

er staat toevallig zo'n brug in de 2de hands

Comment

DMX kabel kan je niet genoeg hebben. Wij hebben altijd rond de 130 meter bij ons met een drive-in show en zelfs daaraan hebben we eigenlijk te kort. Voor 20 euro extra zou ik als ik jou was 2 extra kabels van 10 meter er bij nemen want je zal altijd zien dat hij net 40 centimeter te kort is als je alles net iets anders neerzet/hangt als dat je normaal doet. De keuze voor 10 meter is dat je meer kabel voor je geld krijgt in verhouding met kortere kabels en je ze bijvoorbeeld ook voor je microfoon kunt gebruiken of naar je versterker.

Comment

1 extra dmx kabel heb ik er nu bij gerekend.
                              Nu zit ik met de trusshaken. Geen idee hoe dat precies werkt. Ben op internet aan het kijken hoe dat werkt.
                              Ik heb deze trushaak in de webwinkel gevonden maar ik weet niet of hij geschikt is voor de lampen. Hij kan 5 kilo dragen staat er. De derby weegt er 4 dus dat moet kunnen. De parren wegen elk 2.3 kilo dus dat gaat ook eh. Dan moet ik daar 9 van hebben?

Comment

Working...
                              X