Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookmachine aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rookmachine aanschaffen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een rookmachine aan te schaffen.
    Mijn budget is ongeveer €90 en hij moet het liefste DMX aanstuurbaar zijn.

Zelf had ik deze uitgezocht: http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

Wat denken jullie van deze rookmachine? zijn er mensen met ervaring?
    Misschien hebben jullie nog ideeen voor een andere?

Groet,
    Tom

De WSM-rookmachines hebben een heel nette output voor hun geld.
    Heb dit specifieke model helaas nog niet uit kunnen testen op output, maar vermoed dat dit meer dan prima is. Hiernaast is het een vrij compact model, dus goed mee te nemen. En die DMX functie is mooi meegenomen. ;) Zul je ook niet zo snel vinden op vergelijkbare apparaten.

Comment

Oke ik ga voor deze!
      welke vloeistof raad je mij aan? het budget daarvoor is ongeveer €20
      het is voor gewone feesten (schoolfeesten/hockeyfeesten)

Comment

Ik zou gewoon JEM rookvloeistof nemen. Deze vloeistof is goed voor je rookmachine en voorkomt eerder een verstopping. Alleen als je rookspuit dan blijft er een olie achter op de grond.

Comment

JEM Intelligent of ZR-mix.

Alleen als je rookspuit dan blijft er een olie achter op de grond.
          Dan is het misschien beter om je rookmachine eens na te kijken... want dat hoort niet.

Comment

de rookmachine is bestelt samen met de JEM ZR-mix.

Hopen dat hij morgen binnenkomt (als ik ook thuis ben)

Bedankt voor de tips!

Comment

Nou... uuhh dit is niet letterlijk. maar de vloer word er wel even vettig door zie recencie van deze vloeistof: http://www.bax-shop.nl/vloeistoffen/...t-details.html

Comment

Nadeel, Deze rook is dik en blijft lang hangen (groot voordeel) maar bevat 'olie' en laat residu achter op de grond als deze nergens anders kan ontsnappen.
                (de meeste rookvloeistoffen hebben dit)
                Een beetje ventilatie is natuurlijk wel verstandig als je dikke walmen rook gaat produceren. ;) Op de meeste feesten wordt het vanzelf warm, dan gaat er wel een deur of raampje open.

Comment

ja, want dan doe ik even mijn raam open en dan is het zo weg.
                  Slotje of nie??

Comment

Hoe zit het eigenlijk met het opruimen van een rookmachine? Kan ik de machine wegzetten met het overgebleven vloeistof er nog in?
                    Ik gebruik hem de komende tijd na verwachting 1 à 2 keer per maand.

Slotje? waarom? lijkt me dat dit voor andere gebruikers wel handig kan zijn.

Comment

Zie ik het trouwens goed dat je jarig bent Rick?
                      Gefeliciteerd!

Comment

Slotjes doen we niet zo snel aan.

Rookmachine kun je probleemloos wegzetten als er JEM in zit. Als je hem echt een paar maanden niet gebruik zou ik het er wel uit halen en hem even doorspoelen met gedestilleerd water. (verkrijgbaar bij drogist of bouwmarkt) Dat doe je door de tank te vullen en hem in te schakelen met deze vloeistof er in. Dan spuit hij stoom, en worden de interne buizen schoongemaakt. Dan kunnen er ook geen restjes in gaan klonteren o.i.d.

En ja ik ben vandaag jarig, is ook al weer een apart topic over. Toch bedankt. :mrgreen:

Comment

Oke bedankt!
                          Tegenwoordig kunnen we het hier ook gewoon bij de AH kopen (:
                          Is het aan te raden om dit sowieso eens in de zoveel tijd te doen? Of is dit alleen nodig als je hem maanden niet gebruikt?

Comment

Kan sowieso geen kwaad om dat eens in de zoveel tijd eens te doen. :)

Comment

Rookmachine vandaag binnengekregen en getest, een superding!
                              Een vraagje nog.. Er zit achter de rookvloeistoftank een rode lamp die gaat branden zogauw je hem aanzet. Deze gaat uit als de machine voldoende is opgewarmt maar gaat weer aan als je hem een tijdje (langer dan 1 sec) laat spuiten. Betekend dit dat ik moet stoppen met roken? of zegt dit gewoon dat het verwarmings element werkt?

Comment

Working...
                              X