Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ DJ Spot 300 movinghead

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BDB lasershows View Post
    Dat kan door verschillende dingen. Natuurlijk is de American dj dj spot 300 niet van hele hoge kwaliteit.
    Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Voor de prijs is de kwaliteit prima in orde als ik het beschikbare beeldmateriaal zo bekijk
    En verwacht geen prachtige vloeiende bewegingen. Dan moet je echt een hogere prijs nemen.
    Dat valt reuze mee als ik zo wat videootjes op Youtube bekijk. Stappenmotoren zijn bij de meeste American DJ fixtures prima in orde, zeker bij de mh'jes.
    Natuurlijk is de dj spot 300 ook positief. Veel functies en gobo/kleuren. Leuk voor feestjes of kleine drive in's. Lijkt mij niet echt geschrikt voor het echt werk. Als je iets echt goeds wilt dan kun je kijken naar Martin en een Showtec movinghead. Nu zeg ik niet dat de dj spot 300 slecht is, maar verwacht geen prachtige dingen.
    Showtec komt ongeveer in hetzelfde straatje te zitten. Vergelijking met Martin is appels en peren.
    [/QUOTE]

De reden dat dit movingheadje vrij goedkoop is ten opzichte van anderen heeft onder meer te maken met bezuiniging op de juiste punten. De behuizing bijvoorbeeld is gemaakt van simpel plastic in plaats van metaal. Luxe-opties zul je er ook niet op vinden. Verder zijn de kleuren niet aansluitend op elkaar waardoor je niet echt split colors kunt maken. Enz. enz. Het zijn vaak kleine dingetjes waar wat op bezuinigd wordt, maar dat zorgt tezamen wel voor behoorlijk resultaat.

Ook met het oog op de komende LED-techniek worden steeds meer halogeen-varianten wat goedkoper neergezet door fabrikanten om de voorraden wat te laten slinken en te vervangen door LED. Zo heb je voor jouw prijsklasse ook de American DJ DJ Spot LED. Die heeft geen roterende gobo's, maar wel een vloeiende dimmer en snellere stroboscoop.

Comment

maar als je de movinghead op de scanmaster 1 een positie(scene) hebt gegeven en hij gaat naar de volgende positie (scene), draaid hij dan gewoon naar de volgende positie? of stop hij eerst en gaat dan naar de volgende positie?

dj max

Comment

Ja, hij past dan zijn waardes aan om van positie 1 naar positie 2 te gaan.

Stel dat je de pan-beweging op positie 1 waarde 53 geeft en op positie 2 waarde 185, dan zal hij van 53 naar 185 gaan.
        Hij gaat niet eerst van 53 naar 0 naar 185. ;)

Comment

oke maar ik heb nog een vraag over de onderkant van een movinghead want ik weet niet hoe ik die moet ophangen en of ik hem kan ophangen wan ik deze lichtladder: http://www.bax-shop.nl/lichtbruggen/...t-details.html

dankjewel voor het lezen
          dj max

Comment

Tuurlijk kan je hem ophangen. Daar gebruik je een G-haak voor:

Comment

Originally posted by Rio View Post
              Tuurlijk kan je hem ophangen. Daar gebruik je een G-haak voor:

http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html
              ik zou zelf eerder een O-klem gebruiken iets steviger en minder last van verschuivingen aangezien deze over de hele truss/statief balk klemt,

ik raad mezelf(&anderen) altyd aan om met lichten die een bewegende factor hebben(movinghead, scanner ed.) een O-klem tegebruiken

Comment

Working...
              X