Announcement

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Bax Lasers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De nieuwe Bax Lasers

Ik zag al een tijdje enkele nieuwe, zo te zie hele mooie dmx Bax lasers in 30mw en 50mw groen en een GRY uitvoering.

Mijn vraag is, komen hier ook bijpassende rode lasers van, misschien een blauwe?

Dat zou wel heel mooi zijn.

Lasertechniek is ongelooflijk in opmars! Zo worden RG lasers als deze betaalbaar voor de wat kleinere toepassingen. De verschillende patronen van deze ITA01 MKII zijn via DMX te selecteren en te bewerken!

Zijn we nog over in dubio, we hebben al een aanbod gekregen van veel verschillende soorten lasers.

Uiteraard zou je, als je een beetje kennis hebt, er nog een blauwe diode in kunnen zetten... maar dan vervalt wel je garantie. ;)

Overigens kost een blauwe diode vaak veel meer dan een groene of rode diode. Vooral omdat het vermogen hoger ligt om hetzelfde resultaat qua lichtopbrengst te bereiken.

Comment

De rode heb ik ook nog niet gezien, en dat is waarschijnlijk de belangrijkste. Ik zie wel. Het is voor mij pas na de zomer aan de orde. Ik hoop wel dat deze serie blijft en wordt uitgebreid.

Comment

Er staan er een stuk of 200 op voorraad volgens mij van elke ITA, vermoed dat er tegen die tijd nog wel eentje voor je ligt. :mrgreen:

Uitbreiding kan ik niet garanderen. We willen het echter niet te groots aan gaan pakken, verwacht niet dat we zelf 500mW lasers uit gaan brengen. ;)

Comment

ff een tijdje weg geweest, (helicopters...) maar ik ga vrolijk verder.

500mw zit ik ook niet op te wachten. Ik ben vooral op zoek naar dmx lasers in juist de 30 tot 150mw klasse. Een krachtige laser is leuk, maar ik heb dat door mijn kleinschaligheid niet nodig. Ik wil juist een iets opbouwen met meerdere kleinere lasers.

Comment

Ik vermoed dat de laser van Bax, de RGY 130MW wel een geschikte laser is. Leuke kleurtjes, voor een héél leuk prijsje: € 119.-.

Maar het is maar net wat je zoekt.

Comment

Ik heb ook zoiets (de space color van JB), daar ben ik zeer over te spreken. Zelfde vermogens, maar destijds 2 keer zo duur. Fotootje klik hier, filmpje hier.
              Last edited by Geluid-en-licht.com; Thursday-14-04-2011, 20:53.

Comment

Nu in de Group Buy overigens de Bax ITA 02

Comment

Hey, hoe zit het met de filmpjes?? lukt het al...

Comment

Er moet nog meer materiaal binnenkomen voor we het geheel kunnen opbouwen, dan gaan we weer filmen.

Comment

Helaas had ik al een review geschreven over "Bax ITA01MKII 130mw RGY DMX laser" en ontdekte ik 2 dagen later dat het lasertje niet helemaal goed in mekaar zat. Glaasje zat niet in de behuizing en de stralen rood en groen mengde niet goed in elkaar zodat geel niet te zien was. Ik terug naar bax en ik werd meteen geholpen, een nieuwe uit het magazijn.... helaas ook daar viel het glaasje meteen uit de behuizing..... . 2 nieuwe uit het magazijn .. . . helaas ook weer de glaasjes los erin. Ik heb toen gevraagd naar een andere laser die ongeveer dezelfde mogelijkheden heeft, een laserworld werd mij toen aangeraden. Deze had iets meer vermogen en meer settings. Ja inderdaad, maar helaas werkt de laser niet lekker via dmx. De instellingen zijn gewoon K*T. Nu hoop ik dat er hier een moderator is die mijn review op de "Bax ITA01MKII 130mw RGY DMX laser" wil verwijderen omdat andere mensen misschien misleid worden door deze review.

Comment

Ik ga er niet omheen draaien, we hebben aan de hand van terugkoppeling van onze klanten inderdaad wat opmerkingen ontvangen over de glaasjes/lenzen van de lasers. Dit is af fabriek niet goed vastgezet. Hier gaan we dus bij de volgende batch van af stappen.

Het is wel mogelijk om bij de huidige versie het glaasje er uit te halen of extra vast te zetten met wat goede lijm. En bij deze zeg ik ook, wanneer je dat gewoon netjes doet, vervalt je garantie niet.

Wat betreft de afstelling van de lasers, is het een beetje een grijs gebied. Een kleine afwijking is voor de prijs van deze lasers acceptabel, zeker als je ziet welke functies de lasers allemaal aan boord hebben. Door middel van de ophangbeugel zou je het kunnen corrigeren als je er twee of meerdere hebt.

Het is voor ons in ieder geval weer iets om van te kunnen leren. We hebben nu ook een handboek opgesteld, een soort instructiepakket voor de fabrikanten met daarin duidelijk omschreven wat we wel en niet willen. Een van die punten bij het fabriceren van lasers wordt dat ze vanaf nu alle lasers met een testpatroon op een muur moeten projecteren en dan goed uitlijnen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Ik ga er niet omheen draaien, we hebben aan de hand van terugkoppeling van onze klanten inderdaad wat opmerkingen ontvangen over de glaasjes/lenzen van de lasers. Dit is af fabriek niet goed vastgezet. Hier gaan we dus bij de volgende batch van af stappen.

Het is wel mogelijk om bij de huidige versie het glaasje er uit te halen of extra vast te zetten met wat goede lijm. En bij deze zeg ik ook, wanneer je dat gewoon netjes doet, vervalt je garantie niet.

Wat betreft de afstelling van de lasers, is het een beetje een grijs gebied. Een kleine afwijking is voor de prijs van deze lasers acceptabel, zeker als je ziet welke functies de lasers allemaal aan boord hebben. Door middel van de ophangbeugel zou je het kunnen corrigeren als je er twee of meerdere hebt.

Het is voor ons in ieder geval weer iets om van te kunnen leren. We hebben nu ook een handboek opgesteld, een soort instructiepakket voor de fabrikanten met daarin duidelijk omschreven wat we wel en niet willen. Een van die punten bij het fabriceren van lasers wordt dat ze vanaf nu alle lasers met een testpatroon op een muur moeten projecteren en dan goed uitlijnen.
                          Juist.. zou iemand dan ook mijn review(maurice konings) van deze laser kunnen verwijderen ?
                          Inmiddels heb ik een andere laser, en ik zou niet willen dat mensen misleid worden door mijn review !!

Comment

Ik heb zo een Bax RGY laser ik denk de eerste versie (rechthoekig metalen doosje.)
                            nog nooit problemen met gehad buiten dan eens dmx instellingen maar dat was simpel opgelost.
                            Raar dus dat die nieuwe versie het slechter doet.

Comment

Het blijft natuurlijk een stukje elektronica in een metalen behuizing. Zeker als je ziet wat voor reis zo'n product moet maken om naar hier te komen, is het niet zo heel gek dat je op een stel producten er een paar hebt die opeens niet meer zo goed werken. En dat kun je ook bij andere merken hebben, niets aan te doen.

Ten opzichte van de eerste variant presteren de tweede versies qua functies beter en zijn de bewegingen netter (vrij rechte lijnen). De behuizing is wat steviger en een stuk compacter gemaakt. En ook qua looks is dit verbeterd.

Neemt niet weg dat we voor de volgende versie ook al verbeterpunten hebben. En zo hopen we de producten steeds te kunnen verbeteren.

Comment

Working...
                              X