Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scanmaster 1 en midi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scanmaster 1 en midi

Hallo,

Ik ben bekend met de scanmaster 1 van showtec en binnenkort heb ik er zelf thuis ook een. Ik heb veel met een scanmaster gewerkt maar nu vraag ik me af of met een midi keyboard ofzo bepaalde scenes in geheugenbanken te triggeren zijn? Weet iemand hoe dat moet of dat dat wel kan. Want wat ik eigenlijk wil is...op bepaalde punten in de muziek wil ik gewoon op 1 knopje hoeven drukken en dat dan DMX stroboscopen die aangesloten zijn op de scanmaster aan gaan en dat als ik weer op een ander knopje druk op het keyboard dat dan weer een andere scene getriggerd kan worden. Dat mis ik nog.

Als ik dat nu wil moet ik door de banken heen bladeren naar de bank met de strobos scenes in om het te triggeren.

Of zit ik met mn verstand al voorbij de mogelijkheden van een simpele scanmaster 1?

Er staat een stuk over in de handleiding van het apparaat, met het volgende schema:

Comment

Dankjewel Rick. Dat begrijp ik wel. Maar welk keyboard kan ik daarmee gebruiken. Op jullie webwinkel zie ik wel midi keyboards staan maar die hebben allemaal een USB aansluiting. Ik zal wel niet goed genoeg kijken.

Comment

Deze heeft gewoon MIDI out, als het niet persé een keyboard moet zijn.

Comment

Working...
        X