Announcement

Collapse
No announcement yet.

dmx bestuurbaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dmx bestuurbaar

beste ik heb een vraag kun je met de
    American DJ LED Bar voetpaneel twee
    Showtec LED Par 56 kort zilver mee kunnen aansturen of gaat dat alleen met een dmx controler en niet met deze voetpaneel maar deze voetpaneel heeft wel een dmx uitgang maar der wordt denk ik geen stroom op gezet ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt grt giovanni collu

Nee, dat kan niet. "Dit voetpaneel is speciaal ontwikkeld om de LED Bar en Color Fusion van American DJ aan te sturen." staat er letterlijk in de beschrijving.

Het goedkoopste is een Showtec led operator 1, maar dan zijn ze allebij constant de zelfde kleur en/ of effect.

Met de Showtec led operator 4 kan je al meer. Deze kan 4 ledparren afzonderlijk bedienen.

Maar de meeste functionaliteit heb je met de Showtec scanmaster 8/2, als je later meer en andere DMX apparaten wil toevoegen hoef je geen ander paneel te kopen.
    http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Of je gebruikt software (freestyler) en een DMX dongel. Is wel even moeilijk om te begrijpen.

De dongel:

freestyler:

Comment

Originally posted by djgovanino View Post
      beste ik heb een vraag kun je met de
      American DJ LED Bar voetpaneel twee
      Showtec LED Par 56 kort zilver mee kunnen aansturen of gaat dat alleen met een dmx controler en niet met deze voetpaneel maar deze voetpaneel heeft wel een dmx uitgang maar der wordt denk ik geen stroom op gezet ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt grt giovanni collu
      Wat is je buget.
      Mischien kan ik je helpe met aansturing te kopen.

Comment

en wat als ik die zouw aansluiten wat gebeurt der dan als ik de pedalen druk alvast bedankt grt giovanni collu

Comment

Niets, of iets heel geks en oncontroleerbaars.

Het kan in iedergeval niet en ik zou het ook niet proberen.

De goedkoopste oplossing is de showtec led operator 1, maar dat kan je, zoals gezegt, ze niet apart bedienen.

Edit:

Je kan ze ook standalone (zonder dmx-tafel) laten werk op de muziek, een vaste kleur of kleurenfade. Dat stel je in met de dipswitches achterop de lamp.
          Last edited by Rio; Monday-21-03-2011, 18:37.

Comment

en hoe komt het dat dat dan wel bij een led bar wel werkt dat is toch denk ik hetzelefde systeem alvast bedankt grt giovanni collu

Comment

Ieder DMX apparaat heeft bij andere DMX waarden een ander effect. Het pendaal kan bijvoorbeeld over kanaal 1 een effect sturen, maar het effect kanaal van de led par 56 zit op kanaal 6.

Het is hetzelfde systeem, maar beide met zijn eigen invulling.

Je moet dat pendaal uit je hoofd zetten, het werkt niet. Alleen als je een LED Bar of Color Fusion van American DJ koopt werkt het.

De goedkoopst oplossing is nogmaals de showtec led operator 1, die is er speciaal voor ontworpen.

Comment

ok maar kan ik dan met de showtec led operator 1 deze
                Eurolite LED PD-2 flower scan lichteffect mee aansturen alvast bedankt grt giovanni collu

Comment

Nee, dat kan niet. De showtec led operator 1 kan alleen ledparren aansturen en die ledparren doen dan allemaal hetzelfde.

Als je die Eurolite LED PD-2 flower scan lichteffect wilt aansturen heb je een betere DMX-tafel nodig:
                  De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

De scanmaster-8/2 is dan het beste, daar kan je ook shows op programeren. Je bent dan ook gelijk klaar voor de toekomst, als je andere verlichting wilt kopen.

Als je alleen wat live wilt spelen is onderstaande ook goed, alleen kan je dan geen ledparren meer aansturen, ook andere DMX-verlichting met meer dan 2 kanalen kan dan niet meer:
                  Vind u DMX lichtsturingen ook zo ingewikkeld? Elation bewijst met deze SDC-6 lichtsturing dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn: een simpele lichtsturing met zes DMX kanalen. Handig toch voor parretjes of stroboscopen?

Edit:

Wil je wel DMX-bestuurbaar licht? DMX-apperatuur is namelijk al gouw duur. Wat wil je er mee doen? en wat is je budget?

Als je geen DMX-bestuurbaar licht wil zag ik nog deze op de homepage staan, leuk voor weinig geld!:
                  Deze moonflower simuleert hetzelfde effect als de huidige LED-versies, alleen heeft dan de met de vertrouwde (inbegrepen) 100 Watt lamp. Ideaal voor kleinere feesten, slaapkamers of horeca-gelegenheden.
                  Last edited by Rio; Monday-21-03-2011, 20:56.

Comment

ok bedankt voor alle info dan zal ik maar een led par 56 met een schowtec led operator 1
                    bedankt voor alles grt giovanni collu

Comment

Voor de duidelijkheid, je kan wel twee led parren op de led operator aansluiten, maar ze doen precies hetzelfde.

geen dank

Comment

ja dat wist ik maar toch bedankt maar als ik die schowtec led 1 koop dan heb ik geen genoeg geld om twee led parren te kopen snapje dus toch bedankt voor de antwoorden grt giovanni collu

Comment

Ow, duidelijk.

Maar als je weer geld heb kan je in ieder geval een tweede kopen en er op aansluiten.

Comment

Working...
                          X