Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookmachine en/of fazer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rookmachine en/of fazer

Ik ben op zoek naar een rookmachine en fazer in een apparaat als het mogelijk zou zijn. Ik wil eigenlijk dat het als rookmachine rookpluimen tot of verder dan 10 meter kan blazen. En als fazer moet het gewoon mijn lichten alleen de stralen zichtbaar maken.

Is deze rookmachine wat ik zoek?

En ik ben eigenlijk benieuwd naar de bellenblaasmachines. Kun je daar niet gewoon als vloeistof water met wat afwasmiddel indoen?

Edit (in de titel bedoel ik natuurlijk rookmachine en/of fazer. Foutje :))
    Last edited by Jules Graus; Thursday-10-03-2011, 20:55.

Beste Jules.

Ik zou hem niet nemen om je lichtbundels uit te laten komen dan zou ik eerder deze nemen: http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html is wel €50,- duurder
    of deze: http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html maar deze is NIET dmx
    ik raad ze aan met deze vloeistof: http://www.bax-shop.nl/vloeistoffen/...t-details.html

en over de bellenblaas machine ik weet er niet veel over maar dat lijkt me niet zo slim jou ideetje want ik denk dat je dan verstoppingen krijgt ofzo.

met vrendelijke groet bram.

Comment

Originally posted by Jules Graus View Post
      Ik ben op zoek naar een rookmachine en fazer in een apparaat als het mogelijk zou zijn. Ik wil eigenlijk dat het als rookmachine rookpluimen tot of verder dan 10 meter kan blazen. En als fazer moet het gewoon mijn lichten alleen de stralen zichtbaar maken.

Is deze rookmachine wat ik zoek?
      Een fazer en een rookmachine blijven twee aparte apparaten. De één is bedoeld om een ruimte vol te blazen met dikke rook, de ander is bedoeld om een subtiele nevel te produceren. Tegenstrijdigheid dus, dat kun je zo snel niet in één apparaat vinden. ;)
      Wil je een beetje van beiden, dan zou je moeten werken met een rookmachine plus een losse ventilator.

Neemt niet weg dat de WSM03-M een erg leuk apparaat is voor het geld en hij heeft een verstelbare kop. Zo kun je CO2-effecten simuleren door de pluim verticaal de lucht in te richten.

Gebruik je een goede rookvloeistof zoals de JEM ZR-mix, dan trekt de rook relatief snel weg naar een nevel.
      En ik ben eigenlijk benieuwd naar de bellenblaasmachines. Kun je daar niet gewoon als vloeistof water met wat afwasmiddel indoen?
      Waarom denk je dat dat overal wordt afgeraden? ;)

Beter niet doen en gewoon een jerrycan bellenblaasvloeistof nemen. Kost amper wat en dan weet je gelijk dat het goed is. Enneee... deze stond volgens mij ook nog ergens in de voorjaars-opruiming. Blacklight er op en je hebt rode bubbels!

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Enneee... deze stond volgens mij ook nog ergens in de voorjaars-opruiming. Blacklight er op en je hebt rode bubbels!
        Flauw dat er geen foto van is! Ik ben wel benieuwd hoe dat er eigenlijk uitziet.. Als er een blacklight op schijnt

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
          Flauw dat er geen foto van is! Ik ben wel benieuwd hoe dat er eigenlijk uitziet.. Als er een blacklight op schijnt
          Waarschijnlijk rode bubbels.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Waarschijnlijk rode bubbels.
            Scherp.

Verder, pics! Wel van gele bubbels, maar ach!

Comment

Ok :) Qua fazer gaat het dan deze worden http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html Hij heeft wel een heeeele hoge uitstoot per minuut of niet? Ik heb nog 5 liter american dj medium rookvloeistof staan. Dat werkt ook nog wel? Ja he? UV bubbels? Huh...dat is wel...appart :D.

Nouw....de fazer nog...en mischien een bellenblaas machine en dan kan ik uitgebreide video reviews gaan maken over alle producten die ik heb aangeschaft.

Hey maar Rick. Ik begrijp je nog niet helemaal. Wordt het met water en afwasmiddel glad op de vloer en met bellenblaasvloeistof niet? Dat kan toch niet. Tenminste...Ik kan het me niet voorstellen.

BL Systems, Rick, Dj-scratch, Patrick Godschalk Bedankt :)
              Last edited by Jules Graus; Saturday-12-03-2011, 01:30.

Comment

Originally posted by Jules Graus View Post
                Ok :) Qua fazer gaat het dan deze worden http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html Hij heeft wel een heeeele hoge uitstoot per minuut of niet?
                Specificaties zijn direct overgenomen van de leverancier en hij kan ook wel behoorlijk wat wolken uitstoten als je vol gas geeft. ;)
                Maar, als je het geheel wat terugdraait komt er inderdaad een hele lichte nevel uit, mede dankzij de ventilatoren. Ohja, hij is groter dan je misschien zou denken, het is echt een monster. :mrgreen:

Hey maar Rick. Ik begrijp je nog niet helemaal. Wordt het met water en afwasmiddel glad op de vloer en met bellenblaasvloeistof niet? Dat kan toch niet. Tenminste...Ik kan het me niet voorstellen.
                Daar gaat het niet om, afwasmiddel met water gaat veel schuim veroorzaken omdat het rad continu in het reservoir schept. Hiernaast is de normale bellenblaasvloeistof er op geoptimaliseerd om te werken met bellenblaasmachines. Doe er je voordeel mee. ;)

Comment

Ik had vroeger een bellenblaasmachine, zon kinderding... ik had bij de wibra (jaa) bellenblaasvloeistof gekocht, 6 flessen van 0,5l, gaat op een gegevenmoment hard schuimen.

