Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lampen Winner niet uit in standby?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lampen Winner niet uit in standby?

Ik heb 2 Winner HID's aangeschaft, en in de handleiding staat dat bij gebruik van de CA8 controller in de standbystand de lampen na 30 sec. uitgeschakeld worden om de levensduur te verlngen.

Ik heb ze echter wel 10 minuten op standby gehad, maar de lampen gaan niet uit. Heeft iemand ervaring met de Winners en CA8 dat dit wel hoort te werken? Zou wel wat te toevallig zijn als het een mankement betreft nl.

Een hid lamp us gas ontlading dit houd in dat je die niet aan zet maar strikte. Een strike kost je 10 ( bij onze mh is dat in ieder geval zo). Dus uit aan kunt de lamp meer van dan aalten. Vandaar dat de hid de lampen niet uitschakelen de 24 voor 250 watt doet dit dus wel.

Comment

Sorry dat ik het zeg, maar ik snap er, mede door (in mijn ogen) gekke zinnen, helemaal niks van...:-?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Een hid lamp us gas ontlading dit houd in dat je die niet aan zet maar strikte. Een strike kost je 10 ( bij onze mh is dat in ieder geval zo). Dus uit aan kunt de lamp meer van dan aalten. Vandaar dat de hid de lampen niet uitschakelen de 24 voor 250 watt doet dit dus wel.
        sorry dude, maar please ABN(asociaal brutaal nederlands)

Comment

Sorry is met mijn htc geplaatst en dat woordenboek kent heel veel woorden niet uit de pa wereld of stelt andere voor.

Maar wat ik wilde zeggen is dat een winner hid een andere lamp heeft. Deze heeft een gasontlading lamp ( zeg maar net als xenon in een auto ). Deze lamp heeft een bepaald aantal branduren. Zijn ze op dan heb je kans dat de lamp poeft / knalt. Dus dan valt ie uit elkaar. Deze lampen geven wel meer licht met minder vermogen en geven ook mooiere wit licht. Maar ze zijn ook duurder. Als je een hid lamp aanzet kost dit 10 uur van je totale brand uren van de lamp. Dus heel vaak aan / uit en weer aan / uit vreed je uren op. De lamp leid dus heel veel met aan / uit zetten. Daarom gaat een hid lamp niet uit in de standby. Dit is namelijk schadelijker voor de lamp om weer aan te gaan dan wanneer deze gewoon zou blijven branden.

Een standaard winner heeft een 24 volt 250 watt halogeen lamp deze heeft er veel mindere moeite mee om aan / uit te gaan. Hier leid de lamp dus veel minder van dan bij een hid lamp. Daarom gaat een halogeen standaard winner wel aan en uit en een hid winner niet.

Hopelijk is het zo duidelijk nogmaals sorry vor de rare woorden in mijn vorige post

Puntje voor bij topic ergenissen. HTC die woorden niet kent of andere dingen neer zet dan ik bedoel ;)

Comment

Sorry is met mijn htc geplaatst en dat woordenboek kent heel veel woorden niet uit de pa wereld of stelt andere voor.

Maar wat ik wilde zeggen is dat een winner hid een andere lamp heeft. Deze heeft een gasontlading lamp ( zeg maar net als xenon in een auto ). Deze lamp heeft een bepaald aantal branduren. Zijn ze op dan heb je kans dat de lamp poeft / knalt. Dus dan valt ie uit elkaar. Deze lampen geven wel meer licht met minder vermogen en geven ook mooiere wit licht. Maar ze zijn ook duurder. Als je een hid lamp aanzet kost dit 10 uur van je totale brand uren van de lamp. Dus heel vaak aan / uit en weer aan / uit vreed je uren op. De lamp leid dus heel veel met aan / uit zetten. Daarom gaat een hid lamp niet uit in de standby. Dit is namelijk schadelijker voor de lamp om weer aan te gaan dan wanneer deze gewoon zou blijven branden.

Een standaard winner heeft een 24 volt 250 watt halogeen lamp deze heeft er veel mindere moeite mee om aan / uit te gaan. Hier leid de lamp dus veel minder van dan bij een hid lamp. Daarom gaat een halogeen standaard winner wel aan en uit en een hid winner niet.

Hopelijk is het zo duidelijk nogmaals sorry vor de rare woorden in mijn vorige post

Puntje voor bij topic ergenissen. HTC die woorden niet kent of andere dingen neer zet dan ik bedoel ;)
            welke htc heb je? lol

OT: ik denk dat ronny wel een punt maakt, maar hoe kan een fitting/scanner het verschil merken tussen een gasontladings lamp of een standaard Halogeen bulpje?

Comment

In een hid winner kunnen geen halogeen lampjes. Een hid winner heeft ook een ballast een soort hele sterke transformator. Een hid lamp heeft namelijk een vlamboog. Kort gezecht de spanning word zo hoog gemaakt dat deze tussen 2 polen overslaat. Een soort van korstluiting in de lamp dus. Hierdoor krijg je heel fel en meestal ook mooier wit licht.

