Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uplightning keuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uplightning keuze

Hallo allemaal.

Ik ben wil wat met uplightning gaan doen, zo kun je een Showtec Compact setje gebruiken http://www.bax-shop.nl/conventionele...t-details.html
    Maar er zijn ook andere alternatieven.

Ik ben bang dat dit setje te weinig licht geeft of heb ik het verkeerd.
    iemand ervaring hiermee?

Ik zelf heb ook de ledparren en daar komt wel wat licht vanaf.
    Natuurlijk is een normale par veel feller dan een led par maar met deze set kun je mooi de muren oplichten.

Comment

Zijn er andere leden die ervaring hebben met andere setjes voor uplightning?
      Of hun ervaring willen delen hier?

@ BDB: Heb je er voetjes voor of kunnen ze gewoon zo tegen de muur aan staan?

Comment

voetjes:http://www.bax-shop.nl/normale-stati...t-details.html

mijn persoonlijke keuze:http://www.bax-shop.nl/ledbuizen-tub...t-details.html

Comment

Als je op de foto kijkt van de product pagina zie je ook dat ze gebruikt worden als uplighting, genoeg licht dus.

Comment

nope toch niet

ze hangen aan een truss
            zie ja aan de sprijding van het licht

maar ik wacht tot hij zelf antwoord

Comment

Ik heb Jb Systems parren en qua licht opbrengst is het toch wel een verschil met deze parren.
              Want anders had ik indertijd ook deze zet gekocht.

Comment

bedankt voor jullie reacties.

De American DJ Mega Bar LED ziet er inderdaad goed uit met een brede spreiding.
                Heeft ook meer led`s ten opzichte van de Led Par.
                Om langs een muur te zetten je ook minder ruimte nodig.

Tevens zou je ze ook nog met klemmen aan een Truss of onder je speakers kunnen klemmen.

Maar aangezien het een meter breed is, kom je uit op ongeveer 2 Led parren naast elkaar qua lichtopbrengst.
                Voor de prijs maakt het niet zoveel uit denk ik als je het vergelijkt met 2 Par plus voetjes...

Denk dat ik het gewoon ff moet bekijken in de winkel

Comment

Zelf werk ik vrij veel met uplighting,

Meestal gebruik ik hiervoor ledparren. Dan variant met een dubbele beugel, waardoor je hem neer kunt zetten.
                  Verder gebruik ik ook wel eens gewone (short) parren, op een vloerstatiefje ( de plaat van de K&M tafelstatiefjes zijn hier voor ook erg geschikt). Je bent dan wel gebonden aan een kleur ( die van de filter) maar de licht opbrengt vaak een stuk hoger.

Comment

Het ligt er een beetje aan wat voor effect je wilt bereiken. Wil je een hele muur kleuren vanaf de grond, of wil je een reeks van spotjes neerzetten tegen de muur om een soort pilaartjes met licht te maken?

In het laatste geval kun je zelfs nog kijken naar een set Eurolite PST-9W spotjes. Lekker klein en een nette kleurenmenging. Je zou eventueel nog een diffusion filter kunnen pakken om een strak 'wash' effect te bereiken.

Comment

Ik gebruik zelf best vaak mijn Chauvet ColorDash accent
                      dit zijn prima uplighting klein, Powerleds, en met een dubbel ge scharnierend voetstuk, en vele leuke build in programma's

Comment

Beide spots zien er goed uit, waarbij die van rick wat gunstiger geprijsd is .
                        Lekker compact is ook zeker wel fijn aangezien ik vaak on the road ben en/of op kleine feestjes

Comment

Het leuke van de PST-9W's is ook dat je ze als een soort sunstrip of waaier kunt gebruiken als je er meerdere hebt.

Comment

Working...
                          X