Announcement

Collapse
No announcement yet.

lampen als scherm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lampen als scherm

hallo forum,

ik heb 200 klijne 70w spotjes gekocht en nu wil ik die zo aansluiten dat dat een groot scherm vormt ik heb nog 3000 euro over voor dimmers en andere spullen het lijkt mij cool als ik de lampen kon aansluiten als een soort extern zwart wit scherm dat je gewoon evecten en "filmpjes" kan vertoonen op een scherm van 200 pixcels van 10-10 cm dus als iemand hier een goed aansturing voor kan verzinnen of weet dan hoor ik dat graag.

alvast bedankt pieterr

Je zou dan sowieso een stel goeie dimmers moeten hebben. Via DMX zou je het geheel aan kunnen sturen. Er is veel software op de markt waar je pixel-achtige effecten mee kunt maken, zoals Madrix NEO.

Echter, 200 spots, dimmers hebben vaak 4 kanalen... dat zouden dan 50 dimmers zijn.

EDX 4 dimmerpack x 50 = 3950.

Met zulke aantallen kunnen we wel eens goed overleggen met de leverancier, laten we dan eens uitgaan van 3650 euro voor 50 dimmerpacks.

Dan heb je echter nog software nodig... ;)

Comment

dat madrix NEO is precies iets wat ik zocht kan genoeg kanalen aan en moet dus nog even gaan zoeken voor een 6 of 8 kanaal dimmer (is denk ik goedkoper) maar alvast bedankt.

Comment

Het grote nadeel is, conventionele dimmers zijn er op gebouwd om juist grote lasten goed te kunnen dimmen (300/500/1000 Watt enz. ;)). Daardoor kunnen ze vaak maar een paar kanalen dimmen en zijn ze ook wat duurder.

Comment

en je moet ook rekening houden met het aantal watts.
          70x200= 14 kw wanneer je full on gaat, dit is erg veel.
          Ik wil je idee niet verstoren ofzo maar kun je dan niet beter voor een led screen gaan?

bijvoorbeeld zoiets:
          http://www.bax-shop.nl/theaterdoeken...t-details.html

Je hebt van deze schermen ook video doeken. Hierbij zitten de leds dichter bij elkaar en kun je complete video's afspelen hoe duur deze zijn weet ik niet. Maar ik denk dat je een mooier effect bereikt met zoiets.

Comment

Als hij die 200 kleine spots al heeft, is het niet zo aantrekkelijk om dan opeens een ander systeem te nemen. ;)

Comment

de stroom voorziening is niet het probleem heb 30x krachtstroom dus dat lukt wel. ik wil het systeem ook een beetje gaan gebruiken als een gigantische sunstrip (blinder) die als een soort koepel achtig ding achter de dj booth staat. en led geeft daar net iets te wijnig power voor. ik heb nu ook op een website gezien dat er een soort dimmer is die tot 100 wat gaat en 24 kanaalen hebben dus daar ga ik even naar kijken. en anders moet ik ergens wat budget vandaan halen voor 50 dimmers :P

Comment

30x krachtstroom? euh.. yeah right...
                Blinders zijn vaak 4 kanaals?Oja.. alleen "multidimmers"zijn 4 kanaals naar mijn idee.
                Het klopt dat dimmers vaak gemaakt zijn voor grotere lasten, echter.. 70W is niet heel weinig, ook niet voor de duurdere dimmers...(kerstverlichting is eerder een probleem)...

@Jelle, euh.. 14KW heel veel?
                1x 32A kracht is +/- 22KW...

50 dimmers lijkt me alles behalve praktisch...
                Er zijn inderdaad fabrikanten die meer dan 12 kanaals dimmers aanbieden met een vrij beperkte maximale belasting per kanaal, maar die wel voordoen aan jou idee.

Sunlite(software+dongle) kan ook heel gemakkelijk matrix effecten genereren..
                Ook kan de software video naar dimmers conventeren etc...

Comment

Ik denk dat het Theater Technisch Lab precies de juiste dimmers voor jou heeft!

Klikkerdeklik!

Comment

[QUOTE=

.[/QUOTE]

Niet iedereen heeft 32A tot zijn beschikking ;)
                    16 A komt ook eerst en ik neem aan dat er ook meer verlichting/apparatuur is.
                    Maar als je zoveel krachtgroepen hebt dan komt het wel goed:P

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
                      Ik denk dat het Theater Technisch Lab precies de juiste dimmers voor jou heeft!

Klikkerdeklik!
                      Ik denk niet dat TTL binnen zijn budget past want dat spul is allemaal vrij prijzig bij de dealer die ik hier in de buurt heb(Alphen aan den rijn, naam lijkt op zo'n klep die je voor een fresnell doet).

Comment

Originally posted by kw showtechniek View Post
                        30x krachtstroom? euh.. yeah right...
                        Blinders zijn vaak 4 kanaals?Oja.. alleen "multidimmers"zijn 4 kanaals naar mijn idee.
                        Het klopt dat dimmers vaak gemaakt zijn voor grotere lasten, echter.. 70W is niet heel weinig, ook niet voor de duurdere dimmers...(kerstverlichting is eerder een probleem)...

50 dimmers lijkt me alles behalve praktisch...
                        Er zijn inderdaad fabrikanten die meer dan 12 kanaals dimmers aanbieden met een vrij beperkte maximale belasting per kanaal, maar die wel voordoen aan jou idee.

Sunlite(software+dongle) kan ook heel gemakkelijk matrix effecten genereren..
                        Ook kan de software video naar dimmers conventeren etc...
                        ja 30x krachtstroom (het is in een oud bedrijf pand waar een grootte "privé" club komt voor uitgenodigden er heeft vroeger een drukkerij gestaan dus 30x krachtstroom en de sunlite software is toch iets lastiger om mee te werken. maar bedankt voor het meedenken.

Comment

Originally posted by ooto-drive-in View Post
                          Ik denk niet dat TTL binnen zijn budget past want dat spul is allemaal vrij prijzig bij de dealer die ik hier in de buurt heb(Alphen aan den rijn, naam lijkt op zo'n klep die je voor een fresnell doet).
                          en wat valt er onder best wel prijzig?

Comment

De flatpack r3;
                            TTL-55011041 Digitaal laagvermogen Led dimmer 16x220W €789,00 (excl. btw)
                            Dan kom je rond de 10.000,- uit wat me niet de bedoeling lijkt.

Comment

Originally posted by ooto-drive-in View Post
                              De flatpack r3;
                              TTL-55011041 Digitaal laagvermogen Led dimmer 16x220W €789,00 (excl. btw)
                              Dan kom je rond de 10.000,- uit wat me niet de bedoeling lijkt.
                              dat is idd best wel duur ja ik kijk nog even of ik misschien iets kan laten maken. is met deze getallen soms wel eens goedkoper maar bedankt voor het meedenken allemaal

Comment

Working...
                              X