Dus het gedeelte in de winner wat om de lamp draait is totaal anders. Anders had ik ook allang andere lampen in mijn winners gezet. Een hid geeft namelijk mooier licht.

Wat wel het zeldfe in de winner is zijn de gobo wielen en kleuren wielen. Verder is de scanspiegel natuurlijk ook het zelfde. Maar de trafo die erin zit en de sturing is anders anders zou zoals je al zei de winner geen verschil zien tussen een halogeen en een hid. Dan zou de hid wel gewoon uit en weer aan gaan. Daarom is deze hid uitvoering dus een heel stuk anders in bouw kwa sturing voor de lamp en sturingen en lampvoet dan een gewone winner.

Kan natuurlijk wel heel het schema uit gaan leggen maar geloof niet dat je daar echt wijzer van zal worden.

Ik heb een htc desire hd

Comment

In een hid winner kunnen geen halogeen lampjes. Een hid winner heeft ook een ballast een soort hele sterke transformator. Een hid lamp heeft namelijk een vlamboog. Kort gezecht de spanning word zo hoog gemaakt dat deze tussen 2 polen overslaat. Een soort van korstluiting in de lamp dus. Hierdoor krijg je heel fel en meestal ook mooier wit licht.

Dus het gedeelte in de winner wat om de lamp draait is totaal anders. Anders had ik ook allang andere lampen in mijn winners gezet. Een hid geeft namelijk mooier licht.

Wat wel het zeldfe in de winner is zijn de gobo wielen en kleuren wielen. Verder is de scanspiegel natuurlijk ook het zelfde. Maar de trafo die erin zit en de sturing is anders anders zou zoals je al zei de winner geen verschil zien tussen een halogeen en een hid. Dan zou de hid wel gewoon uit en weer aan gaan. Daarom is deze hid uitvoering dus een heel stuk anders in bouw kwa sturing voor de lamp en sturingen en lampvoet dan een gewone winner.

Kan natuurlijk wel heel het schema uit gaan leggen maar geloof niet dat je daar echt wijzer van zal worden.

Ik heb een htc desire hd
                Heb zelf geen winner nog en scanner, vroeg het me gewoon af, maar oke,
                maar heb jij ervaring met de Martin Mania SCX 500 dat lijkt mij wel een leuke voor het geld,

maar ff OT: van licht opzich heb ik zelf nog weinig verstand al ben ik me er steeds meer op aan het verdiepen, maar wat mij jou probleem lijkt is gewoon(stekker eruit lampie uit) neej das gein
                maar ja zoals ronny ook al zij, somige lampen hebben bepaalde eigenschappen die niet voldoen aan de wensen van de gebruiker/lamp zelf dus schakeld hij niet uit na 10 Min dan zal daar (zoals bij bijna alles) wel een goede verklaaring voor zijn:cool:

Comment

Wat ook bij veel hid lampen mogelijk is, is dat je die met dmx aan en uit zet. Mijn tip zet eerst je lampen via dmx uit laat de ventilator nog even minimaal 10 minuten na draaien. Trek dan pas de stekker eruit.

Voor de martin scx 500, Leuk scannertje voor het geld. Maar ik zou eerder kiezen voor een winner. De martin heeft namelijk een iets mindere licht opbrengst. Ook is onze ervaring kwa degelijkheid dat de winner onverwoestbaar is. Wat die dingen bij ons al niet allemaal hebben overleeft. In het ergste geval een nieuwe spiegel erop ( a 20 euro ) en tadaa draaien maar weer. We hebben er die al minstens een jaar of 5 oud zijn zonder ooit problemen.

Dit wil niet zeggen dat een martin scx 500 een slechte scanner is maar voor het geld zou ik eerder gaan voor een winner.
                  De mogelijkheden zijn gelijk
                  De winner is feller.
                  De winner is degelijker kwa bouw ( mijn mening dan )
                  Ook is de winner goedkoper.

Als je alleen winners hebt ( zeg 2 of 3 of 4 ) dan kun je met een vrij goedkope optionele controller al best leuke dingen doen.

Dus daarom hebben wij ook voor de winner gekozen. Engiste nadeel is dat de winner wat groter is kwa afmetingen.

Comment

heren bedank!

Ik heb de gewone Winner vorige week bij Bax vergeleken met de SCX500 omdat de naam (ben redelijk merkgeil helaas) en formaat we wel aanstaan. Maar opbrenst is onder de maat. Ik kwam overigens voor de ERO 001 LED movinghead, maar die viel echt vies tegen qua output. Was misschien ook wel te mooi om waar te zijn. Klein en goedkoop.

Verder nog een ADJ DJ Spot 300 gezien, maar deze vind ik voor mijn toepassing veeeels te groot. Opbrengst was oke, denk uiteindelijk zelfde als Winner HID. De Showtec Club Scan met 20 Watt LED was ook op papier mooi maar ook hier nauwelijks output.

Ben wel blij met de keus voor de winners, doen het leuk met de CA8.

Comment

Working...
                    X