Comment

Ik wil even melden dat ik deze fazer inmiddels binnen heb. Het is precies wat ik zoek. Werkt prima als fazer en als rookmachine schrik je je kapot van de enorme output :O. Heel mn huis in paar tellen vol. Naar buiten meegenomen en daar effe laten blazen en een dikke rookwolk vliegt door de straat :O. Wat zullen de buren blij met me zijn xD. Ik heb het gefilmt en ben bezig met een review. Ik kan nu al zeggen dat ik hem helemaal super vind en hij zeker geschikt is voor middelgrote tot grote evenementen. Prachtig...707m3 in een minuut denk ik TOCH dat hij wel haalt mits je hem vol open zet en binnen houd. Ik vind alleen dat hij een enorme ontwerpfout heeft...als je de kop draait schrapen schroefjes op de kop tegen de houder daaromheen en dat maakt er krassen op! dat valt toch wel tegen. Maar ik weet zeker dat het een degelijk apparaat is. Super. Lekker fazen of soms toch lekker een flinke rookpluim. Binnenkort een uitgebreide video review! Ik laat jullie in dit topic wel weten wanneer ie af is (op zn vroegst volgende week zondag). Groetjess.....

Edit. Ik zie nu wel net pas bij de fazer staan dat ie alleen maar met light vloeistoffen werkt...uhhm....volgens mij staat dat er ook pas net bij. Ik heb 10 liter medium gekocht en 5 liter in de tank gegooid...is dat erg? ik bedoel...het werkt wel...maar...is het schadelijk?
                    Last edited by Jules Graus; Friday-25-03-2011, 22:31.

Comment

Wanneer komen er eigenlijk nieuwe filmpjes van de producten?

Comment

Rick zei dat ze volop aan het filmen waren en dat ze montage moesten doen. dus hoelang dat duurt?? Er zijn al 3d foto's van verschillende bax producten.

Comment

als je de kop draait schrapen schroefjes op de kop tegen de houder daaromheen en dat maakt er krassen op!
                          En dat heb ik ook precies zo tegen de chinezen gezegd, dat gaan ze in de volgende reeks oplossen. :)

Ik zie nu wel net pas bij de fazer staan dat ie alleen maar met light vloeistoffen werkt...uhhm....volgens mij staat dat er ook pas net bij. Ik heb 10 liter medium gekocht en 5 liter in de tank gegooid...is dat erg? ik bedoel...het werkt wel...maar...is het schadelijk?
                          Niet om lullig te doen, maar dat heb ik er al een poosje terug bijgezet. Dit hebben we met name gedaan omdat de rook wat lager blijft hangen bij gebruik van 'normale' rookvloeistof, zodoende dat we Light aanraden. Neemt niet weg dat normale rookvloeistof ook prima kan hoor. :)

Wanneer komen er eigenlijk nieuwe filmpjes van de producten?
                          Ja, da's een goeie. ;)
                          We hebben een paar testruns gedaan van een paar avonden met alle producten, om te zien of de opstelling nu in orde was en of we voldoende achtergrond hadden. Dit bleek echter niet zo te zijn, aangezien we erg ver moesten uitzoomen om de bundels goed in beeld te krijgen. Nadeel hiervan is helaas dat dan de omgeving ook te zien is, waaronder een lelijke roldeur en verlichting van het alarm. Beetje zonde dus. ;)

Ook bleek onze camera niet geschikt te zijn voor het filmen van licht in het donker, het geheel werd erg wazig.
                          We hebben zodoende een bakbeest van een nieuwe camera besteld, een serieus ding. Die zou binnenkort binnen moeten komen.

Verder gaan we de opstelling optimaliseren door het geheel ook aan de zijkanten hermetisch af te sluiten met uitbreiding van truss en backdrops. Dit spul is afgelopen week allemaal besteld, maar moet nog binnenkomen en geassembleerd worden. Dan kunnen we beginnen met de tweede foto- en filmsessie. ;) Er valt voor nu dus nog niet zoveel te monteren qua videomateriaal.

Comment

oke, dat word goed aangepakt! Word er ook gefimd van de bax wsm 04 rookmachine? Die zal ik super graag in werking willen zien, zoveel output!

Comment

Alle Bax producten worden goed gefilmd. De WSM04 kun je zelfs zonder video zorgeloos bestellen hoor, want man, dat ding heeft echt een bizar grote output voor het geld. :mrgreen:

Comment

Working...
                              X