Announcement

Collapse
No announcement yet.

SGM studio 24

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SGM studio 24

Ik heb het eindelijk voor elkaar, ik heb een residency in een club, voor de vrijdag avond en af en toe invallen op de zaterdag. ;)

Helaas betekent dat wel dat ik ook wat andere zaken moet gaan mixen als normaal. Namelijk 60er 70er en 80er jaren partymuziek. Voor de 80-er jaren geen probleem, dat spul heb ik meer als genoeg maar 60-er en 70-er jaren... Hebben jullie aanraders voor me, adressen waar ik dit soort spul aanschaffen kan etc. etc.

Alvast bedankt

In een gewone cd winkel ken je zat van dat soort muziek kopen... :wink:

Tja aanraders...kan zo ff nix bedenken :?
    Ik kom net uit een zaaie geschiedenis les, als ik wat weet hoor je het wel :P

SUC 6 ermee :D

Comment

Geen idee of jullie dat hebben in Luxenburg, maar de mediamarkt heeft schappen vol met dat spul. Zelfs een aantal eigen series op mp3-format. Alle must-haves zitten daar in :) En anders de cd-winkel afstruinen....of een account op Itunes aanmaken.

Comment

Kijk eens op Bol.com, daar vind je ook meteen de tracklists en mp3-samples.

Must-haves: Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival, Wilson Pickett.........

Maar natuurlijk ook de soul, etc

Comment

Ik kan nog wel een paar aanradertjes noemen...

Kijk vooral in 2dehands winkeltjes ook, daar vind je nog wel eens 'best of...' CD's en natuurlijk de originele singletjes op vinyl toen ze uitkwamen in '66...

Anders check even de bovenste 100 of 200 nummers van de Veronica Top 1000 Allertijden. Dat zijn meestal de platen die mensen wel graag horen. Bijvoorbeeld zoiets als Europe - The Final Countdown, Van Halen met Jump, en natuurlijk voor de wat rustigere momenten Eagles - Hotel California...

Een paar goeie plaatjes kun je natuurlijk ook vinden van onze eigen bodem, zoals Golden Earring met Twilight Zone en Shocking Blue met Venus.

En als ultieme uitsmijter raad ik je nog altijd Alphaville - Forever Young aan :)

Comment

Alvast bedankt voor alle reacties...
            Alle standaardmeuk heb ik wel zo'n beetje, de jaren 60 en 70 verzamelaars heb ik ook wel in het archief zitten ;-) ik bedoelde juist het vinden van de meer "bijzondere" zaken waar ik moeite mee heb.

En downloaden doe ik over het algemeen niet, dat is diefstal.

Comment

even een off topic opmerking,

downloaden voor persoonlijk gebruik is legaal, maar wel diefstal, ben ik met je eens.

Ik download zelf ook en ik ga er mee door tot de cd's eens een beetje fatsoenlijke prijs hebben gekregen.

Comment

Downloaden voor eigen gebruik is legaal?? Maar toch diefstal??

Is gewoon illegaal hoor!!!

Comment

Je mag muziek downloaden voor eigen gebruik!
                  Zolang je het niet buitens huis gebruikt is het legaal! :D

@ Deejayforum: Je hebt nog steeds die HTML shit in je posts staan :?
                  Hoe komt dat??

Maar genoeg over Legaal Of niet legaal laten we terug gaan naar de vraag van Lord :P

:!: B2T :!:

Comment

Om echt specifiek te zoeken,

Kun je eens kijken op www.top40.nl

Daa kan je terug in de tijd tot (1965 ofzo?) de top40 per week opvragen. Heel makkelijk.

Verder: Luister eens naar radiostations als radio10gold etc.

Beegees, rolling stones, ccr, abba, beatles, george baker selection, kool & the gang, dat soort groepen kijk daar eens naar.

Verder is een lijst zoals de top1000 allertijden (veronica) ook altijd wel een leuke inspiratiebron!!!

Comment

Originally posted by EXPERIENCE
                      Verder is een lijst zoals de top1000 allertijden (veronica) ook altijd wel een leuke inspiratiebron!!!
                      Let wel op, er zit een groot verschil tussen luistermuziek (radio) en muziek waar men op wil dansen!!

Comment

je mag me altijd effe contacteren ;)

Comment

Misschien toch een klein beetje offtopic: Wat doe je dan met die irritante hard-to-find platen die iedereen wel kent maar nergens meer CD's van te krijgen zijn? Als je bijvoorbeeld een foute après ski mix aangevraagd krijgt die je nergens op een CD'tje hebt staan (in geval van een drive-in dan), wat doe je dan?

Comment

downen of goed zoeken ;)

Comment

Ik moet ook heel af en toe van die feestjes draaien van mensen die 50 worden ofzo. Dan vragen ze ook muziek uit die periode. Er bestaan van die boxen (ik denk dat die reeks Prehistorie heet) die de beste muziek van een heel decenia bevatten. Dat is dan zo'n box met 10 cds van de jaren 70 bijvoorbeeld. Elk jaar heeft dan een eigen cd

Comment

Working...
                              X