Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke par spots?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke par spots?

Hallo allemaal, ik wil binnenkort 4 par spotjes kopen. Maar welke par moet ik kopen? Ik begrijp niet wat het verschil is tussen de : 16,30,56,38,46,56en de 64.

Ik zoek 4 parren die grote delen van een zaal kunnen verlichten met een leuk kleurtje. Zou iemand mij dit a.u.b kunnen uitleggen?

het verschil is de groote en ook de fitting dus ook de lamp dus ook de lichtopbrengst

neem de 56

Comment

Welkom op het forum!

Het zit hem in de grote van de lamp/behuizing/fitting enz. In winkel kom je wel eens kleine tegen om dingen speciaal in het licht te zetten. De kleinere worden meestal gebruikt voor de deco.

In het licht wereldje kom je vaak de 56 en de 64 tegen. Dit zijn lampen die je bij drive in shows, musicals enz tegenkomt. Deze zijn voor een zaal erg leuk.

In de lampen zit ook nog verschil, je hebt lampen voor grote vlaktes te verlichten en ook weer voor kleine. Bij de verschillende par 56 en 64 lampen staat dit uitgebreid uitgelegd op de product pagina van de lamp zelf.

Comment

Bedankt voor uw reactie :)

Comment

je kunt ook kiezen voor LED parren. geen lampen te verwisselen kan alle kleuren maken lekker zuinig MAAR hij is wel minderkrachtiger(showtec led par 56) je kunt ook de Eurolite kls-800 kopen. Die leds zijn veel feller

Comment

In zou kiezen voor en setje par 56 short, met hierin een 300 watt MFL ( Medium Flood ) lamp, deze hebben een lekker brede bundel waardoor je veel kan verlichten.

Wellicht kan je mischien een keer ergens een paar parren vergelijkn zodat je zelf kunt kijken wat jij et meest geschikt vindt

Comment

Ja inderdaad, als je grote ruimte wil verlichten heb je veel led parren nodig.. Of erg dure van 100 euro per stuk (of meer) Ik zou het gewoon bij deze houden voor grote ruimtes.

Comment

De afweging heeft een beetje te maken met je wensen, je toepassing en wat je er voor wilt uitgeven.

Heb je liever goedkopere (qua aanschaf) halogeenverlichting, of een bruut LED-systeem dat lekker compact is en amper vermogen nodig heeft?

Verder heeft LED het voordeel dat je de kleuren kunt mengen. Bij halogeenlampen kun je er alleen vaste kleurenfilters voor steken.

Hierdoor heb je vaak minder LED fixtures nodig om hetzelfde te bereiken qua kleuren.

Comment

Working...
                X