Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB systems SM 1612 snelheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB systems SM 1612 snelheid

Hallo mensen,

Ik had een vraagje over de SM1612.
    http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Ik gebruik deze al een tijdje in combinatie met 4 led parren en 2x de martin scx 500
    http://www.bax-shop.nl/scanners/mart...t-details.html

Het probleem waar ik tegenaan loop is als volgt. Ik zie altijd in lichtshows van die mooie langzame chases. Dit probeer ik ook te programmeren maar het wil niet echt lukken. Op de SM1612 zit een fader voor de snelheid wanneer je deze omhoog doet zou de scanner in principe langzamer moeten gaan. Het probleem is dat hij de eerst 5mm wel een beetje langzamer gaat maar hierna blijven de spiegels gewoon staan en stotteren ze een beetje. Doe ik iets verkeerd met programmeren?

Je kunt ook bij instellen welke snelheid je kunt aanpassen van de scanners. Of alleen de X en de Y richting of de X en de Y richting plus de gobo's
    Dit heb ik beide geprobeerd maar heeft ook geen zin.

Iemand ideeën?

Als het goed is heeft je fade time een soort tijdsindicatie. Laat je scans eens lekker vlot bewegingen maken (normale snelheid) en draai dan je fade time een beetje bij. Van minimaal naar steeds iets meer, en kijk wat er gebeurt.

Comment

Dan gaan ze dus iets langzamer. Maar wanneer je de fader meer als 5 mm omhoog duwt stoppen ze met bewegen en maken ze af en toe een stotterende beweging

Comment

Hoe heb je je speed ingesteld dan?

Comment

dat heb ik ook met mijn scanmaster 1, als je de speed helemaal omhoog duwt en je doet de fade wat meer dan krijg je maar kleine bewegingkjes. Je moet de speed dan wat langzamer zetten en dan kan de fade time wat meer omhoog.

Comment

Oke ik heb zondag een optreden dan kan ik wat aanklooien. Maar volgens mij heeft de fade time alleen nut wanneer je hem in auto modus hebt staan. Dan kun ja aangeven met de fade time hoelang hij over een programma moet doen of begrijp ik het verkeerd?

Comment

Mmmmm niet helemaal.

Je speed geeft aan over hoeveel seconden de volgende stap wordt weergegeven.
              Je fade time geeft aan hoe lang je fixture er over moet doen om naar de volgende stap te gaan.

Zeg jij 'hoi scanner, jij gaat over 20 seconden naar linksonder bewegen' en je stelt je fade time in op 'hoi fade time, binnen 20 seconden ben jij bij het volgende punt', dan klopt het geheel. Zet je je fade time hoger, dan komt je scanner tijd te kort. Want voordat hij dan bij het juiste punt is, moet hij alweer naar het volgende punt toe. En dan wordt hij een beetje schokkerig ja. ;)

Comment

misschien zit daar het probleem dan bij de SM 1612 zit bij de fade time fader de 0 sec bovenaan en de 10 minuten onderaan ik zal het eens uitproberen of dit verschil maakt als ik de fade time helemaal bovenaan zet en de speed fader een beetje naar boven.

Comment

als je je speed op een seconde hebt staan, dus naar een seconde naar het volgende scenetje, en je hebt je fade time dus hoger hebt staan dan gaat hij gelijk door terwijl hij hem nog niet heeft afgemaakt. stel je je fade time in op 0.90 seconden, dan fade hij naar het volgende scenetje en naar 0.10 seconden gaat hij faden naar de volgende. Heb je je fade time ook op 1 seconden staan, dan fade hij naar de volgende scene en gelijk door naar de 2e.

Comment

Working...
                  X